BR95 1027-2 Roco 71098 - am modificat cateva CV-uri

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.465
388
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Primul lucru pe care il remarcam este in mod evident:

IMG_2129.JPG

Modelul este pur si simplu o bijuterie! Detalii cat cuprinde, inscriptionari care necesita lupa, il poti expune cu mandrie in cutia-vitrina de prezentare cu care a venit.
Modificari hardware nu prea am facut; doar am lipit cei 2 fochisti/mecanici precum si streasina de deasupra lor care se cam misca. Am efectuat si ungerea ambielajului conform indicatiei din manual, urmata de rodajul locomotivei pe ovalul de test, pentru 4x 15 minute.
Abia apoi am indraznit "sa umblu" la valorile variabilelor de configurare (CV-uri). Roco a folosit acelasi decodor Zimo MS450P22 ca si in cazul frezei de zapada Beilhack, modificarile aduse de mine avand acelasi scop, si anume de aliniere la functionalitatea celorlalte decodoare (in marea lor majoritate ESU).


1. Setari de miscare:

- CV 5 = 118 (viteza maxima = 56 km/H0) in loc de 70 km/h ca in realitate. Viteza a fost aleasa conform algoritmului prezentat aici:
- CV 2 = 55 (viteza minima = 2,1 km/H0) prin exceptie de la algoritmul de mai sus, pentru a scoate mai bine in evidenta punerea in miscare a locomotivelor cu abur.
- CV 6 = 43 (viteza medie = 20 km/H0) reglata la 1/3 de viteza minima si 2/3 de viteza maxima

- CV 56 = 11 (PI compensare sarcina) ruleaza perfect lin in toate treptele de viteza


2. Setari ale functiilor:

Locomotivele mele folosesc F10 in locul F1 pentru a porni / opri sunetul. De asemenea, nu vad utilitatea blocarii unei functii pentru aprinderea luminii in cabina; am ales sa o aprind odata cu pornirea sunetului:

- CV 310 = 10 (F10 in loc de F1 comanda sunetul de motor)
- CV 44 = 16 (F10 aprinde si lumina din cabina)
- CV 46 = 0 (F12 NU mai aprinde lumina din cabina)
- CV 35 = 64 (F1 aprinde luminile ambielajului)
- CV 45 = 0 (F11 NU mai aprinde luminile ambielajului)

Aprinderea independenta a luminilor de drum:

- CV 34 = 0 (F0 aprinde doar luminile fata, la mersul inainte)
- CV 36 = 2 (F2 aprinde luminile spate...)
- CV 402 = 60 (...la mersul inapoi)

- CV 190,191 = 102 (2 secunde este durata aprinderii/stingerii luminilor)

Functia F6 (manevra) anuleaza acceleratia si reduce viteza la jumatate; pentru a semnaliza F6 activ obisnuiesc sa aprind luminile de drum la ambele capete:

- CV 40 = 3

Fumul dinamic este activat de F3 in locul F2:

- CV 37 = 128


3. Setari de sunet:

- CV 310 = 10 (F10 comanda sunetul de motor)
- CV 313 = 0 (fara "mute key", era F14)
- CV 540,541,542 = 0 (F10 NU mai comanda sunetul de "feed pump")

- CV 266 = 64 (volum maxim la 100%)
- CV 395 = 64 (volumul maxim reglabil la 100%)
- CV 396 = 0 (fara "volume - key", era F27) volumul este fix
- CV 397 = 0 (fara "volume + key", era F26) volumul este fix

- CV 287 = 40 (viteza prag pentru sunet frana)

- CV 267 = 143 (4 pufaituri per rotatie la treapta de viteza 10)
- CV 354 = 8 (4 pufaituri per rotatie la treapta de viteza 1)

- CV 285 = 30 (3 secunde pauza pufaituri dupa decelerare)

- CV 519 = 0 (F3 NU mai comanda sunetul de "short whistle")

F4 long whistle
- CV 522 = 188 (sample)
- CV 523 = 140 (volume)
- CV 524 = 0 (loop)

F5 short whistle
- CV 525 = 187 (sample)
- CV 526 = 0 (volume)
- CV 527 = 0 (loop)

