Adunatura mea de N-uri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Merci kestrel !
Ca trasatura comuna toate modelele dispun de interfata digitala.

Primul model este produs de Fleischmann si este cel mai nou - model 2011, are cele mai multe plusuri: iluminare LED (celelalte modele nu beneficiaza de acest lux), bielele cele mai subtiri, spite fine, carcasa f bine detaliata. Grosimea barelor e usor exagerata si anumite elemente gen clanta usii, treptele sunt nevopsite separat. Culegerea curentului se realizeaza prin intermediul celor 3 osii. Nu are cauciucuri de tractiune. Motorul este in 5 poli cu volanta. Este cel mai scump dintre cele 3.

Al doilea model este produs de Minitrix intre 1996 si 2006 (am gresit cand am scris ca toate-s modele aflate in fabricatie) daca poseda cineva modelul produs din 2007 pana in prezent rog sa vina cu info. Carcasa este ok detaliata, barele sunt de grosimea celor de la FLM, nu are iluminare. Biele mari. Ca plus as lua in considerare vopsirea unor elemente suplimentare fata de FLM sau Hobbytrain. Motor in 3 poli cu volanta. Culegerea curentului se face doar prin intermediul a 2 osii ceea ce poate provoca necazuri. Nu are cauciucuri de tractiune. Este pe locul 2 dpdv al pretului

Ultimul model este produs de Hobbytrain din 2008 si nici nu cred ca o sa schimbe matrita prea curand. Detaliere ok. Plusuri: barele de mana sunt cele mai subtiri dintre toate modelele, are elemente aplicate pe carcasa. Motorul este in 3 poli si are volanta. Nu are iluminare. Culege curent pe 2 osii insa macar pe a 3-a are cauciucuri de tractiune. Este cel mai ieftin...

Ca si concluzie V60-ul ideal ar avea FLM la baza, cu vopsirea MTX, barele si pretul Hobbytrain.
 
Hmmm, la scara HO, dupa parerea mea, clasamentul este urmatorul:

1. ROCO

plusuri:
- pret
- rulaj impecabil, indiferent de generatie (motor)
- lumini realiste (cu becuri)
- kkk
- bare de mana de rezerva (in caz ca se rup)
- cabina amenajata + gigel
- multe detalii, inclusiv pompa de ungere (nefunctionala din pacate)

minusuri:
- o parte din piese sunt colorate in masa, de aici pierde mult din aspect
- barele de mana sunt din plastic si subtiri - se pot rupe/deforma
- acoperis neconform cu realitatea

2. TRIX/MARKLIN/PRIMEX

plusuri:
- toate componentele sunt vopsite
- cuple automate cu posibilitate de actionare independenta fata/spate (fara kkk)
- vine cu decodor cu 21 de pini (Esu V3)
- roti metalice
- bare de mana din metal (dar sunt grobiene)

minusuri:
- pret enorm pentru un model care are peste 30 de ani
- detalii mai putine si mai grosolan reprezentate
- nu este din metal (asa cum ne-a obisnuit Trix/Marklin)
- motor tip ancora => se vede in cabina urat, zgomot infernal, rulaj care lasa mult de dorit, pinioane din alama care se toaca. Pe mine m-a lasat atat motorul cat si angrenajul in timp record. In acest moment locomotiva are angrenaje din teflon si motor nou (Mabuchi)
- Acoperis neconform cu realitatea (se pare ca nici Roco nici Trix/Marklin/Primex nu si-au facut temele)
- becuri gigantice, cu fasung (nu radeti)

3. Fleischmann (perdantul clasamentului)
plusuri:
- pret
- acoperis conform cu realitatea
- bare de mana din metal (insa grobiene)

minusuri:
- putin detaliata
- motor tip ancora, se vede urat in cabina, insa rulaj mai silentios si mai bun decat la Trix/Marklin
- nu are interfata digitala (insa este loc destul pentru decodor)

Cam asa vad eu lucrurile. Modelul FLM il cunosc cel mai putin; cele facute de Roco si Trix le am in dotare.
 
merci @andreiul pt info, foarte folositoare, la H0 am o versiune mai noua de la Roco si mi se pare foarte bine realizata intr-adevar, ma mir ca n-au reprodus-o si la scara N, era interesanta interpretarea lor, sau, cine stie daca FLM n-o fi folosit vreo matrita de prin beciurile Roco....
 
