BR 644 - BRAWA 44052

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

shikanne

Well-Known Member
Trenulist
29 Ianuarie 2008
574
0
53
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare,

De curand in "Depoul CFS" a sosit automotorul diesel-electric BR 644 .



Un model destul de reusit la exterior, insa....destul de urat la interior. Adica nu prea are interior....desi din poza de pe site-ul lor ma asteptam la un model mai spectaculos.
Format din 2 capete si un vagon la mijloc, adica 3 piese.



Motor cu 2 volante, silentios la viteza mica, destul de zgomotos la viteza mare. Carcasa din plastic, tractiune pe un singur boghiu si 4 caciucuri pentru aderenta pe cele 4 roti.
Mufa decodor pentru cele 2 tipuri, adica 8 pini si 21 pini.




si spatiul destinat difuzorului....



Lumini alb/rosu in functie de directia de mers....si aici buba mare.... Dupa nici 35-40 minute de rodaj....surpriza....neplacuta binenteles, la ambele capete lumina patrunde in cabina.



Am trecut imediat la constatare....si am inceput sa desfac....



si exact la ce ma gandeam....



Concluzie: trebuie schimbat becul cu un led si de ce nu chiar un led smd.

Caldura degajata de bec a topit plasticul care desparte cabina de restul vagonului.



Acum stau si ma gandesc....cum o asa firma nu a putut gasi o alternativa???
Este f.f.f. simplu....inlocuind becul cu un led asa cum a inceput si roco si alte firme.
Aviz amatorilor de acest model, la fel veti pati .... si nu a fost foarte ieftin.
Dupa ce am facut poze, am scris imediat celor de la BRAWA, mai precis dept. tehnic, povestindu-le exact cum s-a intamplat. mi-au raspuns destul de repede (3-4 zile) sfatuindu-ma sa le trimit modelul si vor rezolva problema. Destul de amabili, insa pe banii mei. Cand i-am intrebat cum vor rezolva problema, mi-au raspuns cu o intrebare : "si cum vreti sa va ajutam?"
Am cerut doar partile care s-au deformat si le voi primi fara niciun cost suplimentar.....dar voi scrie catre revista "MIBA" si catre alte publicatii din Germania.

Prima idee este sa inlocuiesc becul cu un led.
Ce spuneti??

Acum cer ajutor aici, voua, colegi de forum.
Atept pareri si idei.
 
acelasi lucru l-am observat si la Ludmila de la Brawa,ca becurile degajeaza caldura excesiva ce topeste plasticul inconjurator.
solutia cea mai rapida ar fi LED alb-cald in loc de bec cu rezistenta de balast aferenta.
 
Sau... inlocuirea becului de 12V cu unul de 16V :D
Trebuie mentionat ca LED-urile au un mic dezavantaj fatza de becuri, si anume uni-directionalitatea luminii emise, ceea ce se poate dovedi destul de deranjant atunci cand ghidurile de lumina se afla langa LED si nu in fatza lui :fluierat:. Utilizarea de LED-uri SMD se poate dovedi benefica, deoarece acestea pot fi orientate exact spre ghidurile de lumina respective.
Totusi, inlocuirea beculetzului cu un LED warm-white (cu rezistenta de balast aferenta, bineinteles) este de departe cea mai buna solutie 8).
Calculul rezistentei de balast se face dupa regulile binecunoscute (aici), iar plasarea LED-ului se face astfel incat anodul sa "priveasca" spre firul albastru (PLUS comun), iar catodul spre firul alb (inainte) sau galben (inapoi), dupa caz.
 
Corect!....recunosc ca nu m-am gandit ca ar putea fi un bec de 12V....dar tot va degaja caldura si becul de 16V....asa ca zic eu, cea mai buna solutie ar fi inlocuirea becului cu un led smd.
Nu cred ca va fi foarte greu, deoarece exista cate un bec pentru fiecare tip de lumina, respectiv pentru directia de mers.
Problema va fi cu spatiul care nu este prea generos deloc. Voi reveni cu poze pe masura ce lucrarea va avansa.
 
Foarte frumos modelul. Sa il rulezi sanatos. Totusi, mi se pare jenant ce a facut Brawa. Nu e posibil sa comercializeze un produs care are o problema atat de evidenta.
 
Exact acelsi lucru l-am patit si eu cu un model tot de la Brawa, BR219. Mi se parea mie ciudat faptul ca erau iluminate cabinele. Cand am desfacut modelul surpriza: plasticul de la cabina avea o gaura frumusica datorita becurilor care de incalzesc. Acuma ma gandesc serios sa trec pe leduri avand in vedere ca spatiul nu reprezinta o problema.
 
Nu o sa va vina sa credeti asa cum nici mie nu mi-a venit sa cred....pe 9.03 le-am dat adresa mea celor de la BRAWA si azi am primit piesele cu pricina.



...asa ca acum caut ceva leduri de 1.8mm sau led smd sa vedem ce se potriveste.
 
M-am apucat sa desfac....surpriza!!!!.....piesele respective nu sunt la fel.





Cata stupizenie poate exista in creierul unora??? si din nou nu imi vine sa cred....
Spatiul destinat becului la piesele noi sunt separate, lucru care ma face sa cred ca, probabil au multe reclamatii de acest gen, sau gandit totusi la inlocuirea becurilor cu led-uri.

Din cauza ghidurilor de lumina care sunt asezate in directii opuse (voi reveni cu poze) nu am posibilitatea sa inlocuiesc cu led smd. Cred ca voi recurge la metoda cu un led normal, fiind vorba doar de lumina alba. Momenta caut led alb cald sau de ce nu alb rece.
Va voi tine la curent cu lucrarile.
 
mpursu a spus:
LED-uri SMD lipite spate-in spate :D:D:D

Initial asa m-am gandit si eu.....insa nu am asemenea experienta si nu stiu cum as putea sa fac legaturile cu firele la 2 smd-uri lipite spate in spate.
Daca ai vreo poza cu asa ceva o astept cu mare interes.
 
Pentru iluminarea ghidurilor de lumina din diesela 218 Roco, am inlocuit beculetzele cu perechi de LED-uri SMD PLCC albe si rosii, inseriate si lipite spate-in-spate, astfel incat LED-ul alb lumineaza spre cele 3rei faruri albe de la cabina care avanseaza, iar LED-ul rosu lumineaza spre cele doua faruri rosii de la cealalta cabina (aici)
 
Eu trebuie sa montez 2 led smd albe spate in spate si legate in serie?!!....zic bine Mircea??
 
Nu, vine rezistenta si apoi vin led-urile in paralel, dar unul cu anodul altul cu catodul spre rezistenta (se numeste anti-paralel).
 
Atentie, am inseriat LED-ul alb cu LED-ul rosu numai dupa ce m-am asigurat ca ambele au acelasi curent nominal! Dupa aceea, conform formulelor respective, am calculat rezistenta de balast aferenta grupului serie LED_alb + LED_rosu :D
Fac aceasta mentiune fiindca marea majoritate a LED-urilor functioneaza la un curent nominal de circa 20mA, dar sunt si unele cu 50mA, 100mA sau chiar mai mult; din fericire, acestea din urma au si forme net diferite de cele uzuale, deci sunt mai usor de observat 8)