F7 coal shoveling
- CV 531 = 106 (sample)
- CV 532 = 91 (volume)
- CV 533 = 8 (loop)
- CV 308 = 0 (F7 NU mai comanda sunetul de "curve squeaking")

F8 conductor whistle
- CV 534 = 189 (sample)
- CV 535 = 91 (volume)
- CV 536 = 0 (loop)
- CV 345, 346 = 0 (F8 NU mai comanda "empty running")

F9 hand brake/doors
- CV 537 = 185 (sample)
- CV 538 = 32 (volume)
- CV 539 = 8 (loop)

F11 bell
- CV 543 = 110 (sample)
- CV 544 = 181 (volume)
- CV 545 = 8 (loop)

F12 sanding
- CV 546 = 182 (sample)
- CV 547 = 32 (volume)
- CV 548 = 8 (loop)

F13 slagging
- CV 546 = 107 (sample)
- CV 547 = 64 (volume)
- CV 548 = 8 (loop)
- CV 312 = 0 (F13 NU mai comanda "blow-off")

F14 coupling/decoupling
- CV 546 = 105 (sample)
- CV 547 = 128 (volume)
- CV 548 = 8 (loop)

F15 fast air-pump
- CV 546 = 181 (sample)
- CV 547 = 64 (volume)
- CV 548 = 8 (loop)

F16 feed pump
- CV 546 = 184 (sample)
- CV 547 = 64 (volume)
- CV 548 = 8 (loop)

Modificari sunete aleatorii:

- CV 750,751,752 = 0 (fara "feed pump")
- CV 753,754,755 = 0 (fara "coal shoveling")
sunet aleator de "feed pump" in locul "slow air-pump"
- CV 744 = 184 (sample)
- CV 745 = 64 (volume)
- CV 746 = 8 (loop)


4. Alte setari:

- CV 12 = 4 (doar DCC, NU analog)
- CV 28 = 0 (RailCom off)
- CV 29 = 2 (28/128 speed steps)


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=fC_nQb3t8o0&ab_channel=dacrail]View: https://www.youtube.com/watch?v=fC_nQb3t8o0&ab_channel=dacrail[/img]
 
Iata si lista completa a CV-urilor cu valorile actualizate:

