Ar-rail Club pe Oravita-Anina-Oravita

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

tyco

Well-Known Member
Trenulist
24 Iulie 2016
781
10
Arad
sageata-verde.uv.ro
WEBSITE
http://sageata-verde.uv.ro/
YAHOO
thetycoon_tyco
LOCATION
Arad
Ar-rail Club a porni Sambata intr-o expeditie de cercetare, fotografiere, documentare si distractie inspre cea mai veche linie din Romania (Si cea mai frumoasa dupa parerea mea) Oravita - Anina.
Grupul din Arad format din mine si Gabi (grandpagscout) a pornit dimineata la 6 cu personalul de la Tg. Jiu spre Timisoara. Odata ajunsi acolo ne-am intalnit cu Pit Cristi, timisorean. Am facut 2-3 poze prin gara la un GM

Si ne-am urcat in personalul ce ne-a dus pana la Voiteni

La Voiteni am schimbat trenul....si compania, trecand de la un H cu 3 vagoane a CFRului la 3 automotoare franceze X4500 cuplate ale companiei RegioTrans.
Iata o poza facuta in gara Gataia.

La Berzovia Ne-am mutat din primul am in ultimul, pentru ca acela a fost decuplat si a plecat inspre Oravita, celelate 2 am pelcand la Resita.
Pe la ora 12 am ajuns intr-un final la Oravita. In gara mai stateau 2 vagoane suburbane, vagoane care compuneau trenul Oravita - Iam - Oravita

Fiindca mai aveam 2 ore pana sosea trenul de la Anina, am hotarat sa pornim incet pe linia inspre Iam pentru a afla raspunsul la o intrebare care ne-am pus-o in am (Au vreo legatura sensul de mers indicat pe semnale - X,Y, semne care indica directia de mers in functie de Bucuresti, si numarul cabinei de acar -1,2)
Am pozat o drezina intr-oi stare foarte buna

Am ajuns la cabina acarului dinspre Iam, care era cabina 2 deci in acea directie ne indepartam de Bucuresti

"Bestia feroviara" Gabi a luat rolul acarului in prima gara din Romania (ce fain suna functia nu?)

Am pozat gara din departare...

Si am pelcat in cautarea semnalelor de iesire care din cate stiam nu existau.
Am pozat Oravita de pe viaduct

Si dupa ce am trecut viaductul am mai facut o poza...semnalul de intrare in statia Oravita si Viaductul

Dupa aceea ne-am intors inapoi in gara, nu inainte de a poza semnalul mecanic ;)

Am mers inspre depoul Oravita...

In speranta de a intra sa pozam 50.000. Slabe sanse...cred ca stiti ce s-a intamplat (Clasicul ce cautati aici, unde va e autorizatia, blablabla)
Insa tot am reusit sa pozam Plugul de zapada si un H aflat afara

O vedere dinspre depou a garii. In dreapta este revizia de vagoane.

Ne-am intors in gara si am mancat ce ne-am luat de acasa. Totusi am mai facut cateva poze...
placuta comemorativa la 150 de ani de la constructia garii...

Si placuta cu cea mai veche cale ferata din Romania

Am facut si o poza generala. Se observa vagoanele verzi pe boghiu de marfa, special pentru aceasta linie. Exista numai 4 astfel de vagoane!

Dupa o lunga asteptare intr-un final locomotiva a sosit de la realimentare. De mentionat ca trenul era compus din 2 vagoane verzi, din care doar unul era deschis, celalat fiind folosit de protocol (avea perdelute in plus fata de celelalte...chiar nu inteleg dice il mai plimba pe linie :) )

si a plecat...

Domnu' cu steguletu ;)

Pe durata calatoriei eu am filmat pe o usa a vagonului...

Gabi a pozat pe cealalta...

Iar Cristi folosind aparatul meu foto a pozat peste tot ;)
Iata ceva interesant...

Atentie radiatii :eek:
Aparatul meu a mai facut o poza inainte de a ramane fara baterii...

Peisajul a fost absolut superb, linia foarte spectaculoasa, cu numeroase viaducte si tuneluri...pur si simplu nu pot descrie in cuvinte aceasta superba linie. Este o experienta care merita traita macar odata in viata, chiar daca nu esti pasionat de trenuri! Va voi arata si filmul realizat de mine de indata ce v-a fi montat. Intre timp poate Gabi v-a completa cu poze de pe traseu!
De mentionat ca am reusit sa facem aceasta expeditie intr-o singura zi, lucru ce poate fi numit cu adevarat nebunesc, avand in vedere ca am schimbat 4 trenuri doar ca sa ajungem sa ne plimbam cu al 5 lea si apoi sa ne intoarcem cu el si sa schimbam alte 3 trenuri (am avut noroc ca ne-a asteptat cineva in gara in Timisoara sa ne aduca cu masina la Arad). am ajuns acasa in jurul orei 23.
A fost o zi superba si astept cu nerabdare data viitoare.
Pentru forum jucarii.com.ro - echipa Ar-rail Club:
Reporter de servici - Octavian
Fotograf - Octavian, Gabi, Cristi
Cameraman - Octavian, Gabi, Cristi
Coordonator - Gabi
Toate cele bune!
 
