Alertă’! Se fur㒠”Mocă’niÅ£a”! Turda - Abrud

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

060-DA-001

Active Member
22 Mai 2009
127
0
Calea ferat㒠a mocă’niţei de pe Valea Arieşului este dezmembrat㒠bucat㒠cu bucat㒠şi transportat㒠în judeţul Mureş, la Miheşu de Câmpie.
...............
Mai multe TiR-uri cu gabarit dep㒺it şi o macara, un tractor fă’r㒠numă’r de înmatriculare .... manipulate de circa două’zeci de oameni. Iat㒠o desf㒺urare de forţe suficient㒠pentru a atrage atenţia celor care trec pe drumul dintre Turda şi Abrud, în zona localită’ţilor Lungeşti, Vidolm, Buru.
...............
Iat㒠ce se menţiona în ordinul de deplasare cu nr. 103/39 din 7 noiembrie 2011, .... ordin emis de Serviciul Regional al SAAF Timişoara: ”Hanciu Gheorghe, inspector special I este delegat pentru predare cu proces-verbal materiale CF Turda-Vidolm că’tre firma SC Indor Mur Exim SRL Târgu Mureş în vederea …..(indescifrabil) ulterioare a unei custodii”.
...............
Este vorba de 25 de kilometri de cale ferat㒠dintre Vidolm şi Turda, care nu face parte din patrimoniu.”
Omul vorbeşte despre porţiunea că’ii ferate înguste Turda-Abrud din judeţul Alba pentru c㒠autorită’ţile judeţene de acolo şi-au fă’cut treaba, spre deosebire de cele din judeţul Cluj. Cei din Alba au reuşit s㒠declare calea ferat㒠de la Abrud pân㒠la limit㒠cu judeţul Cluj ca parte a patrimoniului cultural.

http://www.ziarul21.ro/new/index.php?option=com_content&view=article&id=8239:alert-ni-se-fur-mocnia&catid=39:actualitate&Itemid=58

mocanita.jpg
mocanita1.jpg
mocanita2.jpg
mocanita3.jpg
 
Deci....pentru asta se pot baga in "jungla" ce a cresut printre sine..........oare si-n gara TEACA- de pe tronsonul Band-Raciu-Lechinta - sinele ce se ridica din gara ajung la "Indor Mur Exim srl. ????????? (daca ajung acolo....)..........
Poate ai poze cu "zoom"-ul pe numerele de imnatriculare.......
Ooooooffffff............"SAAF"-ul asta.........
 
Mai mult nu decat da. Nu pentru ca e pacat ca odata ce exista pe teren sa o scoti pentru alt proiect. Mi se pare mult mai interesant un proiect de refacere a liniei Turda-Abrud decat sa o distrugi sistematic. O investitie aici a MDRT-ului d-nei Udrea mi se parea de foarte bun augur cu foarte mari sanse de reusita. Era un proiect care odata finalizat genera niste bani si odata cu acest lucru si o dezvoltare a zonei.
Da cu jumatate de gura pentru ca decat sa o fure tiganii mai bine sa fie folosita pentru ceva care pare ca se misca destul de bine. dar cam atat.
 
Am auzit de la un localnic din Teaca ca sinele au fost scoase si de pe tronsonul Teaca-Lechinta (pe linia Tg. Mures - Band - Lechinta) si ca misunau pe acolo tiruri cu numere de Galati. Poate-i doar o coincidenta, Galatiul e renumit ca punct de colectare al fierului vechi.
 
Eu,cind am trecut prin zona "Teaca" dupa 20 august, anul acesta, inafara ridicarilor de linie din gara Teaca nu am vazut sa se fi apucat "cineva" sa scoata si "linia curenta"...spun asta din ce am vazut "navigind" catre Viile Tecii spre Saratel. In ce priveste Turda - Cimpeni, poate are cineva vreo poza cu acele "utilaje" si cu un numar de inmatriculare.......ca poate aflam ale cui sint (avem si noi "oamenii nostrii".....) ;-)
 
Si revin fiindca am uitat :fluierat , ma gindeam sa propun un "mic turneu" prin zona Band/Mihes/Raciu/Teaca cu inca cineva care ar fi doritor (daca sint inca vreo doi, n-ar fi rau), ca sa ne coste si combustibilul mai putin ca sa vedem acum, cind vegetatia e putina, ceea ce se mai afla pe teren, un "turneu" de 2 zile ? Vremea inca nu-i total potrivnica. Scuze ca acest ultim post e OFF TOPIC...trebuia dincolo la "Reteaua muresana"....
 
