Automotoare care au circulat sau care circula in Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Nu inteleg de ce nu pot fi cheltuielile fondurile UE pentru modernizarea materialului rulant din Romania. Unele din aceste automotoare ar trebui restaurate cat mai aproape de starea lor initiala si expuse in muzee, iar cele care poti fi aduse si in stare de funtionare ar trebui folosite pe linii istorice (heritage railways) ar putea fi folosite in acest scop unele linii secundare ale CFR, scoase din uz.

Dupa arata in exterior, ma intreb cat conteaza la CFR siguranta calatorilor.
 
  • Like
Reacții: SSL și mrpuf
Intrebare: in afara de fotografia din anii'70 din depoul Sibiu (unde automotoarele apar in fundal), exista vreo poza cu capatul de la burduf al seriei 1000, decuplat? Existau faruri pentru manevra?
 
In varianta originala avea faruri dar avea si burdufurile finute de piele.

fund.jpg

In varianta Post Marub nu a mai avut pentru ca au adaptat burdufuri de cauciuc, cum sunt cele de la vagoanele de calatori. Acesta sunt mult mai late si "cad" peste locul unde in original existau aceste faruri, plus ca vezi o anumita adaptare care in original nu era si care a inclus lacasul prizelor. Ma rog....observi singur analizand cele doua imagini atasate .


117.jpg
 
Ultima editare:
Multumesc frumos pentru raspuns. Mai am o curiozitate, posibil prosteasca: cupla Scharfenberg dintre vagoanele ramei 1000 nu avea original si conectori electrici?
In cartea scrisa de I. Cudalbu nu apar informatii decat de legarea ramelor intre ele.
UOTE="catalin, post: 1168799, member: 237"]
In varianta originala avea faruri dar avea si burdufurile finute de piele.

Vezi atașament 1747

In varianta Post Marub nu a mai avut pentru ca au adaptat burdufuri de cauciuc, cum sunt cele de la vagoanele de calatori. Acesta sunt mult mai late si "cad" peste locul unde in original existau aceste faruri, plus ca vezi o anumita adaptare care in original nu era si care a inclus lacasul prizelor. Ma rog....observi singur analizand cele doua imagini atasate .


Vezi atașament 1749
[/QUOTE]
 
In poza cu varianta originala se vede o cupla acolo spre scara, cred ca acolo erau cuplajele electrice.
Chiar si Desiro are cupla pentru tractiune si toate celelalte cuplaje sint sub cupla, intr-o altfel de cupla.
 
In varianta originala avea faruri dar avea si burdufurile finute de piele.

Vezi atașament 1747

In varianta Post Marub nu a mai avut pentru ca au adaptat burdufuri de cauciuc, cum sunt cele de la vagoanele de calatori. Acesta sunt mult mai late si "cad" peste locul unde in original existau aceste faruri, plus ca vezi o anumita adaptare care in original nu era si care a inclus lacasul prizelor. Ma rog....observi singur analizand cele doua imagini atasate .


Vezi atașament 1749

In imaginea de mai sus, adica imaginea cu automotorul 1008 stationat in Remiza de automotoare Arad, nu este precizata data fotografiei. La mine, pe spatele imaginii, scrie ca este facuta in 05.08.1999. Cine o fi autorul imaginii ? O fi din cauza ochelarilor mei ?
 
  • Like
Reacții: gamitzu
Salut,

Pentru a evita neplaceri pe forum va rog sa respectati regulamentul si sa indicati la orice postare care contine documente grafice sursa si autorul acestora. Catalin, poti sa completezi asta la cele doua fotografii date ca exemplu, te rog?

Multumesc pentru intelegere.
 
Salut,

Pentru a evita neplaceri pe forum va rog sa respectati regulamentul si sa indicati la orice postare care contine documente grafice sursa si autorul acestora. Catalin, poti sa completezi asta la cele doua fotografii date ca exemplu, te rog?

Multumesc pentru intelegere.

He, he... Horia, ma bucur sa te vad din nou aici! Sunt ani de cand nu ai mai scris :)

Numai bine,

Vali
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=3grdjLLKK-E]View: https://www.youtube.com/watch?v=3grdjLLKK-E[/img]


Imaginile nu sunt dintre cele mai bune, plecare automotor din Statia Arad
8 august 2011
 
Cautand Malaxa pe Magyar Mozdonyok (pe eternul Facebook, de pe contul sotiei, eu nu exist), am gasit si aceasta foarte explicita poza cu minunatul Ganz-Danubius 1912, moderna Sageata Verde (atunci si astazi-gri), conform multor surse mai mult sau putin semnificative a 8-a calea ferata extraurbana electrificata din lume, prima din Europa de Est, sigur prima de o asmenea anvergura din fosta si actuala Romania, cu ai sai 58 de km, unind Podgoria Aradului Pancota-Siria-Ghioroc-Paulis cu Radna si, bineinteles, cu Aradul. AHMV-ul a fost data in folosinta in 1906, cu automotoare benzo-electrice Weitzer, care de la electrificare au fost convertite in remorci cu compartiment de bagaje. Desi posed o cartulie destul de grosuta despre Sageata (de factura nemteasca), este prima data cand vad poza. Remarcati protectiile de la boghiuri, si formatul geamurilor. Screenshot_20230331-155430-580.png
 
  • Like
Reacții: AdyAero și Zetob
Si aici o vedere cu benzo-electricul in statie la Maria Radna. 70cp, produs de Weitzer la Arad in 1906, ulterior convertite in vagoane cu compartiment bagaje, in locul grupului propulsor (atentie, retineti, benzo-ELECTRIC). Dupa introducerea catenarei, statiilor de redresare cu vapori de mercuri BBC, alcatuirea garniturilor era destulr de lunga, 2 AM tragand si 4 vagoane, inclusiv de marfa. Dupa cum se spune, se regla ceasul dupa fluierul sagetii!Screenshot_20230401-161240-695.png
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Iar aici (fotografie preluata tot de pe Magyar Mozdynok), avem versiunea de ecartament normal (sageata ruleaza pe 1000 mm) a automotoarelor Weitzer, produs tot in 1906, acelasi 70 hp de Dion Buton, pentru Caile Ferate Unite Arad Cenad, aka ACSeV, sau ce a mai ramas, anume Arad-Bradul, cu minunatele si atipicile cladiri. Chestiunea dubioasa de pe plafon e sistemul de racire. La Budapesta, mai exista un exemplar modernizat in anii '50, anume cutie integral din metal. Ele purtau numele inginerului ce a fost arhitectul intregii afaceri, Boros Beni. Screenshot_20230401-165315-396.png
 
  • Like
Reacții: cosmin78
Si inca un close-up, cu cetatea.
Strabunicul meu a fost revizor la Sageata, aflata in perioada respectiva in proprietatea CFR. Deplasarea pentru inspectia liniilor se facea cu o drezina bazata pe un camion Praga, si el asamblat sub licenta la uzina Victoria Arad. Din nefericire, nu posed nici o poza de la locul sau de munca, insa am mostenit un lampion CFR.
Sursa:fortepan
Screenshot_20230402-153858-198.png