Pai Oravita-Bazias a fost prima linie din Romania, acum a mai ramas Oravita-Iam, deci una din cele doua gari sint primele, in schimb cind am fost anul trecut la Oravita la aniversarea a 150 de ani am aflat ca gara din Bazias a fost construita cu un an si ceva mai tirziu decit cea din Oravita :mrgreen:
Cui mai ii pasa din ce traiesc cei din Oravita cind acolo tot timpul sint probleme la pozat? :-x
 
Cateva date:

Liniile Oravita-Anina si Oravita-Bazias, situate intr-un bogat bazin carbonifer de antracit si huila, au fost cunoscute ca “Linia carbunelui” fiind deschise pentru traficul de marfuri la 20 august 1854.
Pe portiunea Anina-Lisava vagoanele de carbune erau tractate de cai iar pe portiunile in rampe, prin planuri inclinate funiculare.
In 1863 s-a inaugurat linia Oravita-Anina, cu tractiune mecanica.
Plecarea de la cota 220 m, Oravita, si sosirea la 600 m, Anina, mai exact 599m.
Linia este catalogata ca fiind prima linie de cale ferata de munte din Romania si una din cele mai vechi si celebre linii montane din Europa.
Traficul era mixt pentru marfa si calatori iar tractiunea se facea cu locomotive cu abur.
Linie foarta cunoscuta datorita traseului ei foarte dificil si al locomotivelor cu abur de o constructie speciala “Steierdorf”, locomotive articulate.
Constructia liniei a inceput in 1861, avea proiectate 16 tunele cu o lungime totala de peste 2000 m, 10 viaducte care insumau aproape 1000 m.
Cele mai impresionante poduri si viaducte, realizate din piatra cu deschideri de peste 15 m, sunt cele de la Oravita, Lisava, Valea Jintului si Anina.
Tunelele aflate in ultima parte a traseului, ce constituie si cea mai dificila portiune, nu s-au degradat cu trecerea anilor datorita rocii foarte dure din teren. Sunt cele mai vechi tunele din Romania.
Tunelul de la Garliste este tunelul cu cea mai mica inaltime, cca 3,80 m,dintre toate tunelele din tara.
O alta particularitate sunt razele mici de curbura ale linie 114 m la care se adauga decilivitati de pana la 20 mm/m.

Se pare, nu am fost, nu stiu, ca garile Anina, Garliste si Lisava sunt neschimbate de cand au fost construite.
 
Rectificare: declivitatile se mentin constante de 25 la mie dupa spusele mecanicului
 
Salut !

Mai completez si eu din cele vazute. Intr-adevar garile mentionate de LDH sunt pastrate in stare buna cu mare grija. Locomtivele care au tractat trenurile pe aceasta line erau doar seria 50.000, si pana intr-o portiune puteau ajunge si DAuri. Regret ca nu mai retin denumirea locatiei. Am stat de vorba cu mai multi fosti si actulali lucratori ai CFR din zona, care ne-au povestit cum era "in epoca de glorie" a liniei. in legatura cu pozatul: in gari nu am intampinat nici o problema, dar au fost mici neintelegeri in tren, dar care s-au rezolvat ulterior si personalul a fost foarte amabil.
 
o sa incerc sa pun un film realizat anul trecut cu ocazia aniversari liniei respective unde am fost si eu prezent
 
Da si cei care doresc sa vada traseul in frumosul colorit maroniu al toamnei sint invitati luna asta la o noua expeditie :D
 
Salut baieti ,
Rectificare pentru tyco :
Odata ajunsi acolo ne-am intalnit cu Pit Cristi, timisorean. Am facut 2-3 poze prin gara la un GM
Sunt Bihorean de la Beius dar stau in TM :D
Da si cei care doresc sa vada traseul in frumosul colorit maroniu al toamnei sint invitati luna asta la o noua expeditie

Cu conditia sa fie Sambata :wink:
 
radusofran
[/url][/img]
 
cristiCFR a spus:
Salut baieti ,
Rectificare pentru tyco :
Odata ajunsi acolo ne-am intalnit cu Pit Cristi, timisorean. Am facut 2-3 poze prin gara la un GM
Sunt Bihorean de la Beius dar stau in TM :D
Da si cei care doresc sa vada traseul in frumosul colorit maroniu al toamnei sint invitati luna asta la o noua expeditie

Cu conditia sa fie Sambata :wink:

Bine mai bihoreanule!
Ma mir ca nu te-ai oprit la Vinga si ai ajuns pana la Timisoara :D
 
LDH a spus:
Bine mai bihoreanule!
Ma mir ca nu te-ai oprit la Vinga si ai ajuns pana la Timisoara :D

E o poveste lunga despre cum am ajuns eu si ai mei in Timisoara :D

Mai vii odata :D ? Trebuie gasita o cale, Radu zicea ca vineri, acum nu stiu sigur cind dar luna aceasta 8)

Din pacate doar Sambata pot , am scoala :evil: