Autobuze De Colectie (Timisoara)

rooovidiu

Active Member
11 Noiembrie 2008
190
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Autobuzele Roman noi nu au popularitate pt ca probabil nu isi fac suficienta reclama... Sunt sigur ca sunt bune... De aratat arta super, mai bine decat MAZ din Belarus, si daca regiile din tara ar cumpara de la noi din tara autobuze si economia ar fi mai buna... Dar asa din pacate luam multe autobuze din Turcia (Alba Iulia), Belarus (MAZ din Constanta, Iasi, Brasov) si singurele care mai ajuta economia romana sunt Irisbusurile (troleibuze si autobuze carosate la Astra Arad, care se gasec in Cluj-Napoca, Bucuresti si multe alte orase din Romania).
 

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
1
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
Alea ,,multe alte oraşe cu Irisbusuri" sunt Suceava (parţial, o parte sunt asamblate de Skoda), Vaslui şi Rm. Vâlcea.

Autobuze Roman nu s-au mai produs deloc anul ă’sta... şi a fost reziliat şi contractul cu Igescu. M㒠gândesc c㒠unul dintre dezavantaje era la piese (de exemplu, toate geamurile laterale erau de dimensiuni diferite). Altul dezavantaj, cel mai mare, era c㒠patronul de la Roman, deşi are elicopter şi e bun prieten cu întâiul Violonist al braşovului, nu prea a avut chef de dat şpă’gi, cum s-a întâmplat cu MAZ (20.000 euro / autobuz) şi MANaş (10.000 euro / autobuz). M-am referit strict la Braşov, c㒠în Constanţa, de exemplu, nu cred s㒠fi dat MAZul şpă’gi, c㒠doar societatea de leasing care şi import㒠autobuzele (!) e a lui Mază’re, deci şi-ar da comisioane lui însuşi.
---

S㒠trecem la lucruri mai vesele:
Un Roman 111 în acţiune:
http://www.youtube.com/watch?v=-V8WS1QPgus

Åži un Dac 117 UD:
http://www.youtube.com/watch?v=UL07ET80Ing
 
A

Anonymous

Guest
ca s㒠nu deschid un nou topic...am vă’zut acest autobuz cu roata de rezerv㒠prins㒠de portbagaj..
picture016rz.jpg

şi acest utilaj interesant,probabil petrolier...nu ştiu ce reprezintă’
picture014au.jpg
 

flo82

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2010
251
17
Husi
LOCATION
Husi
Deci, din cate am inteles, au existat un numar de 12 autobuse romanesti, echipate cu motoare diesel, in perioada 1965-1990 (am inclus si DAC-UDAN-2002):
RD-108 "Satelit", Roman A-8 (dupa poze pare similar cu cel anterior), RD-109 "Montana", Roman 112 UD (din ce am gasit pe alte site-uri ar fi exista si o varianta articulata a acestuia, dar nu-mi prea vine a crede. In Husi ultimile Roman 112-UD le-am vazut prin 1992-1993), RD-111, RD-109, RDTM-111, DAC-112-UDM, DAC-117-UD, DAC-RDT-LD-112, ROCAR-211-UD "Pelican", DAC-UDAN-2002.

Erau 3 tipuri de motoare diesel:

-„Saviem 797 05”, cu 6 cilindri in linie, 5491 cmc, 135 cp. In varianta supraalimentata ajungea si la 154 cp.

-„D 2156 HM 6 U” si „D 2156 HM 81 U”
Are 6 cilindri in linie orizontala, 10.349 cmc, turatie maxima 2100 rotatii/minut, cuplu maxim/turatie 71/1300, putere 192 cp, injectie directa.

-„D 2156 MT 85 U”.
Este varianta supraalimentata a precedentului, care dezvolta 240 cp.

Un motor diesel modernizat s-a folosit la autobusul "DAC-UDAN-2002": "1035 LG DTI", care dezvolta 260 cp, cuplu maxim/turatie 118/1350, motor diesel turbo-intercooler, adaptat normelor de poluare "euro 2". In plus, autobusul are ambreiaj servoasistat si puntea motoare echipata cu ABS.

In fine, daca stie cineva datele tehnice a autobuselor sovietice PAZ-672 (produs in 1968), LAZ-695 si LAZ-699, care au fost principalele tipuri de autobuse interurbane, folosite in Basarabia si nordul Bucovinei, inainte de 1991.