1 14
2 55
3 20
4 18
5 118
6 43
7 4
8 145
9 95
10 0
11 0
12 4
13 0
14 64
15 0
16 0
17 0
18 0
19 0
20 0
21 0
22 0
23 0
24 0
25 1
26 0
27 4
28 0
29 2
30 0
31 0
32 1
33 1
34 0
35 64
36 2
37 128
38 0
39 0
40 3
41 0
42 0
43 0
44 16
45 0
46 0
47 0
48 0
49 0
50 0
51 0
52 0
53 0
54 0
55 0
56 11
57 140
58 255
59 0
60 255
61 97
62 0
63 62
64 0
65 237
66 0
67 4
68 7
69 10
70 13
71 16
72 20
73 24
74 28
75 32
76 36
77 42
78 48
79 54
80 60
81 68
82 76
83 84
84 92
85 102
86 112
87 124
88 136
89 152
90 168
91 188
92 208
93 230
94 252
95 0
96 0
97 0
98 0
99 0
100 255
101 0
102 0
103 0
104 0
105 161
106 1
107 0
108 0
109 0
110 0
111 0
112 64
113 0
114 0
115 0
116 0
117 0
118 0
119 0
120 0
121 0
122 0
123 0
124 35
125 88
126 88
127 0
128 0
129 0
130 0
131 0
132 72
133 1
134 10
135 0
136 128
137 150
138 255
139 255
140 0
141 20
142 5
143 0
144 128
145 0
146 0
147 28
148 100
149 28
150 0
151 0
152 0
153 0
154 16
155 6
156 6
157 0
158 84
159 1
160 0
161 0
162 49
163 205
164 127
165 10
166 49
167 205
168 127
169 10
170 49
171 205
172 127
173 10
174 49
175 205
176 127
177 10
178 0
179 0
180 0
181 0
182 0
183 0
184 0
185 0
186 0
187 0
188 0
189 0
190 102
191 102
192 0
193 0
194 0
195 0
196 0
197 0
198 0
199 0
200 0
201 44
202 0
203 42
204 24
205 0
206 0
207 0
208 0
209 0
210 0
211 0
212 0
213 0
214 0
215 0
216 0
217 0
218 0
219 0
220 0
221 0
222 0
223 0
224 0
225 0
226 0
227 0
228 0
229 0
230 0
231 0
232 0
233 0
234 0
235 0
236 0
237 0
238 0
239 0
240 0
241 0
242 0
243 0
244 0
245 75
246 190
247 168
248 2
249 9
250 6
251 255
252 121
253 231
254 53
255 1
256 0
257 0
258 8
259 1
260 255
261 255
262 255
263 255
264 0
265 0
266 64
267 143
268 0
269 10
270 0
271 16
272 50
273 15
274 90
275 220
276 220
277 0
278 0
279 0
280 0
281 2
282 60
283 255
284 2
285 30
286 15
287 40
288 80
289 0
290 0
291 0
292 0
293 0
294 0
295 0
296 0
297 0
298 0
299 0
300 0
301 0
302 0
303 0
304 0
305 0
306 0
307 128
308 0
309 0
310 10
311 0
312 0
313 0
314 0
315 80
316 100
317 13
318 40
319 60
320 8
321 90
322 120
323 8
324 90
325 120
326 5
327 20
328 80
329 5
330 100
331 200
332 5
333 20
334 80
335 5
336 20
337 80
338 5
339 0
340 0
341 0
342 0
343 0
344 0
345 0
346 0
347 0
348 0
349 25
350 0
351 40
352 40
353 60
354 8
355 40
356 0
357 0
358 0
359 0
360 0
361 0
362 0
363 0
364 0
365 0
366 0
367 0
368 0
369 0
370 0
371 0
372 0
373 0
374 0
375 0
376 255
377 0
378 0
379 0
380 18
381 20
382 255
383 0
384 255
385 0
386 0
387 0
388 0
389 0
390 0
391 0
392 0
393 0
394 64
395 64
396 0
397 0
398 0
399 0
400 0
401 0
402 60
403 0
404 0
405 0
406 0
407 0
408 0
409 0
410 0
411 0
412 0
413 0
414 0
415 0
416 0
417 0
418 0
419 0
420 0
421 0
422 0
423 0
424 0
425 0
426 0
427 0
428 0
429 0
430 0
431 0
432 0
433 0
434 5
435 0
436 0
437 0
438 0
439 0
440 0
441 0
442 0
443 0
444 0
445 0
446 0
447 0
448 0
449 0
450 0
451 0
452 0
453 0
454 0
455 0
456 0
457 0
458 0
459 0
460 0
461 0
462 0
463 0
464 0
465 0
466 0
467 0
468 0
469 0
470 0
471 0
472 0
473 0
474 0
475 0
476 0
477 0
478 0
479 0
480 0
481 0
482 0
483 0
484 0
485 0
486 0
487 0
488 0
489 0
490 0
491 0
492 0
493 0
494 0
495 0
496 0
497 0
498 0
499 0
500 0
501 0
502 0
503 0
504 0
505 0
506 0
507 0
508 248
509 248
510 248
511 248
512 248
513 0
