Booster Analog/DCC

oilen

Active Member
Trenulist
7 Dec 2011
74
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@LiviuM da este mai mult decit atit. Venind dintr-un mediu puternic intesat de automatizari si sisteme de control de proces, mecanica, etc am zis ca e timpul sa fac ceva si in acest domeniu. Oferta este extrem de variata in domeniu doar bani sa fie. Eu m-am decis sa incerc sa construiesc cateva linii de produse. Prima si cea mai facila pentru mine in acest moment este construierea unui sistem complet DCC/Analog de la baza. Proiectul e ambitios stiu dar vreau sa fie facut de la 0 si mai ales Romanesc. Incepand cu boostere, BLA, decodere de locomotive, sunet, accesorii, si cam tot ce inseamna electronica pentru ModelRailroad. Pentru aceasta linie schemele si propunerile de cablaje sunt gratuite si puse aici pe forum si pe site-ul ce este in constructie in acest moment. Softul va fi insa cu pay ( small fee do not worry), dar nu pot sa fac referinte de pret sau achizitie aici pe forum. O a doua linie de produse vizeaza elemente de diorama ca iarba, foliaj, copaci, case, elemente de semnalizare, gari, etc, produse exclusiv in Romania cu materiale gasibile aici. Am identificat citeva materiale de baza pentru iarba, foliaj, arbori, si metodele de automatizare a productiei lor la o scara medie. Sper ca in curand ( cam 30-40 de zile) sa reusesc sa fac un set de 100 de sample-uri de foliaj si iarba pe care sa le distribui catre cei interesati in vederea evaluarii. Ma rog cam astea sunt intentiile mele. Depinde acum si de reactia "pietei" si de cativa factori definitorii in urmatoarele 30 de zile. Dar ideea ramane.

stima
 

LiviuM

Well-Known Member
Trenulist
11 Mar 2011
397
0
Acum daca tot vorbim de ceva mai mult decat un proiect "sa-ti treaca timpul", eu cred ca boosterul tau "bun la toate" e prea complex.
Eu as merge pe mai multe module mai simple +) care puse cap la cap sa dea un sistem complet, in asa fel incat cei care au deja o parte din componente sa-si poata completa sistemele fara sa aiba senzatia ca "platesc" optiuni pe care nu le folosesc.
PS Cred ca iar am fost off-topic. Scuze. Scuze si daca observatia de mai sus e "deplasata".

+) si as studia putin piata, sa vad care e "tendinta", pentru ca din ce am vazut pe forumul asta loconet/can sunt cam slab reprezentate, in timp ce RS-Bus/S88 par mai populare.
 

oilen

Active Member
Trenulist
7 Dec 2011
74
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@LiviuM . nu ai de ce sa te scuzi. Orice informatie e binevenita. Ce am de remarcat este faptul ca este un proiect inca in faza de design si am vrut ca el sa se constituie intr-o alternativa viabila pentru orice utilizator profesionist sau amator de asa ceva. Nu cred ca pretul este atit de piperat :D avand in vedere ca in versiunea basic ai analog si DCC fara railcom/loconet plus soft de control si un remote controller cu LCD si link radio.

despre Rs-bus si S88... daca e cerere vor fi implementate.


stima
 

LiviuM

Well-Known Member
Trenulist
11 Mar 2011
397
0
Nu am zis nimic de pretul in sine. Ma refeream numai la senzatia pe care o ai cand cumperi ceva care e "mai mult" decat iti trebuie.
Eventual poti lua in considerare "trepte" de echipare/complexitate a softului. De exemplu, cine vrea numai DCC fara sina de programare si fara calculator, planteaza numai lista_piese_1 si cumpara firmwareul optiunea1.
Ideea e, pana la urma, ca poate e mai bine sa faci un "studiu de piata". Cred ca un poll aici pe forum +) despre ce si-ar dori utilizatorii de la o centrala ar putea fi un punct de start pentru un astfel de studiu.

