Automotoare care au circulat sau care circula in Romania

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
4
Constanta
LOCATION
Constanta
Ce poza frumoasa, multumesc mult Catalin! Uitati-va ce detalii interesante are, spre exemplu fereastra de ventilatie a supraluminii care se rabateaza orizontal. Pentru un modelist cu indemanare ar fi o placere sa faca asa ceva!
 
  • Like
Reacții: ICRA

AlexD

Active Member
Trenulist
3 Martie 2012
235
49
Brasov
LOCATION
Brasov
Trebuie sa corectez aceasta informatie. Daca nu cumva au existat si altele, care au circulat mai devreme, primele automotoare de pe teritoriul de azi al României au fost cele Ganz cu abur de pe linia Brasov-Satulung (2 in 1903, alte 2 in 1904).
Revin asupra acestei afirmatii. Conform surselor maghiare, primele au fost automotoarele cu abur de pe Arad-Cenad, puse in functiune pe 15 martie 1903, urmate de cele de la Brasov, puse in functiune pe 31 mai 1903.
 
  • Like
Reacții: MariusM

AlexD

Active Member
Trenulist
3 Martie 2012
235
49
Brasov
LOCATION
Brasov
Rasfoind Gazeta Transilvaniei, am gasit urmatoarea informatie: "Incepand cu ziua de 27 august 1930, trenurile auto-motoare de pe liniile Brasov-Zarnesti si inapoi se inlocuiesc cu trenuri cu aburi [...] La aceeasi data s-au inlocuit si auto-motoarele de pe linia Brasov-Fagaras-Sibiu". Asadar, de la o data neprecizata pana la 1930, pe aceasta linie au circulat automotoare. De care? Ale CFAC? Nu se stie. Istoria oficiala a automotoarelor CFR nu le mentioneaza. Mai sapam.
 
  • Like
Reacții: ICRA

catalin

Mecanic locomotiva
Trenulist
24 Aprilie 2007
2.885
80
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Pai, in 1930 singurele automotoare ale CFR erau cele mostenite de la CFAC....
Asa cum bine cunosti CFR nu a avut in politica de dezvoltare acest capitol decat foooooarte tarziu si ( exceptand cele 2 exemplare comandate in 1907 si care au fost mai mult de test....) parcul de automotoare al CFR era sublim, dar lipsea cu desavarsire.
 
  • Like
Reacții: AlexD și ICRA

ICRA

Mecanic de locomotiva
Trenulist
24 August 2011
813
103
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ăsta e construit de Malaxa? Dacă da, am mai scris, designul îi aparține Arhitectului Horia Creangă :cool:.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.316
297
Iași
LOCATION
Iași
De fapt este motorizarea unui vagon. Asa s-a facut cu toata seria de automotoare 86000 si 87000. Automotorul din imagine, BCMMOT 86090 - al 100-lea AM Malaxa, are ca baza vagonul clasa 3, Ce KKStB 24813 fabricatie Simmering 1916.
 
Ultima editare:

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.782
51
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Ăsta e construit de Malaxa? Dacă da, am mai scris, designul îi aparține Arhitectului Horia Creangă :cool:.
Eu stiu ca singura interventia a lui Horia Creanga a fost doar asupra seriei 1000, prin restilizarea modelului original care era leit cu Arpadurile maghiare. Cele similare celui din poza sunt facute destul de "inginereste", avand in principal ideea adaptarii vagonului ca automotor. Nimic pretentios.
 
  • Like
Reacții: ICRA

AlexD

Active Member
Trenulist
3 Martie 2012
235
49
Brasov
LOCATION
Brasov
Si o Malaxa
 

Atașamente

    You don't have permission to view attachments. Attachments are hidden.
  • Like
Reacții: ICRA

catalin

Mecanic locomotiva
Trenulist
24 Aprilie 2007
2.885
80
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Ăsta e construit de Malaxa? Dacă da, am mai scris, designul îi aparține Arhitectului Horia Creangă :cool:.
Cred ca designul apartine unui tamplar care a inchis capetele platforma ale vagonului original construind cele doua posturi de conducere prin metoda: schelet de lemn acoperit cu tabla. Horia Creanga a restilizat seria 1000 dandu-i aspectul pe care il are aproximativ si astazi.

