Primul lucru pe care il remarcam este in mod evident:

Modelul este pur si simplu o bijuterie! Detalii cat cuprinde, inscriptionari care necesita lupa, il poti expune cu mandrie in cutia-vitrina de prezentare cu care a venit.
Modificari hardware nu prea am facut; doar am lipit cei 2 fochisti/mecanici precum si streasina de deasupra lor care se cam misca. Am efectuat si ungerea ambielajului conform indicatiei din manual, urmata de rodajul locomotivei pe ovalul de test, pentru 4x 15 minute.
Abia apoi am indraznit "sa umblu" la valorile variabilelor de configurare (CV-uri). Roco a folosit acelasi decodor Zimo MS450P22 ca si in cazul frezei de zapada Beilhack, modificarile aduse de mine avand acelasi scop, si anume de aliniere la functionalitatea celorlalte decodoare (in marea lor majoritate ESU).
1. Setari de miscare:
- CV 5 = 118 (viteza maxima = 56 km/H0) in loc de 70 km/h ca in realitate. Viteza a fost aleasa conform algoritmului prezentat aici:
- CV 2 = 55 (viteza minima = 2,1 km/H0) prin exceptie de la algoritmul de mai sus, pentru a scoate mai bine in evidenta punerea in miscare a locomotivelor cu abur.
- CV 6 = 43 (viteza medie = 20 km/H0) reglata la 1/3 de viteza minima si 2/3 de viteza maxima
- CV 56 = 11 (PI compensare sarcina) ruleaza perfect lin in toate treptele de viteza
2. Setari ale functiilor:
Locomotivele mele folosesc F10 in locul F1 pentru a porni / opri sunetul. De asemenea, nu vad utilitatea blocarii unei functii pentru aprinderea luminii in cabina; am ales sa o aprind odata cu pornirea sunetului:
- CV 310 = 10 (F10 in loc de F1 comanda sunetul de motor)
- CV 44 = 16 (F10 aprinde si lumina din cabina)
- CV 46 = 0 (F12 NU mai aprinde lumina din cabina)
- CV 35 = 64 (F1 aprinde luminile ambielajului)
- CV 45 = 0 (F11 NU mai aprinde luminile ambielajului)
Aprinderea independenta a luminilor de drum:
- CV 34 = 0 (F0 aprinde doar luminile fata, la mersul inainte)
- CV 36 = 2 (F2 aprinde luminile spate...)
- CV 402 = 60 (...la mersul inapoi)
- CV 190,191 = 102 (2 secunde este durata aprinderii/stingerii luminilor)
Functia F6 (manevra) anuleaza acceleratia si reduce viteza la jumatate; pentru a semnaliza F6 activ obisnuiesc sa aprind luminile de drum la ambele capete:
- CV 40 = 3
Fumul dinamic este activat de F3 in locul F2:
- CV 37 = 128
3. Setari de sunet:
- CV 310 = 10 (F10 comanda sunetul de motor)
- CV 313 = 0 (fara "mute key", era F14)
- CV 540,541,542 = 0 (F10 NU mai comanda sunetul de "feed pump")
- CV 266 = 64 (volum maxim la 100%)
- CV 395 = 64 (volumul maxim reglabil la 100%)
- CV 396 = 0 (fara "volume - key", era F27) volumul este fix
- CV 397 = 0 (fara "volume + key", era F26) volumul este fix
- CV 287 = 40 (viteza prag pentru sunet frana)
- CV 267 = 143 (4 pufaituri per rotatie la treapta de viteza 10)
- CV 354 = 8 (4 pufaituri per rotatie la treapta de viteza 1)
- CV 285 = 30 (3 secunde pauza pufaituri dupa decelerare)
- CV 519 = 0 (F3 NU mai comanda sunetul de "short whistle")
F4 long whistle
- CV 522 = 188 (sample)
- CV 523 = 140 (volume)
- CV 524 = 0 (loop)
F5 short whistle
- CV 525 = 187 (sample)
- CV 526 = 0 (volume)
- CV 527 = 0 (loop)
F7 coal shoveling
- CV 531 = 106 (sample)
- CV 532 = 91 (volume)
- CV 533 = 8 (loop)
