La inceputul anilor 90 a devenit evident faptul ca era necesara schimbarea locomotivelor 103 care in urma celor cca 350.000 parcursi in fiecare an erau deja la sfarsitul perioadei de functionare. Noua clasa de locomotive 101 urma sa inlocuiasca 103 la tractiunea trenurilor InterCity si sa devina noua " nava amiral " a cailor ferate germane. In urma studierii diferitelor oferte a fost lansata comanda pentru 145 exemplare concernului ABB- Henschel. Pana la livrarea in anul 1996 a primelor exemplare din serie ABB - Henschel a fuzionat si cu divizia de constructii feroviare a AEG , noua companie numindu-se ADtranz. La aceasta locomotiva motoarele si reductorul sunt incorporate unitate de tractiune ( denumite IGA ), aceasta trebuie sa functioneze 2.000.000 km fara reparatii. Prin proiect s-a cerut un randament energetic al transformatorului imbunatatit, pentru oa face economie de energie. Locomotiva este dotata cu un sistem electronic antipatinaj, care actioneaza independent pe fiecare axa, ceea ce permite o pornire deosebit de lina. Locomotiva dispune de sisteme electronice computerizate de control si diagnoza si dispune ( pentru motive de redundanta ) de 2 unitati centrale de comanda.
Locomotiva poate fi intalnita la trenurile IC, EC, dar si la trenul personal München - Nurnberg , personal am vazut-o des in gara Wien Westbf. la trenuri ( interne ) OBB- IC, compuse numai din vagoane OBB.
Cateva caracteristici tehnice:
Putere nominala/ maxima: 6400 kW/ 7780 kW
Viteza maxima: 220 km/h
Forta de tractiune la pornire: 300 kN
Greutate: 83 t
Lungime: 19,1m
Cateva poze ( pozele imi apartin ) cu modelul real:
Eu detin un model Fleischmann , cod 4355, si o garnitura de vagoane Roco OBB, potrivita pt. aceasta locomotiva
Un lucru care nu mi-a placul la modelul Fleischmann este faptul ca locul pentru decodor este facut sa incapa doar decodorul Fleischmann , care este si foarte scump
si acum garnitura :
Cele 2 vagoane OBB de cls.2 au numere diferite de inmatriculare si au alte tipuri de boghiuri ( asa am intalnit si in realitate )
Locomotiva poate fi intalnita la trenurile IC, EC, dar si la trenul personal München - Nurnberg , personal am vazut-o des in gara Wien Westbf. la trenuri ( interne ) OBB- IC, compuse numai din vagoane OBB.
Cateva caracteristici tehnice:
Putere nominala/ maxima: 6400 kW/ 7780 kW
Viteza maxima: 220 km/h
Forta de tractiune la pornire: 300 kN
Greutate: 83 t
Lungime: 19,1m
Cateva poze ( pozele imi apartin ) cu modelul real:
Eu detin un model Fleischmann , cod 4355, si o garnitura de vagoane Roco OBB, potrivita pt. aceasta locomotiva
Un lucru care nu mi-a placul la modelul Fleischmann este faptul ca locul pentru decodor este facut sa incapa doar decodorul Fleischmann , care este si foarte scump
si acum garnitura :
Cele 2 vagoane OBB de cls.2 au numere diferite de inmatriculare si au alte tipuri de boghiuri ( asa am intalnit si in realitate )