Din lucrarea : "un deceniu de realizari CFR 1930-1940 " acest automotor cu numarul de uzina 100 in curte la Malaxa.

al 100-lea AM Malaxa.jpg
 

Atașamente

    You don't have permission to view attachments. Attachments are hidden.
  • Haha
Reacții: cosmin78 și ICRA

mrpuf

Member
Trenulist
2 Martie 2016
43
32
Timisoara
Revenind la adevarata restilizare a lui Horia Creanga, scotocind pe Facebook (de pe contul sotiei- sunt anti social-media), am descoperit pe CFR de Alta data. Si printre minunatele fotografii upload-ate, urmatoarele 3 mi s-au parut inedite (scuze de repostare, dar ma gandesc sa ramana si pe lokomotiv, odata ce vor fi pierdute pe alte media de stocare):
Prima: DMU Malaxa 1000- precum in instructiuni, cuplate maxim cate 3 perechi, pentru comanda multipla. 91277051_835964746916453_5426511172121657344_n (1).jpg
 

Atașamente

    You don't have permission to view attachments. Attachments are hidden.
  • Like
Reacții: felippe și ICRA

mrpuf

Member
Trenulist
2 Martie 2016
43
32
Timisoara
A doua: un 1000 in zilele "de aur" , nu de glorie, dar inca in posesia markerilor laterali- autor Harald Nave50234283_540198653159732_3070783633888378880_o.jpg
 

Atașamente

    You don't have permission to view attachments. Attachments are hidden.
  • Like
Reacții: felippe și ICRA

mrpuf

Member
Trenulist
2 Martie 2016
43
32
Timisoara
Si a 3-a, Cireasa de pe tort pentru mine, o alcatuire de doua 750 si remorci pe 2 osii, undeva in Banat, sursa drehscheibe foren. Observati usile glisante, tampoanele subtiri, si ferestrele cu margini rotunjite! Ca sa nu mai vorbesc de fuste si numarul complet de usi! Un deliciu.51290768_551700748676189_4828063936769163264_n (3).jpg
 

Atașamente

    You don't have permission to view attachments. Attachments are hidden.

mrpuf

Member
Trenulist
2 Martie 2016
43
32
Timisoara
Si iata un 1000 pre-restilizarea modernista : Balanul, la expozitia din Serbia, '37. Preluata de pe Fotok.hu, sectiunea '37, unde pe la pagina 20 apare un intreg sir de poze de la calatoria spre Belgrad cu Arpadul. Intrebare: acea "linie" chiar deasupra fustei era un profil tridimesnional, sau era doar o sageata vopsita?
 

Atașamente

    You don't have permission to view attachments. Attachments are hidden.
  • Like
Reacții: ICRA

catalin

Mecanic locomotiva
Trenulist
24 Aprilie 2007
2.885
80
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Profil. In poza e rama 1001-1002 asamblat la noi din piese aduse de la Ganz. A urmat o a doua etapa cu 2 rame si automotorul regal, cu aspect de torpila (vezi postarea de mai sus a lui Alex) apoi restilizarea lui Creanga.

Au fost practic 3 etape de design. Toate 3 lung discutate ani in urma si aici pe forum Din pacate pozele nu mai sunt.

Exista 2 grupuri pe facebook unul dedicat seriei 900, celalalt seriei 700-1000 cu poze publice. Nu sunt un mare amator de grupuri de facebook dar ...asta a fost. Am postat la seria 1000 multe imagini exterior/interior si toate variantele. Arunca un ochi acolo.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mrpuf

mrpuf

Member
Trenulist
2 Martie 2016
43
32
Timisoara
Vesti bune pentru pasionati! 1021+1031 si 1008+1009 sunt inca la datorie pe Arad Curtici! Intr-o stare mai precara, dar N. Malaxa are avea de ce sa fie mandru. IMG_20200608_1940133.jpg
 

Atașamente

    You don't have permission to view attachments. Attachments are hidden.

mrpuf

Member
Trenulist
2 Martie 2016
43
32
Timisoara
Si pozele mai putin glorioase. Echipat de pandemie fiind, am vrut sa adresez cateva intrebari mecanicului, dar probabil masca mea l-a pafugat. Fiind valoroase secrete de stat, a stins lumina in cabina cand am gesticulat pentru a-i cere permisiune sa pozez dihania, ca in secunda doi sa se retraga prematur spre depou cu ambele motoare pornite. Esapamentul suna bine, ca de obicei, la batranele SVT romanesti.
IMG_20200608_1940210.jpgIMG_20200608_1939393.jpgIMG_20200608_1939101.jpgIMG_20200608_1941444.jpg
 

Atașamente

    You don't have permission to view attachments. Attachments are hidden.
  • Like
Reacții: catalin și ICRA

mrpuf

Member
Trenulist
2 Martie 2016
43
32
Timisoara
Si 1008/1009, pozat pe o vreme nu tocmai favorabila, intr-o stare mult mai bine ca 1021/1031.
 

Atașamente

    You don't have permission to view attachments. Attachments are hidden.
  • Like
Reacții: catalin