514 0
515 0
516 0
517 0
518 0
519 0
520 0
521 0
522 188
523 140
524 0
525 187
526 0
527 0
528 0
529 0
530 0
531 106
532 91
533 8
534 189
535 91
536 0
537 185
538 32
539 8
540 0
541 0
542 0
543 110
544 181
545 8
546 182
547 32
548 8
549 107
550 64
551 8
552 105
553 128
554 8
555 181
556 64
557 8
558 184
559 64
560 8
561 113
562 64
563 8
564 0
565 0
566 0
567 108
568 46
569 8
570 0
571 0
572 0
573 111
574 16
575 0
576 0
577 190
578 181
579 0
580 0
581 0
582 0
583 114
584 128
585 0
586 0
587 0
588 0
589 0
590 0
591 0
592 0
593 0
594 0
595 0
596 0
597 0
598 0
599 0
600 0
601 112
602 91
603 109
604 91
605 0
606 0
607 0
608 0
609 0
610 0
611 0
612 0
613 0
614 0
615 0
616 0
617 0
618 0
619 0
620 0
621 0
622 0
623 0
624 0
625 0
626 0
627 0
628 0
629 0
630 0
631 0
632 0
633 0
634 0
635 0
636 0
637 0
638 0
639 0
640 0
641 0
642 0
643 0
644 0
645 0
646 0
647 0
648 0
649 0
650 0
651 0
652 0
653 0
654 0
655 0
656 0
657 0
658 0
659 0
660 0
661 0
662 0
663 0
664 0
665 0
666 0
667 0
668 0
669 0
670 0
671 0
672 0
673 180
674 64
675 8
676 183
677 0
678 0
679 182
680 32
681 8
682 185
683 64
684 8
685 107
686 0
687 8
688 110
689 181
690 8
691 0
692 0
693 0
694 0
695 0
696 0
697 0
698 0
699 0
700 0
701 0
702 0
703 0
704 0
705 0
706 0
707 0
708 0
709 0
710 0
711 0
712 0
713 0
714 0
715 0
716 0
717 0
718 0
719 0
720 0
721 0
722 0
723 0
724 0
725 0
726 0
727 0
728 0
729 0
730 0
731 0
732 0
733 0
734 0
735 0
736 0
737 0
738 0
739 0
740 0
741 0
742 0
743 0
744 184
745 64
746 8
747 181
748 64
749 8
750 0
751 0
752 0
753 0
754 0
755 0
756 0
757 0
758 0
759 0
760 0
761 0
762 0
763 0
764 0
765 0
766 0
767 0
768 0
769 1
770 127
771 127
772 127
773 127
774 1
775 42
776 26
777 0
778 0
779 0
780 0
781 0
782 0
783 0
784 0
785 0
786 0
787 0
788 0
789 0
790 0
791 0
792 0
793 0
794 0
795 0
796 0
797 0
798 0
799 0
800 0
801 0
802 0
803 0
804 0
805 0
806 0
807 0
808 0
809 0
810 0
811 0
812 0
813 0
814 0
815 0
816 0
817 0
818 0
819 0
820 0
821 0
822 0
823 0
824 0
825 0
826 0
827 0
828 0
829 0
830 0
831 0
832 0
833 0
834 0
835 0
836 0
837 0
838 255
839 0
840 0
841 0
842 0
843 0
844 0
845 0
846 0
847 0
848 0
849 0
850 0
851 0
852 0
853 0
854 0
855 0
856 0
857 0
858 0
859 0
860 0
861 0
862 0
863 0
864 0
865 0
866 0
867 0
868 0
869 0
870 0
871 0
872 0
873 0
874 0
875 0
876 0
877 0
878 0
879 0
880 0
881 0
882 0
883 0
884 0
885 0
886 0
887 0
888 0
889 0
890 0
891 0
892 0
893 0
894 0
895 0
896 0
897 0
898 0
899 0
900 0
901 0
902 0
903 0
904 0
905 0
906 0
907 0
908 0
909 0
910 0
911 0
912 0
913 0
914 0
915 0
916 0
917 0
918 0
919 0
920 0
921 0
922 0
923 0
924 0
925 0
926 0
927 0
928 0
929 0
930 0
931 0
932 0
933 0
934 0
935 0
936 0
937 0
938 0
939 0
940 0
941 0
942 0
943 0
944 0
945 0
946 0
947 0
948 0
949 0
950 0
951 0
952 0
953 0
954 0
955 0
956 0
957 0
958 0
959 0
960 0
961 0
962 0
963 0
964 0
965 0
966 0
967 0
968 0
969 0
970 0
971 0
972 0
973 0
974 0
975 0
976 0
977 0
978 0
979 0
980 0
981 0
982 0
983 0
984 0
985 0
986 0
987 0
988 0
989 0
990 0
991 0
992 0
993 0
994 0
995 0
996 0
997 0
998 0
999 0
1000 0
1001 0
1002 0
1003 0
1004 0
1005 0
1006 0
1007 0
1008 0
1009 0
1010 0
1011 0
1012 0
1013 0
1014 0
1015 0
1016 0
1017 0
1018 0
1019 0
1020 0
1021 0
1022 0
1023 0
1024 0

