Centrala digitala Roco vs. Piko

macleod a spus:
Dar pana la urma la multimaus exista bugul ala cu persistenta vitezei de la maus atunci cand schimbi locomotiva comandata in mod curent ?.

Nu este un bug - pur si simplu ai de-a face cu 2 "filosofii" diferite, 2 moduri diferite de a pune problema:

In cazul Roco, s-a ales varianta "profesionala", destinata cluburilor, in care mai multi operatori (pana la 30 in cazul Roco) isi pot conecta MultiMaus-urile la aceeasi centrala si pot controla fiecare in mod independent cate o locomotiva la un moment dat.

In cazul Piko (si al tuturor centralelor in care viteza se modifica prin taste sau buton cu rotatie fara sfarsit) avem de-a face cu un operator solitar, care dirijeaza de unul singur mai multe trenuri.

...
Sunt multe diferente intre cele 2 centrale, dar totul se poate rezuma la: daca vrei sa folosesti centrala din cand in cand, in scop recreativ, eventual din fotoliu - ca la televizor -, alege confortul si simplitatea Piko;
daca insa simti ca "treaba e serioasa" si de lunga durata, atunci investeste in viitor si mergi pe Roco.

:cafea:
 
O solutie la statia roco cand schimbi adresa pe o locomotiva care are alt sens de mers decat cea anterioara ar fi prima oara sa te duci pe o adresa care nu se afla pe circuit, si sa schimbi potentiometrul pe sensul dorit, chiar sa incerci sa il pui pe viteza aproximativa a locomotivei.

Eu asa fac, poate nu e cea mai buna solutie, dar altceva ce poti face? :evil:
 
E cam clar, momentan adio Roco, desi balanta se inclina net superior in favoarea lui. Dar faza asta cu potentiometrul m-a dat peste cap.

Dar parca nici piko nu prea ma incanta din cale afara (vorba cuiva, cred chiar de pe forum, jucarii domle jucarii). Ce alte centrale care sa poata fi gasite prin Romania si care sa poata fi comparate cu ce se gaseste la Roco (dar mai putin bugul ala de multimaus) exista ? Sau vreo varianta de la Roco (neprofesionala momentan) care sa mearga pe filosofia ca vreau sa controlez eu singur mai mult decat o singura locomotiva la un moment dat si fara bug^H^H^H filosofia de un multimaus pe fiecare locomotiva in parte.
 
Statia digitala LenzSet100 are un singur dezavantaj fata de Piko si Roco: pretul :fluierat:
Ea stie sa citeasca si sa afiseze valorile reale ale CV-urilor, ceea ce pentru mine unul este FOARTE important; am povestit aici aventurile pe care le-am avut la montarea unui decodor digital, terminate cu bine datorita statiei Lenz. Programarea decodoarelor se face atat pe linia principala (numai scriere), cat si pe o linie separata de programare (citire si scriere).
Adresarea locomotivelor nu se face prin butoane sus/jos, ci prin apasarea butonului CI (stergere - daca este cazul), tastarea directa a numarului locomotivei si apasarea butonului ENTER. Ceea ce este foarte simpatic este ca statia memoreaza doua locomotive, intre care se poate trece instantaneu prin apasarea butonului ESC. Astfel sunt eu in stare sa-mi fac trenurile sa se salute cu farurile 8). La trecerea de la o locomotiva la alta nu se petrece absolut nicio modificare necontrolata a vitezei sau a sensului.
Viteza locomotivei este crescuta / scazuta prin apasari repetate ale butoanelor sageata_simpla_sus / sageata_simpla_jos (in pasi de cate 1 unitate), respectiv sageata_dubla_sus / sageata_dubla_jos (in pasi de cate 8 unitati), iar sensul se alege prin apasarea butonului in forma de hexagon alungit atunci cand locomotiva sta pe loc; daca respectivul buton este apasat in timpul mersului, locomotiva se opreste imediat (oprire de urgenta).
Primele 8pt functii ale decodorului pot fi actionate prin simpla apasare a butonului cu cifra respectiva. Nu mai tin minte exact cate functii poate apela, 12 sau 16, dar imi amintesc ca locomotivele cu fum si sunet ale lui 060-EA s-au inteles de minune cu statia mea.
Hand-controllerul arata cam ca un calculator de buzunar si se conecteaza la booster prin intermediul unui fir identic cu cablurile audio stereo. Este el cam scurt, insa l-am prelungit cu ajutorul unei mufe priza-priza si... un cablu audio stereo :grin:
Revenind la faza cu citirea CV-urilor, am aflat ca hand-controllerul MultiMouse (componenta rosie) poate fi conectat nu_stiu_cum la boosterul Lenz si, astfel, respectivul aspect este si el rezolvat. Mai exista si alternativa RocoMotion, care permite conectarea retelei de cai ferate la computer, iar componenta respectiva permite si citirea CV-urilor.
 
O alternativa simplificata a statiei LenzSet100 este statia LenzCompact, desi, recunosc, chiar si ea este sensibil mai scumpa decat Roco MultiMouse.
Ea este dotata cu un buton rotativ pentru comanda vitezei si cu doua butoane (sageata-sus / sageata-jos) pentru comanda sensului, iar adresarea unei anumite locomotive se face prin apasarea repetata a butoanelor PLUS / MINUS aflate imediat sub afisajul LED. Luminile locomotivei se actioneaza apasand butonul F0, functiile F1 si F2 prin apasarea butoanelor cu inscriptiile respective, iar functiile F3 si F4 se actioneaza prin apasarea simultana a butonului sageata-sus si F1 sau F2. Oprirea de urgenta se realizeaza prin apasarea butonului S.
Nici aici nu se manifesta schimbari necontrolate ale sensului si vitezei la trecerea de la o locomotiva la alta.
LenzCompact are posibilitatea de a citi & afisa CV-urile, insa cu nu_mai_stiu_ce limitari.
 