+) Asta daca "proprietarii" forumului n-au nimic impotriva, normal.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.371
51
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Mulţumesc mult pentru ajutorul oferit în subiectul despre alimentatorul meu analogic PWM şi îţi doresc mult succes cu boosterul tă’u analog/DCC! :aplauze:
Dup㒠câte cred eu c㒠ştiu (şi recunosc c㒠nu le ştiu chiar pe toate :D), PWM înseamn㒠impulsuri plus-zero-plus-zero de lă’ţime variabilă’, iar DCC înseamn㒠impulsuri plus-minus-plus-minus conform unei anumite codifică’ri standardizate. De aceea se recomand㒠s㒠NU se plaseze locomotive analogice pe că’ile ferate digitale, deoarece motoarele acestora sunt smucite înainte-înapoi-înainte-înapoi, regim care nu convine atât înseşi motoarelor, din cauza suprasolicită’rii mecanice, cât şi sistemului digital, din cauza impulsurilor parazite emise de motoare mai ales într-un astfel de mod de alimentare; în plus, din cauza impulsurilor plus-minus-plus-minus se aprind toate farurile locomotivelor analogice, indiferent de sensul de deplasare, ceea ce semnalasem eu în filmuleţul tă’u cu locomotiva EA. Astfel, vin şi eu cu o mic㒠întrebare: boosterul tă’u analog/DCC cum rezolv㒠alimentarea PWM a că’ilor ferate analogice, astfel încât locomotiva în repaus s㒠nu aib㒠aprinse toate farurile, ci doar pe cele corespunză’toare sensului de mers pe care l-a avut înainte de oprire sau pe care-l va avea dup㒠pornire?
Te rog s㒠m㒠corectezi dac㒠am spus cumva vreo enormitate :fluierat:
 

LiviuM

Well-Known Member
Trenulist
11 Mar 2011
397
0
Locomotivele fara decoder (de fapt una pe diorama, parca) pot fi folosite daca centrala DCC stie de stretched 0.
"Zero stretching" is implemented to make the non-decodered loco go. That is, the zero (0) pulses are stretched longer on one side than the other. To make the loco go forward, the zeros on the positive side are stretched. This provides more positive power than negative. The loco still gets short pulses of negative power, but the longer positive pulses overpower the negative to make the loco go forward. Obviously, to make the loco go backwards, the negative zeros are stretched. As you've probably experienced, the faster the analog loco goes, the less it buzzes - because the longer periods of positive power reduces the number of AC pulses per second.
In cazul centralei lui oilen, banui ca-i chiar mai simplu - daca o utilizatorul configureaza corespunzator banuiesc ca va primi semnal PWM "curat" . De altfel semnalul DCC e, in principiu, constuit din semnal PWM (12V) aplicat intermitent pe cele 2 sine.

LE Pentru ca sunt sanse sa fi fost confuz, am facut o simulare a generarii semnalului DCC asa cum o stiu eu (ma rog, asa-l fac eu la centrala mea si merge). Daca te uiti la semnalele rosu si albastru, la pulsurile impare diferenta dintre ele e 12V, la cele pare e -12V. "Masa" in cazul asta e flotanta.
 

oilen

Active Member
Trenulist
7 Dec 2011
74
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@mpursu simularea facuta de LiviuM este exact ceea ce se intampla si la mine in sistem. in modul PWM motorul este controlat nu numai pe frontul pozitiv ci si pe cel negativ. Din aceasta cauza sunt cele doua porti SI/NUce comanda intrarile INPUT1 INPUT2. Practic L298 este un full dual H bridge intr-o singura capsula care contine si circuite de control aditional ( enable A enable B) si control al puterii livrate precum si feedback pentru detectie scurt circuit, putere consumata, etc. In cazul DCC se folosesc aceleasi porti pentru ca semnalul DCC sa fie conform standardului NMRA. Pentru problema semnalata de tine voi publica un mic modul ce se instaleaza in locomotiva ( HW+SW gratuit) care va face detectia de sens prin aproximarea factorului de umplere. In cazul unui factor de 50% va ramane aprinsa partea care a fost activa atunci cand locomotiva sa oprit din mers, la pornirea initiala toate lampile vor fi stinse. In momentul in care factorul de umplere creste peste 50% se vor aprinde lampile de mers inainte (corespunzator aprinzandu-se lampile rosii din partea opusa). analog la un factor de umplere mai mic de 50% se vor activa celelalte lampi.
Sper ca in maxim 2 saptamani sa termin partea de DCC si macar patru BOD-uri in asa fel in cat sa va pot demonstra cum se pot folosi mai mult de o locomotiva analog si cateva digitale pe aceeasi diorama. Scopul acestui booster a fost si acesta. Sa se poata rula pe o diorama si locomotive analog si din cele digitale in acelasi timp.

stima
 

LiviuM

Well-Known Member
Trenulist
11 Mar 2011
397
0
Hmm, nu-i suficient sa generezi "0 latit" de-ala din standardul NMRA? Chiar ai nevoie de module suplimentare in locomotive?
 