- CV 308 = 0 (F7 NU mai comanda sunetul de "curve squeaking")
F8 conductor whistle
- CV 534 = 189 (sample)
- CV 535 = 91 (volume)
- CV 536 = 0 (loop)
- CV 345, 346 = 0 (F8 NU mai comanda "empty running")
F9 hand brake/doors
- CV 537 = 185 (sample)
- CV 538 = 32 (volume)
- CV 539 = 8 (loop)
F11 bell
- CV 543 = 110 (sample)
- CV 544 = 181 (volume)
- CV 545 = 8 (loop)
F12 sanding
- CV 546 = 182 (sample)
- CV 547 = 32 (volume)
- CV 548 = 8 (loop)
F13 slagging
- CV 546 = 107 (sample)
- CV 547 = 64 (volume)
- CV 548 = 8 (loop)
- CV 312 = 0 (F13 NU mai comanda "blow-off")
F14 coupling/decoupling
- CV 546 = 105 (sample)
- CV 547 = 128 (volume)
- CV 548 = 8 (loop)
F15 fast air-pump
- CV 546 = 181 (sample)
- CV 547 = 64 (volume)
- CV 548 = 8 (loop)
F16 feed pump
- CV 546 = 184 (sample)
- CV 547 = 64 (volume)
- CV 548 = 8 (loop)
Modificari sunete aleatorii:
- CV 750,751,752 = 0 (fara "feed pump")
- CV 753,754,755 = 0 (fara "coal shoveling")
sunet aleator de "feed pump" in locul "slow air-pump"
- CV 744 = 184 (sample)
- CV 745 = 64 (volume)
- CV 746 = 8 (loop)
4. Alte setari:
- CV 12 = 4 (doar DCC, NU analog)
- CV 28 = 0 (RailCom off)
- CV 29 = 2 (28/128 speed steps)
[img=https://www.youtube.com/watch?v=fC_nQb3t8o0&ab_channel=dacrail]View: https://www.youtube.com/watch?v=fC_nQb3t8o0&ab_channel=dacrail[/img]

Modelul este pur si simplu o bijuterie! Detalii cat cuprinde, inscriptionari care necesita lupa, il poti expune cu mandrie in cutia-vitrina de prezentare cu care a venit.
Modificari hardware nu prea am facut; doar am lipit cei 2 fochisti/mecanici precum si streasina de deasupra lor care se cam misca. Am efectuat si ungerea ambielajului conform indicatiei din manual, urmata de rodajul locomotivei pe ovalul de test, pentru 4x 15 minute.
Abia apoi am indraznit "sa umblu" la valorile variabilelor de configurare (CV-uri). Roco a folosit acelasi decodor Zimo MS450P22 ca si in cazul frezei de zapada Beilhack, modificarile aduse de mine avand acelasi scop, si anume de aliniere la functionalitatea celorlalte decodoare (in marea lor majoritate ESU).
1. Setari de miscare:
- CV 5 = 118 (viteza maxima = 56 km/H0) in loc de 70 km/h ca in realitate. Viteza a fost aleasa conform algoritmului prezentat aici:
- CV 2 = 55 (viteza minima = 2,1 km/H0) prin exceptie de la algoritmul de mai sus, pentru a scoate mai bine in evidenta punerea in miscare a locomotivelor cu abur.
- CV 6 = 43 (viteza medie = 20 km/H0) reglata la 1/3 de viteza minima si 2/3 de viteza maxima
- CV 56 = 11 (PI compensare sarcina) ruleaza perfect lin in toate treptele de viteza
2. Setari ale functiilor:
Locomotivele mele folosesc F10 in locul F1 pentru a porni / opri sunetul. De asemenea, nu vad utilitatea blocarii unei functii pentru aprinderea luminii in cabina; am ales sa o aprind odata cu pornirea sunetului:
- CV 310 = 10 (F10 in loc de F1 comanda sunetul de motor)
- CV 44 = 16 (F10 aprinde si lumina din cabina)
- CV 46 = 0 (F12 NU mai aprinde lumina din cabina)
- CV 35 = 64 (F1 aprinde luminile ambielajului)
- CV 45 = 0 (F11 NU mai aprinde luminile ambielajului)
Aprinderea independenta a luminilor de drum:
- CV 34 = 0 (F0 aprinde doar luminile fata, la mersul inainte)
- CV 36 = 2 (F2 aprinde luminile spate...)
