Chestionar - valoare de colectie versus functionalitate

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Ce considerati mai important la un model mini-feroviar?


  • Total voters
    0
iata inca un exemplu concret: acel mic vagon cisterna pe 2 osii inmatriculat la DRG si apartinand de Creditul Minier SA, Ploesti, realizat de Tillig in H0 si Arnold la N cu inmatricularea (falsa) CREDI UL MINIER...

de ce? pe "T" trecea banda de nituri si s-a interpretat gresit... :D

acum ce facem? le lasam asa sau modificam?
 
cred ca valoarea de colectie este importanta as zice in mod prioritar
dar lucrurile zic io ca sunt un pic mai complexe
din start, se poate lucra cu doua tipuri de modele: statice (care nu prea prezinta importanta cel putin din punctul meu de vedere pentru domeniul strict feroviar) si motorizate sau functionale
deci orice tip de model este functional, acuma ramanand a stabili un alt parametru: "cat" de functional este :D
dar aici cred ca se intra deja in domeniul numit calitate, parametrul calitate care se imbina cu parametrul fiabilitate fiind o masura a pretului unui model, astfel cu cat acesta este mai scump cu atat si durata sa de functionare in parametrii initiali va fi mai mare, nu apar jocuri, uzuri, iesire din functiune prematura si altele
privind dintr-un alt unghi de vedere, se poate analiza problema si subiectiv: oricand as prefera un model romanesc, inmatriculat cfr, fata de un model poate chiar mai performant, considerat intr-o clasa superioara, care sa apartina unui alt operator si aici isi spune clar cuvantul valoarea de colectie
deci practic se face un compromis de catre orice modelist, pentru ca si in alte domenii, unde se asambleaza de la zero sau din kituri de plastic o macheta, exista anumite preferinte: se pleaca de la o calitate cat mai buna (functionalitate) catre zona dorita din spectrul foarte larg de posibilitati de exprimare (colectie)
 
pe de alta parte, daca stau si ma gandesc, cum sunt perfectionist si supradetaliez cam tot (piese metalice, roti RP25, etc) nu cred ca sunt mai mult de 20% din peste 550 de modele din colectie care sa nu fi fost imbunatatite... chiar daca imbunatatirea este pur optica si se limiteaza la trei garnituri de cauciuc si un maner de alama...

insa asta o spune un om care face conversii dupa cum ii vine cheful si care baga cu mare placere scalpelul intr-o locomotiva de 300 de euro daca stie ca o poate imbunatati tehnic sau optic... versiuni CFR y compris :D