Da, intr-adevar, acele vagoane din imagine pot fi vagoane CFR. La CFR au existat aceste vagoane frigorifice in componenta cu vagonul uzina care producea si circula agentul de racire pentru tot trenul. Insa, dupa parerea mea, e greu de spus daca sunt CFR sau nu. Granulozitatea mare a peliculei foto de sensibilitate ridicata folosita de fotograf face ca detaliile imaginii sa se estompeze sau sa presupunem ca sunt acolo. Nu putem fi siguri ca sunt CFR atat timp cat poza e ca o poza de ziar. Dar repet, pot fi si CFR.
Inainte de 89 aceste garnituri mergeau cu alimente la export peste tot prin Europa. Erau inmatriculate in parcul CFR dar apartineau de ITIA. Apoi au ajuns la CFR Marfa. Apoi la Servtrans care le-a folosit fara vagonul uzina deci ca vagoane de tip G pe boghiuri si apoi au disparut. Eu cel mai des le-am vazut la Buftea, ambele garnituri, in curtea combinatului de acolo. Azi se mai pot distinge cu greu numai doua vagoane uzina. Restul vagoanelor au disparut de mult. Nu stiu daca au fost taiate sau circula pe la altcineva.
Despre o garnitura H0 .... da ar fi frumos sa avem asa ceva. Insa, sper sa nu se repete istoria, in care, in trecut, s-a fabricat un singur vagon si nici un vagon uzina. Adica practic garnitura nu avea cum sa functioneze ca frigider pe roti ci numai ca tren. Dupa parerea mea, daca cineva detine acest proiect ar merita facute 3 seturi la H0. Un set cu 3 vagoane cu 3 numere de circulatie diferite, un set cu un vagon uzina si doua cu numere diferite si inca un set tot cu 3 vagoane diferite. Daca ar fi mai mult de 3 vagoane / set ar iesi foarte scump si a speria colectionarii. Dar ar fi foarte misto o astfel de garnitura. Mie mi-ar place sa o remorchez cu DA obosit sau un EA batran, cu pantografe simetrice.