- CV 402 = 60 (...la mersul inapoi)
- CV 190,191 = 102 (2 secunde este durata aprinderii/stingerii luminilor)
Functia F6 (manevra) anuleaza acceleratia si reduce viteza la jumatate; pentru a semnaliza F6 activ obisnuiesc sa aprind luminile de drum la ambele capete:
- CV 40 = 3
Fumul dinamic este activat de F3 in locul F2:
- CV 37 = 128
3. Setari de sunet:
- CV 310 = 10 (F10 comanda sunetul de motor)
- CV 313 = 0 (fara "mute key", era F14)
- CV 540,541,542 = 0 (F10 NU mai comanda sunetul de "feed pump")
- CV 266 = 64 (volum maxim la 100%)
- CV 395 = 64 (volumul maxim reglabil la 100%)
- CV 396 = 0 (fara "volume - key", era F27) volumul este fix
- CV 397 = 0 (fara "volume + key", era F26) volumul este fix
- CV 287 = 40 (viteza prag pentru sunet frana)
- CV 267 = 143 (4 pufaituri per rotatie la treapta de viteza 10)
- CV 354 = 8 (4 pufaituri per rotatie la treapta de viteza 1)
- CV 285 = 30 (3 secunde pauza pufaituri dupa decelerare)
- CV 519 = 0 (F3 NU mai comanda sunetul de "short whistle")
F4 long whistle
- CV 522 = 188 (sample)
- CV 523 = 140 (volume)
- CV 524 = 0 (loop)
F5 short whistle
- CV 525 = 187 (sample)
- CV 526 = 0 (volume)
- CV 527 = 0 (loop)
F7 coal shoveling
- CV 531 = 106 (sample)
- CV 532 = 91 (volume)
- CV 533 = 8 (loop)
- CV 308 = 0 (F7 NU mai comanda sunetul de "curve squeaking")
F8 conductor whistle
- CV 534 = 189 (sample)
- CV 535 = 91 (volume)
- CV 536 = 0 (loop)
- CV 345, 346 = 0 (F8 NU mai comanda "empty running")
F9 hand brake/doors
- CV 537 = 185 (sample)
- CV 538 = 32 (volume)
- CV 539 = 8 (loop)
F11 bell
- CV 543 = 110 (sample)
- CV 544 = 181 (volume)
- CV 545 = 8 (loop)
F12 sanding
- CV 546 = 182 (sample)
- CV 547 = 32 (volume)
- CV 548 = 8 (loop)
F13 slagging
- CV 546 = 107 (sample)
- CV 547 = 64 (volume)
- CV 548 = 8 (loop)
- CV 312 = 0 (F13 NU mai comanda "blow-off")
F14 coupling/decoupling
- CV 546 = 105 (sample)
- CV 547 = 128 (volume)
- CV 548 = 8 (loop)
F15 fast air-pump
- CV 546 = 181 (sample)
- CV 547 = 64 (volume)
- CV 548 = 8 (loop)
F16 feed pump
- CV 546 = 184 (sample)
- CV 547 = 64 (volume)
- CV 548 = 8 (loop)
Modificari sunete aleatorii:
- CV 750,751,752 = 0 (fara "feed pump")
- CV 753,754,755 = 0 (fara "coal shoveling")
sunet aleator de "feed pump" in locul "slow air-pump"
- CV 744 = 184 (sample)
- CV 745 = 64 (volume)
- CV 746 = 8 (loop)
4. Alte setari:
- CV 12 = 4 (doar DCC, NU analog)
- CV 28 = 0 (RailCom off)
- CV 29 = 2 (28/128 speed steps)
[img=https://www.youtube.com/watch?v=fC_nQb3t8o0&ab_channel=dacrail]View: https://www.youtube.com/watch?v=fC_nQb3t8o0&ab_channel=dacrail[/img]