BR55

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.476
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
La căile mele ferate a sosit în vizită o foarte simpatică locomotivă cu abur BR55 Trix, pentru studiu şi mici reparaţii. Cu această ocazie am realizat o şedinţă foto la care a participat şi "verişoara" ei BR55 Piko din colecţia mea.


Hopa, nu corespund poziţiile roţilor! Oare care sunt corect reproduse?

Aşa mai merge :)
 
Ultima editare:

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.476
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Ambele modele au motoarele în locomotive şi decodoarele în tendere. BR55 Piko are motorul în cabina locomotivei, iar BR55 Trix are motorul în focarul cazanului. Firele de conexiune ale versiunii Trix sunt trecute prin cupla locomotivă-tender încă din fabrică, iar cele ale versiunii Piko... daaaa, ştiu, de mult tot spun că îmi voi şlefui "opera" şi le voi aranja mai frumos, ceea ce chiar voi face într-o zi cu soare. Versiunea Trix are câte trei faruri la fiecare capăt, iluminate de becuri, din construcţie, iar versiunea Piko are câte două faruri la fiecare capăt, care au primit de la subsemnatul LED-uri bicolore galben/roşu.

 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.476
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Evident, am remarcat "micuţa" greşeală de pe partea stângă, respectiv buclucaşa contramanivelă înclinată spre înapoi în timp ce piesa omoloagă de pe dreapta este înclinată spre înainte. De data aceasta, cu acordul proprietarului locomotivei, am putut să studiez mai de aproape problema respectivă 8)

După cum bine am presupus, butonul de pe roata motoare principală este profilat, cu feţele polizate înclinate spre înapoi, iar gaura profilată a contramanivelei se potriveşte doar în poziţia respectivă. Eu observ aici trei căi de rezolvare a problemei:
1) cu o freză FOARTE fină se reface profilul butonului, creându-se a doua poziţie de aşezare a contramanivelei, de data aceasta corectă;
2) se scoate piesa respectivă din roată şi se presează înapoi în poziţia corectă (asta dacă nu cumva mai găsim nişte profile în piciorul butonului şi în orificiul corespunzător din roată);
3) ne împăcăm cu ideea şi lăsăm lucrurile aşa cum sunt :D
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.476
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Acum ceva vreme am reușit să obțin două perechi de osii cu spițe simple (yey), cu axe întrerupte (yey) și cu capete conice (boo), iar încercările de a le adapta în locul osiilor existente au eșuat :(
În altă ordine de idei, în vara anului 2006 câteva superbe locomotive cu abur H0 din colecția lui Sandy au fost în vizită la căile mele ferate. Printre ele s-a aflat și versiunea Fleischmann a locomotivei BR55, ocazie cu care am realizat o serie de poze.




 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.476
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Simpaticele locomotive s-au simțit bine împreună :)




Versiunea Fleischmann este mai detaliată decât versiunea Piko, este dotată cu mecanisme de cuplare apropiată, are luminile direcționale funcționale din fabrică, roți metalice, biele corecte pe ambele părți etc.
În ceea ce privește acționarea, versiunea Fleischmann are motorul în tender și roțile dințate aferente se cam văd printre spițele roților respective, roțile motoare rulând libere. Versiunea Piko are motorul în cabina locomotivei, roțile motoare sunt angrenate și roțile tenderului rulează libere.
Versiunea Piko are pentru mine o foarte mare valoare sentimentală, deci... fie ce-o fi, ea va fi mereu prezentă la Căile Ferate "La Ursu" :cool:
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: AdyAero

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.008
989
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
E greu sa compari mere cu pere. ;)

Locomotiva Piko are peste 50 de ani dpdv constructiv. Cea Fleischmann doar ceva mai mult de 25. G8.1 atat pe H0 cat si pe N a fost una din ultimele constructii ale prietenului Harald Ott inainte de pensionare in 1994. Pe H0 a mai existat o G8.1 Fleischmann contemporana cu cea Piko insa la 1:82, scara aleasa de GFN pe atunci. Ar fi fost interesant sa le putem compara pe acelea. :)
 
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
899
711
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Locomotiva Fleischmann este foarte detaliata si frumos lucrata, o mica bijuterie, dar din pacate are un minus destul de mare si anume motorul tipic Fleischmann plat in trei poli cu colector discoidal, care pe langa zgomotul periilor ,la viteze mici are tendinta sa ruleze cu mici sacadari Solutii de remotorizare exista de la SB modellbau ( si ).
Am mai gasit si pe motoare asemanatoare in jurul sumei de 200 lei.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.966
189
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Dupa digitalizare, rulajul s-a îmbunătățit simțitor la locomotiva mea, 40.046 CFR pe baza Fleischmann. Sau mi s-a părut mie?
 
