Atmosfera feroviara olandeza in anul 1989...album de poze.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Frumos link-ul! nu-l stiam inca. :)
In una din poze se observa si cateva vagoane CFR,cine ghiceste despre ce e vorba?
 
  • Wow
Reacții: sesamcave
Da. L-am văzut pe Ggs. Din păcate, nu văd nicio dovadă a unui vagon CFR. Nu sunt sigur. Îmi lipsesc cunoștințele detaliate.:confused:
 
Vagonul respectiv a fost construit sau a existat la mai toate administratiile din Europa, cu sau fara platforma de frana, ampatament 5700 mm si variatii la raza acoperisului, nervuri, etc.
 
Nu e vorba despre Ggs.
Primul indiciu: vagoanele CFR din una din poze se incadreaza la litera "I" :D
 
Sunt cateva care ar putea fi CFR insa nu am vazut (cel putin pe telefon) nimic concret ca dovada ca nu sunt vagoane similare din alte tari.
 
Nu e vorba despre Ggs.
Primul indiciu: vagoanele CFR din una din poze se incadreaza la litera "I" :D
Am vazut ceva gen Icehqs, dar sigur nu erau CFR pt ca acoperisul era diferit si lipsea si dunga diagonala albastra pe coltul din dreapta. Alte frigo nu-mi amintesc sa fi vazut in poze.
 
Indiciu 1: vagoanele CFR din una din poze se incadreaza la litera "I"
Indiciu 2: vagoanele au fost anuntate acum 7 ani de ACME/@AmintiriFeroviare dar au renuntat la proiect, probabil fiind prea riscant.

n.b. nu se poate citi clar in poza o inscriptionare CFR pe ele dar silueta si combinatia de vagoane le tradeaza provenienta.
 
Da, intr-adevar, acele vagoane din imagine pot fi vagoane CFR. La CFR au existat aceste vagoane frigorifice in componenta cu vagonul uzina care producea si circula agentul de racire pentru tot trenul. Insa, dupa parerea mea, e greu de spus daca sunt CFR sau nu. Granulozitatea mare a peliculei foto de sensibilitate ridicata folosita de fotograf face ca detaliile imaginii sa se estompeze sau sa presupunem ca sunt acolo. Nu putem fi siguri ca sunt CFR atat timp cat poza e ca o poza de ziar. Dar repet, pot fi si CFR.

Inainte de 89 aceste garnituri mergeau cu alimente la export peste tot prin Europa. Erau inmatriculate in parcul CFR dar apartineau de ITIA. Apoi au ajuns la CFR Marfa. Apoi la Servtrans care le-a folosit fara vagonul uzina deci ca vagoane de tip G pe boghiuri si apoi au disparut. Eu cel mai des le-am vazut la Buftea, ambele garnituri, in curtea combinatului de acolo. Azi se mai pot distinge cu greu numai doua vagoane uzina. Restul vagoanelor au disparut de mult. Nu stiu daca au fost taiate sau circula pe la altcineva.

Despre o garnitura H0 .... da ar fi frumos sa avem asa ceva. Insa, sper sa nu se repete istoria, in care, in trecut, s-a fabricat un singur vagon si nici un vagon uzina. Adica practic garnitura nu avea cum sa functioneze ca frigider pe roti ci numai ca tren. Dupa parerea mea, daca cineva detine acest proiect ar merita facute 3 seturi la H0. Un set cu 3 vagoane cu 3 numere de circulatie diferite, un set cu un vagon uzina si doua cu numere diferite si inca un set tot cu 3 vagoane diferite. Daca ar fi mai mult de 3 vagoane / set ar iesi foarte scump si a speria colectionarii. Dar ar fi foarte misto o astfel de garnitura. Mie mi-ar place sa o remorchez cu DA obosit sau un EA batran, cu pantografe simetrice.
 
Nu stiu sa fi trecut aceste vagoane in spatiul ex sovietic in primul rand din cauza ecartamentului. Nu cred ca ar fi stat cineva sa faca schimbul de boghiuri la frontiera. Este adevarat ca am vazut si tren frigorific asemanator de ecartament larg dincolo de Prut. Dar acela era clar numai de ecartament larg. Pe ecartament normal, in Europa, era mult mai probabil sa fi fost vazut.
 
Vagoanele se incarcau in Timisoara Sud pina in 1990 deoarece liniile Comtimului din Freidorf nu faceau fata. traficul din Freidorf era manevrat prin Timisoara Vest.(Tot la Vest era legat si Solventul)
In priimii ani salbatici de dupa 1990, marsrutele SZD inca veneau la Comtim. Se facea trafic cu orice, pe lînga motorina cel mai cautat era agentul de racire din instalatii. Unii s-au îmbogatit cu firme de reparat frigidere si congelatoare, mai ales ca veneau pe banda din Germania.
Din cîte stiu boghiurile se pot schimba mai ales ca boghiurile erau asemanatoare cu ale trenurilor de calatori care vin de peste Prut. Nu erau boghiuri de vagoane de marfa sovietice transpuse.
 
Discutiile sunt foarte intersante pentru mine si banuiesc ca si pentru altii, dar cum nu cunosc bine tipurile de vagoane, se poate sa populati acest topic si cu poze-exemplu cu acele vagoane? Multumesc ;)
 



ceva comentariu

 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: AdyAero