Pentru ca sezonul rece sa nu ma prinda nepregatit, am achizitionat un vagon pentru incalzirea garniturilor de calatori de la Fleischmann

 
Si o garnitura pentru lucrari feroviare, tractiune FLM, vagoane trix seturile 219911, 219912:

 
Si o garnitura pentru interventii pe care o vanez de f multa vreme de la Fleischmann. Lucrata excelent !

 
Din clasa V200.1 o intrare asteptata de multa vreme de la Fleischmann - 725000, la un pret excelent !



 
O loco pe care o vanez din vremuri imemorabile, executie impecabila, iluminare LED, interfata digitala, voila !

 
Acum ca am aflat, bavura este evidenta insa se poate discuta asupra modului in care devine vizibila/deranjanta. M-am uitat si la modelul FLM H0 431901 si se observa, cu greu, insa se observa delimitarea intre partea laterala si cea frontala. Daca n-as fi stiut, n-as fi observat vreodata ...
Poza este a modelului la N

 
Salut Obi, la N am "lovit-o" iar la H0 momentan achizitiile sunt sistate pana imi pun ordine in gandire si in colectie. Am si eu cateva fixuri: seturile marine-museum si acesta de interventie pe care tin sa le am si la H0 si la N. Voi incepe vanatoarea in curand ...
 
Buna,

Acea bavura si forta de tractiune ridicula (bun, "Edelhirsch" E19 nu au fost niciodata animale de povara ca o E94 de exemplu) sunt unele din motivele care m-au facut sa "boicotez" modelul Fleischmann, desi aici s-au gasit vreme indelungata la preturi derizorii (adica sub 100 €).
 
Salut, are aproape jumatate din greutatea unei v200.0 de la Mtx, asta o dezavantajeaza clar la tractiune. Sunt convins ca ai testat sute de locomotive, ai observat o diferenta de tractiune in functie de dispunerea inelelor de cauciuc ? (Pe aceeasi osie vs pe osii diferite de la boghiuri diferite) Pe mine m-a terminat lucratura de la partea inferioara ... Ok, pantografele sunt un pic iesite in decor, clantele usilor nevopsite insa personal imi place rau :)
 
Buna,

Atunci cand E19 se numeau deja 119, in ultimii ani inainte de scoaterea din serviciu, una din cele doua albastre a avut si mainile curente si clantele de la usi albastre si nu nichelate, deci nu este neaparat ceva fals.

Privind masa locomotivei, intr-adevar, nu are cum sa traga mult pentru ca e foarte usoara si ca model nu este o 1'Do1' ci o caricatura cu tractiune pe doar 2 osii (adica 1'A2A1').
Locomotivele mai "serioase" trag bine si fara cauciucuri de tractiune.
 
Salut, tractiunea este totusi pe 4 axe . Cu o greutate suplimentara de 10-20 grame cred ca se descurca onorabil. In seara asta o sa fac un test de tractiune. Problema este ca fostul proprietar a scaldat motorul in ulei care face un scurt de toata frumusetea, zici ca are generator de fum.
 
Buna,
Problema este ca fostul proprietar a scaldat motorul in ulei care face un scurt de toata frumusetea, zici ca are generator de fum.

Asta poate fi si ceva din fabrica, este tipic pentru modelele Fleischmann, mai ales cele care au stat multa vreme in cutie asezate pe o parte (una din cele mai mari prostii din modelismul feroviar)
 
Scuze pentru micul off topic: te referi ca este prostie sa aşezi modelele pe o parte sau ca din aceasta cauza unele modele se defectează’?
Ma intereseaza pentru ca daca este valabila varianta I eu am facut o mare prostie...
 
Horia vrea sa spuna ca nu face bine la sanatatea locomotivelor sa le tii "culcate".Adica se scurge vaselina din angrenaje, uleiul pus pe lagare, etc.