Primul vagon dinamometric a fost utilizat de CFR incepand din august 1933 la incercarea locomotivelor CFR 50.000 si primele teste s-au derulat sub indrumarea profesorului polonez A.Czeczott, un specialist in materie, care era si seful Serviciului de Incercarea Locomotivelor al Cailor Ferate Poloneze. Pretul unui vagon dinamometric nou se cifra, insa, la peste 15 milioane lei si atunci Directiunea Tractiunii CFR avea sa-l realizeze, cu cheltuieli mai mici, transformand un vagon de calatori, dupa modelul vagonului dinamometric PKP, si utilizand aparatele de masura preluate de la un vagon dinamometric mai mic, intrat in parcul CFR dupa primul razboi mondial.
Planurile au fost realizate de inginerul N.Mocearov si vagonul dinamometric CFR a fost obtinut, in 1933, prin transformarea in cadrul Atelierelor Principale Bucuresti Grivita a unui vagon CFR de clasa I-a pe 4 osii, construit de fabrica Ernesto Breda, Milano, in anul 1928.
Acest vagon este folosit cu ocazia diferitelor experimentari pentru determinarea si verificarea caracteristicilor locomotivelor si vagoanelor, cum ar fi consumul specific al locomotivelor, lungimea drumului de franare a trenului, forta de tractiune a locomotivelor, rezistenta de rulare a vagonului, etc.
Vagonul dinamometric este realizat prin amenajarea cutiei vagonului de calatori, compartimentat intr-o incapere mai mare, care cuprinde instalatiile si aparatele pentru efectuarea masuratorilor, 3-4 cabine de dormit pentru personalul de insotire si o bucatarie. Incaperea in care sunt montate aparatele si instalatiile respective cuprinde:
masa centrala de lucru cu aparatura ei, vitezometrul pentru inregistrarea vitezei trenului, manometrul care indica presiunea aerului din conducta generala de frana, robinetul mecanicului, cu care se pot efectua franari similare cu cele de pe locomotiva, telefonul care realizeaza legatura cu locomotiva trenului si cu restul vagoanelor din tren, etc.
Dinamometrul vagonului era de tip hidraulic, iar forta de tracţiune de la carlig se transmitea asupra unui piston mobil intr-un cilindru plin cu ulei, fixat de sasiul vagonului. Presiunea hidraulica produsa de piston in cilindru se propaga, printr-un sistem de tevi, pana la pistonul unui alt cilindru inregistrator. Vagonul dinamometric era echipat cu doua aparate indicator - inregistrator de viteze (sistem ââŹĹTelocââŹÂ si sistem ââŹĹHausshalterââŹÂ), doua manometre hidraulice pentru presiuni pana la 450 at. si un velocimetru.
Vagonul este prevazut cu frana de mana si frana de aer obisnuita si de mare putere, instalatie de incalzire cu apa calda cu soba, instalatie de iluminat electric, conducta de trecere pentru incalzirea cu abur.
CFR 80 53 97-10 500-0 UWD - Vagon Dinamometric
Fabricat Ernesto Breda (IT) 1928
Vagonul a fost prezentat in anul 1939 la expozitia feroviara "Ceferiada" ca vagon WD 500.
CFR 80 53 97-10 501-8 UWD - Vagon Dinamometric
Fabricat la SACFEM Arezzo (Soc.An.Costruzioni Ferroviarie Meccaniche) in 1937
In teste cu vagonul dinamometric la Ploiesti Sud , 3.8.1976:
foto - ludger K - http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6646533,page=all
In monografia Malaxa, dupa LDH 18-002, in Gara Catelu, apare vagonul dinamometric CFR 80 53 97-10 500-0.
Planurile au fost realizate de inginerul N.Mocearov si vagonul dinamometric CFR a fost obtinut, in 1933, prin transformarea in cadrul Atelierelor Principale Bucuresti Grivita a unui vagon CFR de clasa I-a pe 4 osii, construit de fabrica Ernesto Breda, Milano, in anul 1928.
Acest vagon este folosit cu ocazia diferitelor experimentari pentru determinarea si verificarea caracteristicilor locomotivelor si vagoanelor, cum ar fi consumul specific al locomotivelor, lungimea drumului de franare a trenului, forta de tractiune a locomotivelor, rezistenta de rulare a vagonului, etc.
Vagonul dinamometric este realizat prin amenajarea cutiei vagonului de calatori, compartimentat intr-o incapere mai mare, care cuprinde instalatiile si aparatele pentru efectuarea masuratorilor, 3-4 cabine de dormit pentru personalul de insotire si o bucatarie. Incaperea in care sunt montate aparatele si instalatiile respective cuprinde:
masa centrala de lucru cu aparatura ei, vitezometrul pentru inregistrarea vitezei trenului, manometrul care indica presiunea aerului din conducta generala de frana, robinetul mecanicului, cu care se pot efectua franari similare cu cele de pe locomotiva, telefonul care realizeaza legatura cu locomotiva trenului si cu restul vagoanelor din tren, etc.
Dinamometrul vagonului era de tip hidraulic, iar forta de tracţiune de la carlig se transmitea asupra unui piston mobil intr-un cilindru plin cu ulei, fixat de sasiul vagonului. Presiunea hidraulica produsa de piston in cilindru se propaga, printr-un sistem de tevi, pana la pistonul unui alt cilindru inregistrator. Vagonul dinamometric era echipat cu doua aparate indicator - inregistrator de viteze (sistem ââŹĹTelocââŹÂ si sistem ââŹĹHausshalterââŹÂ), doua manometre hidraulice pentru presiuni pana la 450 at. si un velocimetru.
Vagonul este prevazut cu frana de mana si frana de aer obisnuita si de mare putere, instalatie de incalzire cu apa calda cu soba, instalatie de iluminat electric, conducta de trecere pentru incalzirea cu abur.
CFR 80 53 97-10 500-0 UWD - Vagon Dinamometric
Fabricat Ernesto Breda (IT) 1928
Vagonul a fost prezentat in anul 1939 la expozitia feroviara "Ceferiada" ca vagon WD 500.
CFR 80 53 97-10 501-8 UWD - Vagon Dinamometric
Fabricat la SACFEM Arezzo (Soc.An.Costruzioni Ferroviarie Meccaniche) in 1937
In teste cu vagonul dinamometric la Ploiesti Sud , 3.8.1976:
foto - ludger K - http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6646533,page=all
In monografia Malaxa, dupa LDH 18-002, in Gara Catelu, apare vagonul dinamometric CFR 80 53 97-10 500-0.