dantm a spus:Frumos reportaj.
Frumoasa implicare a CFR-ului, care si de aceasta data a facut o actiune rezervata doar pentru o anumita,,casta" toata actiunea fiind aproape cu circuit inchis.
Am citit ieri in renasterea Banateana despre actiune, articol ,,asezonat " cu o poza cu 50065.
Aveti aici articolul cu doua galerii de poze din Oravita si o filmare tot de acolo.Caras Severin Online a spus:Drumul de fier a sfidat timpul
ORAVIĂA - MarĂži a fost aniversat centenarul căii ferate OraviĂža-Berzovia, inaugurată în 10 februarie 1909.
Gara din localitate, devenită un nod feroviar de dincolo de timpuri, primul nod de cale ferată din această parte a Europei, a fost marĂži scena unei noi aniversări. Ieri s-au împlinit 100 de ani de când în OraviĂža a intrat primul tren venit de la Berzovia, în 10 februarie 1909 având loc deschiderea oficială a traseului de 59 de km dintre cele două localităĂži, la care lucrările au fost finalizate patru ani mai târziu.
Ănsă primul tren a intrat în OraviĂža cu mulĂži ani mai devreme, gara din localitate fiind, potrivit primarului, Ion Goga, prima de pe teritoriul naĂžional al României, unde a fost dat în folosinĂžă Âşi primul depou. Tot aici, în 1854, a fost dată în folosinĂžă &8211; pentru transportul de mărfuri &8211; prima cale ferată montană din România (Iam-OraviĂža-Anina), care este, cronologic vorbind, a patra cale ferată din Ăžară, Âşi care a fost deschisă transportului de călători doi ani mai târziu. Potrivit ing. Radu Bellu, reprezentantul C.F.R. &8211; care a realizat Âşi o monografie intitulată &8222;Centenarul Căii Ferate OraviĂža-Berzovia 1909-2009&8220; &8211;, dezvoltarea căilor ferate din zona OraviĂžei a fost strâns legată de Uzinele ReÂşiĂžei.
Evenimentul de marĂži a început cu o călătorie cu motorul pe traseul aniversar &8211; care a fost concesionat, în urmă cu un an Âşi jumătate, unei societăĂži private &8211;, dinspre Berzovia, la OraviĂža, unde, în gară, călătorii au fost primiĂži în acorduri de fanfară, urmate de o slujbă oficiată de un sobor de preoĂži, fiind inaugurată o plăcuĂžă comemorativă.
Ing. Radu Bellu a Ăžinut să precizeze că Âşi-a dorit neapărat ca în gară să fie adusă o locomotivă cu aburi unicat, de o mare valoare pe care nu mulĂži copii din ziua de astăzi au avut Âşansa să o vadă. Lucru care s-a Âşi întâmplat de altfel, însă dincolo de imaginea proaspăt vopsită a bătrânului utilaj se ascunde marea nevoie de reparaĂžii, Âşi la fel de marea lipsă de bani.
ÂŞi totuÂşi, în spatele blitz-urilor, evenimentul a ascuns probleme organizatorice. Unii primari au fost invitaĂži la eveniment abia în seara de dinainte, marii absenĂži fiind senatorii Âşi deputaĂžii cărăÂşeni, care, după cum spun gurile rele, au avut de discutat problema bugetului.
Prefectura Âşi Consiliul JudeĂžean Âşi-a trimis câte un reprezentant... Alături de ei au mai fost prezenĂži, marĂži, Mircea Benec, directorul Sucursalei Regionale de Căi Ferate TimiÂşoara, Âşi reprezentanĂžii societăĂžii care au concesionat traseul.
Antoniu Mocanu
catalin a spus:grandpagscout, eu nu fac semnatica. Nu ma duce capul la chestii soft.
Cand am scris ca mai e una in Romania inseamnca ca mai stiu un 80 austriac in Romania. Si am si scris unde. Gabi a completat cu exemple de locomotive identice care exista in lume.
Istoricul feroviar Radu Bellu, care confunda in toate lucrarile sale seria 50.000 CFR cu seria 50.100 desi sunt generatii si tipuri diferite, probabil habar nu are de Muzeul de la Resita, asa cum probabil nu are habar de multe altele.
Ce am scris mai sus e o reactie personala si pasionala la multele tampenii pe care acest om le debiteaza presei, care preia informatia asa cum acest om o furnizeaza.
Locomotiva de la Oravita face parte dintr-o serie botezata 50.0 care este este de fapt seria austriaca 80. Din aceasta serie, in Romania mai exista un exemplar la Resita. Deci nu caut circumstante atenunate unuia care declara ca e " unica" !
Tot asa a declarat (vezi subiectul cu Dracula express) ca 231.065 e " unica" cand la Dej mai exiata sora 231.050.
Dar, in lucrare pe care istoricul Radu Bellu o dedica locomotivelor cu abur CFR, nici macar nu exista aceste locomotive !
Sunt tratate " la gramada" cu seria 50.100 CFR (G10 prusac).
Singura asemenare intre cele doua locomotive e ca ambele au 5 osii cuplate si sunt locomotive cu abur !
Atat !
Personal am obosit sa tot face erata la aberatiile pe care omul asta le declara presei, si am obosit de atitudinea pasionatilor romani care ii tot cauta circumstante atenuante.
....
Domnul Dragila are perfecta dreptate (Ii transmit cele mai bune urari de prietenie - am si niste fotografii pentru Domnia Sa !): 50.065 este singura locomotiva de acest tip in stare de functionare. Al doilea si singurul exemplar al seriei este 50.025 de la muzeul din Resita (avand in vedere data la care locomotiva a fost retrasa din circulatie - circa 1971, ar trebui sa se afle intr-o foarte buna stare tehnica din punct de vedere al uzurilor, deci foarte usor de pus in functiune !)grandpagscout a spus:Din ce stiu eu singurele locomotive seria 50.0 sunt cele de la Oravita si Resita. Acum treaba e discutabila. Este adevarat; locomotive fabricate de StEG si Wiener Neudstadt sunt raspandite in lume, dar eu cred ca dl.Bellu se referea strict la aceasta locomotiva, descendenta a seriei 80 kkStB, care sin informatiile mele nu se mai gaseste niciunde. Din ce imi povestea dl. Dragila, "Neagra" era singura functionala existenta, care din pacate acuma se poate plimba numa remorcata.
claudiu_ne2000 a spus:zicea ceva Dl. Serban despre o surpriza foarte placuta intr-unul din mesajele de pe acest topic...curiozitatea ma face sa scriu, poate putin offff-topic, dar poate Dl. Serban doreste sa ne explice mai multe despre aceasta surpriza...binenteles in alt topic
la un pret similar cu cel al unui bilet de calatorie pentru tren rapid pe ruta respectiva
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.