Totusi... daca stau sa ma gandesc... nu-mi amintesc sa fi vazut schimbari necontrolate de viteza/sens la trecerea de la o locomotiva la alta cu niciuna din statiile Roco pe care am lucrat, atata timp cat am actionat doar butoanele sus/jos si nu am umblat la butonul rotativ!
Nu stiu daca aceste manifestari apar la actionarea butoanelor care activeaza/dezactiveaza functiile, chiar daca nu se umbla la butonul mentionat mai sus.
 
Din cate am inteles si eu nu apar intr-adevar daca nu umbli la roata shoarecului, dar in momentul in care schimb pe o locomotiva, sunt sanse mari sa vreau sa umblu si la viteza, sau sa o pornesc, sa o opresc etc. (sau poate vreau sa o opresc si sa o pornesc in celalalt sens). Si daca ma trezesc ca vreau sa o ia spre dreapta si prin prisma setarilor de la ultima locomotiva ea se gandeste sa o ia spre stanga ... atunci sa te tzii distractie maxima.
Vorba voastra, e minunat atunci cand ai mai multi mausi fiecare pe cate o locomotiva sau maxim doua de comanda. Dar pentru mai multe deja pare sa devina destul de complicat.
 
Nu e complicat deloc. E chiar mai cimplu. Fa un calcul micut. Ce e mai simplu de operat? 2 locomotive cu un singur potentiometru sau 3 locomotive cu 2?
Eu folosesc roco de 2 ani jumatate si pana acuma nu am avut niciodata problema acea legata de trecerea brusca a vitezei. Ea exista, insa cu 2 mouse-uri foarte usor poti scapa de ea. Plus daca ai 2 mouserui poti usor sa pui cate unul pentru fiecare directie si gata. Ai scapat de problema!
Cum am mai spus, piko e o jucarie. Poate ramai fara baterii si nu sti daca e din cauza telecomenzii sau a bateriei sau din ce cauza. Cu cat exista mai multe piese, cu atat sansa ca intreg ansamblul sa se defecteze e mai mare. La roco e simplu. Ai cablu si nu mai ai nici o problema :)
Insa un plus. Am pus pe diorama 3 locomotive digitale plus 10 vagoane iluminate si nu am observat nici o problema. Si nici bazaitul acela de care tot spuneti nu am auzit, si trafo-ul e in priza de dinainte de craciun. E doar putin cald.
 
din pura curiozitate, cate loco rulati odata de obicei? si/a segmentat cineva dioarama cu 2 boostere?
 
Avand in vedere raseul dioramei mele, nu pot mai mult de 3 locomotive(una parcurs, una industrie si una manevre prin depou). probabil ca as putea mai multe insa nu cred ca un singur operator ar putea superviza asa ceva. Impartirea pe segmente a dioramei mele urmeaza. Insa ea va functiona atat in analog cat si in digital din motive foarte simple.
1) nu toate locomotivele mele sunt pe digital si nu am fonduri sa le digitalizez pe toate si...
2) daca vin in vizita prieteni care nu au digital, odata realizate toate conexiunile, va fi greu sa introduc un trafo analog pentru a putea rula machetele lor(am vazut asta la ultima intalnire a clubului, la mixi).
Deocamdata nu vad rolul unui booster la mine, pentru ca nu am o suprafata asa de mare. care sa imi permita un numar mare de locomotive pe diorama(stationare sau in miscare)
 
As vrea sa obiectez impotriva utilizarii termenului de "jucarie" fata de centrala Piko Digi1: telecomanda este bine facuta, robusta, are un led rosu de control (care permite aprecierea starii bateriilor), este mai confortabil de utilizat si are o priza mai buna decat Multimaus-ul !

Daca nu trebuie sa tii minte mai mult de 10 adrese de locomotiva, daca nu te deranjeaza controlul in 28 de trepte de viteza si daca vrei sa dirijezi (cu o singura mana :!: ) 2 - 3 trenuri simultan, atunci este cea mai potrivita alegere !!
 
Domnilor
Complicati problema prea mult. Alegerea este simpla:
- pentru max 3 consumatori (3 loco sau 1 loco + 2 vagoane cu lumina) - Piko - OK
- pentru mai mult de atat Roco 1000% (si daca ii scade pretul la centrala wirless - e mare belea)
Mai clar de atat nu se poate
Bafta
 
Daca am sarit la citit scuzati,sper sa nu reiau intrebarea.
Stiu ca statia Piko merge ok si pt scara N.Cea Roco ar avea vreo problema la N?A incercat-o cineva cu locomotive la N?

Multumesc :D
 
Conform NMRA, singura diferenta intre scarile N si H0 in ceea ce priveste sistemul DCC este tensiunea la sine: 14,5 V pt H0, respectiv 12V pt N.

Tot NMRA specifica si o toleranta de maxim +2V a tensiunii aplicate centralei, prin urmare ambele centrale (Piko si Roco) alimentate cu o sursa de tensiune stabilizata de 14V sunt conforme standardului DCC pt. scara N.
 
Nasol.Ar fi ceva pt protejarea contra acestor prajiri nedorite? :grin:
Sau asa zisa prajire poate surveni oricand,din senin?
 
Alle naibii standarde, de ce oare eu in sarcina cu 3 locomotive am 21 de volti pe roco... :-D Ale naibii decodoare DZ125 ca si alea merg pe tensiunea asta fara probleme si fara sa se incinga... sunt un norocos nu? Din cate stiam DZ125 are Umax = 22V 8O .. dar nu strica sa ma uit putin in manual acasa.....