La Timisoara, in curtea fabricii, e o locomotiva cu o valoare cel putin egala cu E 69. Nu are nici o legatura constructiva cu cea de la Dej.
Cea de la Timisoara este o locomotiva electrica, cu alimentare din pantograf, si din marturiile adunate prin 1987 inca mai remorca vagoanele de bere ale fabricii prin Piata Traian, pana la gara Timisoara Est. Locomotiva e botezata simplu L2 (mai are o sora L3, un unicat pe 4 osii) si e construita in 1928.
Cea de la Dej e electrica pe acumulatori, nu diesel mecanica, si nu are nici o legatura cu cea de la Apemin. E construita de AEG si a fost adusa in 1908 pentru manevra in portul Constanta. Are 2 motoare cu puterea totala de 110kw si inca mai era folosita prin 1980.
Locomotiva a stat ani buni in depoul Bucuresti, chiar langa gardul care separa institutia de Calea Grivitei. O vreme i-a tinut de urat 150.025 care zacea pe atunci prin Bucuresti...si... i-am mai tinut si eu de urat uneori prin anii studentiei.
E69 e doar un exponent al unui desen tindustrial asociat cu anii '20/30. Locomotivele concepute in acest fel sunt muuuult mai multe.