Listarea a fost facuta cu ajutorul unui programator train-O-matic, usor modificat pentru o mai buna compatibilitate cu MacBook Air.

IMG_2068.jpeg
 
Exista totusi ceva ce nu mi-a placut de la bun inceput: asa cum vin din fabrica, luminile de drum (mai ales cele fata) dar si luminile ambielajului sunt mult prea anemice pentru gustul meu. Inteleg ca "pe vremuri" nu erau la moda inca becurile cu halogen, xenon sau leduri, dar nici lumina de lumanari nu dadeau!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=6TPOgfORW_w&ab_channel=TheTraintv]View: https://www.youtube.com/watch?v=6TPOgfORW_w&ab_channel=TheTraintv[/img]

Setarile decodorului pentru lumini erau la maxim; trebuie ca este asadar vorba despre o problema de supradimensionare a rezistoarelor de limitare a curentului prin leduri, dar unde sunt acestea? Si cum ajung eu la ele? Cumva nu prea imi venea sa incep sa o demontez doar ca sa schimb niste rezistente, dar pana la urma curiozitatea a invins!

Locomotivele-cu-abur CU abur, atat in realitate dar si la H0, sunt adevarate minuni termodinamice! Dezasamblarea a fost o reala provocare si cred ca am pomenit de cateva ori printre dinti numele Roco. Evident ca rezistorul ce limita luminile fata laterale era undeva jos de tot deasupra primei osii motoare:

IMG_2135.JPG

Roco a ales sa foloseasca un singur rezistor de 18k pentru ambele lumini laterale; fie sunt 2 leduri legate in paralel, fie unul singur cu ghid dublu de lumina, (nu stiu, nu am desfacut mai departe) curentul prin rezistor este mult prea mic ~0,67 mA!
Am pus in loc unul de 2,2k marind intensitatea luminoasa de 8x. Undeva deasupra, pe PCB-ul principal, se afla si rezistorul farului central de 10k; l-am inlocuit cu unul de 1,2k (tot 8x crestere). Ei da, asa mai merge! Luminile sunt numai bune, si nu arata a "faza lunga" chiar daca in poze sunt usor supraexpuse.

IMG_2138.JPG
IMG_2141.JPG
IMG_2144.JPG

Cele 6 leduri ce ilumineaza ambielajul aveau fiecare cate un rezistor de 18k (enorm); am pus in loc unele de 4,7k pentru o crestere a luminozitatii de ~4x.

IMG_2136.JPG
IMG_2140.JPG
IMG_2143.JPG

Desi luminile spate se vedeau ceva mai bine, am decis totusi sa inlocuiesc si rezistoarele lor (10k->2,2k pentru farul central si 47k->10k pentru cele laterale) obtinand o crestere de numai ~4,5x, ce le aduce aproape de luminozitatea celor din fata.

IMG_2137.JPG
IMG_2139.JPG
IMG_2142.JPG

Toate modificarile si lipiturile facute au fost acoperite apoi cu un varnis transparent, pentru a le proteja de coroziune, mai ales in partea din fata (am auzit ca fumul generat de locomotiva are prostul obicei de a se condensa prin ici pe colo).
 
Am testat si lichidul de fum produs de KM1, despre care modelistii germani se jura ca ar fi cel mai bun (nu are miros, nu lasa reziduuri).

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=hZGyw5nT3Qs&ab_channel=dacrail]View: https://www.youtube.com/watch?v=hZGyw5nT3Qs&ab_channel=dacrail[/img]
 
Pe lichidul asta de fum de la KM1 scrie ceva cu "reinigungs". Pare a fi bun si pentru a curata diverse (motoare, angrenaje, sine). A folosit cineva lichid de fum ca agent de curatare?
 
(erata la lista CV-urilor asociate functiilor F13-F16)

F13 slagging
- CV 549 = 107 (sample)
- CV 550 = 64 (volume)
- CV 551 = 8 (loop)
- CV 312 = 0 (F13 NU mai comanda "blow-off")

F14 coupling/decoupling
- CV 552 = 105 (sample)
- CV 553 = 128 (volume)
- CV 554 = 8 (loop)

F15 fast air-pump
- CV 555 = 181 (sample)
- CV 556 = 64 (volume)
- CV 557 = 8 (loop)

F16 feed pump
- CV 558 = 184 (sample)
- CV 559 = 64 (volume)
- CV 560 = 8 (loop)

Mea culpa!