BR 101

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
La inceputul anilor 90 a devenit evident faptul ca era necesara schimbarea locomotivelor 103 care in urma celor cca 350.000 parcursi in fiecare an erau deja la sfarsitul perioadei de functionare. Noua clasa de locomotive 101 urma sa inlocuiasca 103 la tractiunea trenurilor InterCity si sa devina noua " nava amiral " a cailor ferate germane. In urma studierii diferitelor oferte a fost lansata comanda pentru 145 exemplare concernului ABB- Henschel. Pana la livrarea in anul 1996 a primelor exemplare din serie ABB - Henschel a fuzionat si cu divizia de constructii feroviare a AEG , noua companie numindu-se ADtranz. La aceasta locomotiva motoarele si reductorul sunt incorporate unitate de tractiune ( denumite IGA ), aceasta trebuie sa functioneze 2.000.000 km fara reparatii. Prin proiect s-a cerut un randament energetic al transformatorului imbunatatit, pentru oa face economie de energie. Locomotiva este dotata cu un sistem electronic antipatinaj, care actioneaza independent pe fiecare axa, ceea ce permite o pornire deosebit de lina. Locomotiva dispune de sisteme electronice computerizate de control si diagnoza si dispune ( pentru motive de redundanta ) de 2 unitati centrale de comanda.
Locomotiva poate fi intalnita la trenurile IC, EC, dar si la trenul personal München - Nurnberg , personal am vazut-o des in gara Wien Westbf. la trenuri ( interne ) OBB- IC, compuse numai din vagoane OBB.

Cateva caracteristici tehnice:
Putere nominala/ maxima: 6400 kW/ 7780 kW
Viteza maxima: 220 km/h
Forta de tractiune la pornire: 300 kN
Greutate: 83 t
Lungime: 19,1m

Cateva poze ( pozele imi apartin ) cu modelul real:


Eu detin un model Fleischmann , cod 4355, si o garnitura de vagoane Roco OBB, potrivita pt. aceasta locomotiva

Un lucru care nu mi-a placul la modelul Fleischmann este faptul ca locul pentru decodor este facut sa incapa doar decodorul Fleischmann , care este si foarte scump :(






si acum garnitura :




Cele 2 vagoane OBB de cls.2 au numere diferite de inmatriculare si au alte tipuri de boghiuri ( asa am intalnit si in realitate )
 
te referi la decodorul cu 6 pini de la Flm?intr-adevar,pe mine m-a uscat la buzunar acum vreo 3 ani un astfel de decodor.
 
@ cosmin

101 are mufa cu 8 pini , dar locul este frezat pe dimensiunile decodorului de Flm , care este mult mai ingust decat cele ale concurentei, asa ca am fost nevoit sa achizitionez unul, la pretul de 49,95 euro :( , intrucat nu am dorit sa fac modoficari la locomotiva.
 
si tot l-ai luat mai ieftin decat am dat eu pe el.decodoarele lenz nu sunt inguste? :roll: parca asa sa zic...

daca nu ma insel ,101 vine cu schimbarea lumini alb-rosu pe sens din fabrica,nu?
 
Schimbarea luminii este din fabrica, realizata cu beculete albe si rosii, beculetele se pot observa bine in fotografia postata ( a 7 -a ). Este realizata corect, in sensul ca atat lumina alba cat si cea rosie este la becurile exterioare ( vezi foto cu loco reale ), am sa fac cateva fotografii cu iluminarea cand voi avea timp.
 
Foarte frumoas realiat modelul tau .Imi place la nebunie boghiul si detalierile lui duse pana la extrem.parca se vad si motoarele din laterala daca nu ma insel.Pacat ca au acest mic deficit cu decodorul,sincer cred ca e o politica a firmei sa isi faca loc doar pentru decodoarele lor de altfel nu cred ca ei s-au gandit la eventuala pozibilitate a montarii unui alt decodor.Insa cine stie... felicitari pentru posesie.
 
Inca un model reusit de la FLM. Eram fixat pe ideea ca exceleaza in productia de aburoase.Pacat ca trebuie un decodor asa scump.Garnitura superba, sa-ti traiasca si sa ruleze multi KM! Mai vrem... :roll: ;-) ;-) ;-)
 
Frumos realizat. Eu am BR101 produs de Roco este bine realizat si el dar modelul de la Fleischmann este peste Roco, sunt detalii care fac diferenta. Daca nu este o problema voi incerca sa prezint in acest topic fotografii cu modelul de la Roco pentru a vedea diferentele.
 
O sa va rog sa aveti putina rabdare, pt. mine timpul liber este limitat in zilele urmatoare. Dar promit ca o sa postez.
 
Pana se hotaraste ionut07, ma inscriu si eu cu un BR101 de la Tillig, insa pe o scara mai mica (1:120).

Am studiat cu atentie pozele de mai sus, in comparatie cu locomotiva mea. Am descoperit doua diferente la capitolul aspect:
- boghiuri diferite (simplificate);
- lipsa mecanicului.
In rest, modelul arata absolut la fel, pana la cele mai mici inscrisuri.


Diferentele interioare bat la ochi insa...


A disparut switchul de dedesupt, dar a aparut un switch pe placa electronica. Nu stiu ce e cu inscriptia "08/05"; tind sa cred ca e data fabricatiei... Orice ar fi, mi s-a parut foarte nepotrivit scrisul de mana cu markerul pentru asta...
Modelul Tillig are si foarte multa tabla, fiind deosebit de greu in comparatie cu alte locomotive de aceeasi scara. Toate osiile sunt angajate in tractiune, dar numai doua au mansoane de cauciuc; cu toate astea, locomotiva poate trage un numar apreciabil de vagoane.
 
Luminile fata-spate sunt leduri albe/rosii in functie de directia de mers. N-am observat sa fie vreo problema in fucntionarea lor, lumineaza in functie de tensiunea utilizata.
Locomotiva este pe analog, nu stiu daca i se poate pune decodor digital, nu m-a interesat deocamdata.
 
Salut,

In legatura cu modelul TT, am si eu unul, provine din Start Set si nu stiu daca se diferentiaza de unul care nu este in set. Exista vreo diferenta intre cele doua?

In ceea ce priveste decodorul, in catalogul Tillig scrie ca poate primi decodor digital.
 
Cea separata poate fi cu sau fara decodor din fabrica. Cea din start set nu are decodor; in rest arata absolut la fel.