Desigur dupa ce au demontat linia au declarat-o de patrimoniu national :lol: . Doar la noi se poate. Oare are bellu rude in mures? :lol:
 
http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/traseul-mocanitei-de-la-turda-la-vidolm-intra-in-patrimoniul-national-247005.html



In al 15-lea ceas.... :(
 
Intrebarea acum este...
Cati kilometri de cale ferat㒠dintre Vidolm şi Turda au fost dezmembrati si transportati pana la data de 6.12.2011 ?
 
Putem fi atat de inocenti sa credem ca Udrea ar face ceva util? Banii se baga doar unde se intorc in buzunarul cui trebuie. Uitati ca seful si luceafarul individei a scos din uz in 98 (daca nu gresesc) mocanitele cand era ministru la transporturi. Daca doamna ministru apare la tv inaugurad chestii eu o suspectez a doar are un fetis cu taierea panglicilor inaugurale, iar priectele sunt inutile pentru comunitatile pe care ar trebui sa le serveasca.
 
Salut!Ar fi bine,dar nu vad cum.In alta ordine de idei nu am putut sa nu remarc reportera,care pomeneste ca trenul pleca din ALBA IULIA spre asezarile din tara motilor.
 
Gara de linie ingusta era in spatele garii (de ecartament normal ) din Alba-Iulia (pe vremuri am mai prins ceva resturi si cateva vagoane uitate) Linia ocolea cetatea si mergea paralel cu soseaua intre Alba-Iulia si Turda. Ceva ani mai tarziu, am baut o bere intr-o carciuma improvizata (in spatele blocurilor din Turda) din doua vagoane de calatori (din cele vazute candva in gara)
 
Da, asa-i! :D

Deh, varsta combinata cu (ne)cunostintele de geografie! :D :D :D
Iar vagoanele erau in Zlatna. De acolo am si placa de pe un 764 cu ZLATNA 1. :D La gardul combinatului era un L45H semitaiat si 764 pregatit de taiere....
 
Iluzii nu mai imi fac. Vedeti de se intampla zilele acestea la Bucuresti-Obor cu garnitura trenului Regionalei Bucuresti.
 
Pe Abrud Turda probabil nu va mai fi niciodata nimic ( parerea mea personala ) . Interesant este cum se clasifica ( daca s-a clasificat ceva vreodata pe aceasta linie ) in patrimoniu : gara Vidolm este "imbunatatita" in casa cu etaj cu dotare tricolora , anumite cantoane s-au "imbunatatit" peste defunctele linii , o halta ( nu mai stiu care ) s-a transformat in pesniune , cantonul de la intrarea in Rosia Montana s-a ales cu un etaj , gara cu o veranda + termopane petru noii locuitori .
Probabil clasificarea se refera doar la cariile din traverse :(|)
p.s. in sprijinul afirmatiilor voi reveni cu poze care reflecta o parte din realitatea de pe treren din august 2011 ( nu sunt pozele mele si trebuie sa caut link-urile :confused: )
 
PDI a spus:
Da, asa-i! :D

Deh, varsta combinata cu (ne)cunostintele de geografie! :D :D :D
Iar vagoanele erau in Zlatna. De acolo am si placa de pe un 764 cu ZLATNA 1. :D La gardul combinatului era un L45H semitaiat si 764 pregatit de taiere....

Salutare! Colegu, ce placa anume ai?
 
Iata si o poza edificatoare privind clasificarea ( defuncta gara Vidolm )
http://www.panoramio.com/photo/53870974
(poza Fodor Illés )