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
899
711
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Depinde de fiecare locomotiva in caz , am in colectie vre-o 10 locomotive Fleischmann , BR, 24; 38; 53, 55; 65,;78(2 buc) ;86; 94(2 buc) cu acest tip de motor si nu sunt doua motoare care sa sune la fel sau sa ruleze la fel , cu toate ca majoritatea au decodoare Uhlenbrock cu aceleasi setari, BR 86 si una din 94 au decodoare tOm.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu

nae44

Member
Trenulist
2 Ianuarie 2008
134
83
Intr-adevar nu sunt doua locomotive care sa sune si sa mearga la fel desi sunt facute Fleschmann. Dar totusi merg bine. Eu am un BR 55 si un BR 86 de la Fleischmann. Am observat si eu ca dupa montarea decodorului merg parca ceva mai bine, parca mai rotund, fara unele mici smucituri. Nu mai stiu ce decodor am pus in ele.

Cat despre BR 55 DR .... a fost prima mea locomotiva cu abur. Era prin 1978. Imi amintesc ca semana extrem de bine cu ceea ce vedeam eu atunci in gara la Targoviste. Acolo erau la manevra locomotive 50.100 nu 40.000 asa cum este BR 55. Dar totusi, copil fiind, mi se pareau ca semanau terbil. Atunci, la capatul spre Bucuresti, unde era si otelaria, se manevra cu o locomotiva cu abur seria 50.100 ce avea cosul spre Bucuresti si tenderul spre gara. La capatul opus al statiei, spre Pietrosita, era si o cocoasa de triere
 
  • Like
Reacții: mpursu și GFN

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.008
989
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut,

Imi amintesc ca semana extrem de bine cu ceea ce vedeam eu atunci in gara la Targoviste. Acolo erau la manevra locomotive 50.100 nu 40.000 asa cum este BR 55. Dar totusi, copil fiind, mi se pareau ca semanau terbil.
Nici nu e de mirare, dat fiind ca Robert Garbe a luat G10 ca model pentru G8.1. Toate locomotivele din generatia sa - si care poarta semnatura sa - se aseamana unele cu celelalte. Erau un fel de Einheitloks - locomotive standard - cu 20 de ani inaintea vremii locomotivelor standard.

Dupa digitalizare, rulajul s-a îmbunătățit simțitor la locomotiva mea, 40.046 CFR pe baza Fleischmann. Sau mi s-a părut mie?
Am auzit afirmatia asta de la multi care au achizitionat locomotive Fleischmann echipate cu faimosul "Rundmotor" gata digitalizate de fabrica sau le-au digitalizat ulterior. Motorul e unul rudimentar, simplu insa robust. Pune probleme anumitor decodoare digitale pentru ca piesele sale (colectorul) se murdaresc repede si provoaca scantei. Insa e al naibii de greu de "ucis" comparativ cu unele motoare brushless de productie asiatica.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.966
189
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Cu ceva timp in urma am dat spre digitalizare o Br 64, tot Fleischmann si ,acelasi lucru, merge mai bine.
Alta masina, Br 65, este destul de silentioasa in analog, desi are aceesi motorizare....pe langa faptul ca este nevoie de incaltaminte cu protectie, in caz ca se arunca pe jos...
 
  • Like
Reacții: mpursu

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.008
989
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna Cosmin,

"Galagia" de la motor poate avea de-a face cu doi factori:
- angrenajele locomotivei in sine si lubrifierea acestora; la locomotivele vechi se folosea o grasime minerala care cu timpul devenea solida; cele mai recente sunt lubrifiate cu produsul "albicios" Roco si sunt ceva mai silentioase.
- modul de prelucrare in uzina al colectorului motorului in sine. La unele serii partea din plastic care face separarea dintre cele trei lamele metalice ale colectorului nu este uniforma si "depaseste" putin in stare noua nivelul acestora. Pana ce se uzeaza la contactul cu periile, motoarele respective sunt ceva mai zgomotoase (si uzura periilor este prematura).
 
  • Like
Reacții: mpursu