oilen

Active Member
Trenulist
7 Dec 2011
74
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@liviuM am doua variante( una dintre idei mi-a venit chiar acum) o sa incerc asta seara sa vad daca e fezabila si daca da atunci se poate face software :)
problema e ca stric PWM-ul caci voi folosi numai jumatate din oscilatie nu toata... deci practic jumatate din semnal dispare ramanand numai componeta pozitiva ( in functie de directia de deplasare)
 

LiviuM

Well-Known Member
Trenulist
11 Mar 2011
397
0
Da, cu 0 intins semnalul pentru 0 e asimetric (ATENTIE! o alternanata e mai scurta, nu dispare de tot). Da' oricum cand ajungi la transmis 0 trebuie sa modifici setarile pentru modului PWM. O sa trebuiasca o modificare suplimentara, da' pentru ca 0 n-are lungime fixa (ma rog, are dar e mai flexibila), ar trebui sa ai timp sa o faci. Nu?

LE relevant mi se par paragrafele 25-30 din NMRA - Electrical Specifications
In a "0" bit, the duration of the first and last parts of each transition shall nominally be greater than or equal to 100 microseconds. To keep the DC component of the total signal at zero as with the "1" bits, the first and last part of the "0" bit are normally equal to one another. Digital Command Station components shall transmit "0" bits with each part of the bit having a duration of between 95 and 9900 microseconds with the total bit duration of the "0" bit not exceeding 12000 microseconds.
A Digital Decoder must accept bits whose first or last parts have a duration of between 90 and 10000 microseconds as a valid bit with the value of "0". Figure 1 provides an example of bits encoded using this technique.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.371
51
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Idee nă’struşnică’: dac㒠în regim analogic montajul ar pune la mas㒠o şină’, iar impulsurile s㒠fie aplicate celeilalte şine? :D
S㒠zicem c㒠şina din stânga este pus㒠la masă’. Dac㒠la şina din dreapta se aduc impulsuri pozitive, atunci locomotiva analogic㒠pleac㒠înainte, iar dac㒠la şina din dreapta se aduc impulsuri negative, atunci locomotiva pleac㒠înapoi. în ambele cazuri, luminile vor fi aprinse corespunză’tor; în plus, dac㒠impulsurile sunt suficient de înguste atunci când elementul de comand㒠se afl㒠la poziţia/valoarea minimă’, atunci locomotiva analogic㒠va sta pe loc cu luminile aprinse corespunză’tor sensului de mers pe care l-a avut înainte de oprire sau pe care-l va avea dup㒠pornire.
Aşa cum spuneam mai sus, corecturile sunt binevenite dac㒠spun vreo enormitate :fluierat:
 

oilen

Active Member
Trenulist
7 Dec 2011
74
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@mpursu cam asta ar fi si ideea mea :) dar rezolvata software.... problema este ca la "minim" led-urile/becurile vor lumina foarte slab. In fine nu cred ca un mini modul din2 circuite integrate ar fi foarte scump si ar realiza dezideratul acesta de a comuta luminile.
 

LiviuM

Well-Known Member
Trenulist
11 Mar 2011
397
0
iar dac㒠la şina din dreapta se aduc impulsuri negative,
Asta presupune ca centrala sa genereze semnalul DCC prin pulsuri pozitive si negative fata de propria masa (masa din simularea mea). Din cate am mai citit si eu pe internet, cele mai multe centrale functioneaza ca in simularea mea: la fiecare puls (jumatate de bit), o sina e pusa la masa si cealalta la +, la pulsul urmator schimbandu-se "rolul" - sina care a fost pusa la masa va fi pusa la +, cea care a fost la + se va pune la masa. Diferenta de potential intre fiecare sina si masa va fi +12V sau 0V, diferenta intre sine (+/-12V).
Ca sa mearga ideea ta, ar trebui ca la schimbarea sensului sa se schimbe sina pusa la masa.
Nu stiu insa in ce masura mai merg locomotivele cu decodoare (vor avea numai o semialternanta la dispozitie, s-ar putea sa nu le mai ajunga tensiunea ca sa mai miste).
 

oilen

Active Member
Trenulist
7 Dec 2011
74
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Multumesc LiviuM. Stiam eu ca am facut o greseala de proiectare atunci cand am legat cele doua intrari enable. Bine ca nu e o modificare prea mare. Deci ca sa functioneze ideea lui mpursu combinata cu ce a zis LiviuM atunci trebuie desfacute cele doua intrari enable si comandate separat. in acest fel analog-ul merge cu impulsuri in modul descris de mpursu iar digitalul e neafectat de problema. Drept pentru care enable A ramane unde este si enable B se duce la pin-ul 22 al pic-ului (RB1). in acest mod util si placut avem un inceput de principiu. Mai ramane sincronizarea PWM-ului cu "taierea" dar asta se face pe intreruperea timer-ului 2 cred. sa vad daca pot sa leg overflow-ul de pe timer-ul 2( care controleaza si pwm-ul ) de o intrerupere...

@LiviuM. cred ca am spus ca centrala mea functioneaza la fel cu cele standard. deci excursia de tensiune intre sine este de +-12VDC.
 

LiviuM

Well-Known Member
Trenulist
11 Mar 2011
397
0
Toate centralele au excursia intre sine +/-12V. Numai ca tensiunile astea le poti obtine tinand o sina la masa (sa-i zicem nul) si aplicand +/-12V pe cealalta, sau asa cum am facut eu in simulare, fara masa fixa.
Si ma bucur daca in posturile mele gasesti si informatie, nu doar zgomot. :)
 

oilen

Active Member
Trenulist
7 Dec 2011
74
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@LiviuM Conform schemei interne a lui L298 http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/22437/STMICROELECTRONICS/L298.html si a logicii implementate in microcontroller+porti se obtine comutarea sinelor pe rand fie la VCC fie la masa. nu studiat atent simularea ta si e posibil sa fi gresit eu interpretarea desi semnalele sunt identice si formele de unda la fel. De altfel asta este rostul lui 7400 in toata ecuatia .
 

LiviuM

Well-Known Member
Trenulist
11 Mar 2011
397
0
Eu nu am comentat nimic legat de schema ta, faceam doar teoria chibritului. :)
Da, in cazul tau (si asa am facut si eu la centrala mea, asta ar vrea sa arate si simularea aia de mai sus) comutarea se face pe rand intre VCC si masa. Toata "teoria chibritului" (in care voiam sa zic ca se poate si altfel) a pornit de la impulsurile negative ale lui mpursu, pe care aveam senzatia ca nu le putem obtine. Dar pana la urma se pot obtine si ele punand sina fara pulsuri la +.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 Aug 2007
3.371
51
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Sau... alt㒠idee nă’struşnică’:

Regim DCC: dreapta_plus/stânga_mas㒠- dreapta_masă’/stânga_plus - dreapta_plus/stânga_mas㒠- dreapta_masă’/stânga_plus - etc.

PWM mers înainte: se menţine la mas㒠şina din stânga, iar şina din dreapta continu㒠s㒠primeasc㒠plus/masă’/plus/mas㒠(şina din dreapta este pozitiv㒠faţ㒠de şina din stânga)

PWM mers inapoi: se menţine la mas㒠şina din dreapta, iar şina din stânga continu㒠s㒠primeasc㒠plus/masă’/plus/mas㒠(şina din dreapta este negativ㒠faţ㒠de şina din stânga)

în regim DCC se respect㒠codificarea standard, iar în PWM ne jucă’m cu raportul de umplere. Dar... ziceţi voi ceva, chestiunea devine cam dificil㒠dac㒠dorim ca în acelaşi timp s㒠funcţioneze locomotive analogice şi digitale pe că’ile noastre ferate :fluierat:
 

oilen

Active Member
Trenulist
7 Dec 2011
74
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@mpursu merge la sigur. chiar si cu mod-ul asta cred ca merge. PWM-ul se genereaza independent de restul DCC-ului. deci procesorul este ocupat sa formeze DCC si sa primeasca comenzi de la throttle sau PC. cand primeste comenzi de la PC pentru analog le proceseaza, comanda PWM-ul si se intoarce la treaba. Dar nu vreau sa anticipez. o sa vedeti cam in 2 sapt ce se poate face cu booster-ul asta. :D pina atunci vorba celui mai mare virus de pe planeta "Please Wait..."


stima
 

LiviuM

Well-Known Member
Trenulist
11 Mar 2011
397
0
Raspunsul la intrebarea cu concomitent e in NMRA - stretched 0 - vezi linkul dintr-un post ceva mai sus. Ala permite functionarea concomitenta a locomotivelor cu decoder si fara. Ce-i drept nu toate centralele digitale suporta zero de-asta intins si nu prea are sens sa incerci cu mai mult de o locomotiva (toate vor primi aceleasi comenzi). Din cate stiu eu, locomotivele fara decoder sunt controlate ca adresa 0 in centralele care suporta asa ceva.
Se pare totusi (am gasit acum niste discutii pe internet) ca solutia asta nu e chiar fara probleme, asa ca eu nu m-as aventura prea tare.