Din mai multe motive, intre care cel mai important graba, am facut poze pe linia asta ieri.Nu au iesit bune ca nu am stat sa tot setez aparatul. Si
tot graba a facut sa trec pe ele data de 29 in loc de 28 octombrie.
Am fost iarasi sa descopar ce a mai ramas din aceasta linie, a treia deplasare cu masina, aceleasi conditii. Ploaie, ploaie, ploaie.
sub titlul: un turneu ceva? Anina? hai
am avut o discutie cu un vechi tovaras, cel de la linia de Jamu Mare.Alin.
Asadar urmind sa plecam cu masina pina la Oravita apoi la Anina, duminica am schimbat planul urmind sa plecam la Gara de Nord apoi Caransebes si Boutari cu trenul.
Pe drum insa ne-am gindit sa mergem cu masina in cautarea unor urme ale fostei linii cu cremaliera. Cu ordin special de tipul vrei, nu vrei hai cu noi l-am imbarcat si pe cristi CFR.
Pe o ploaie cind torentiala cind mocaneasca am luat azimut Boutari.
Prima greseala, vremea ploaia te incurca la poze si uda tot amplasamentul
a II-a greseala, timpul, ora s-a dat inapoi si am pierdut o ora de lumina, exact cit mai aveam nevoie ca sa prindem totul in poze.
Prima oprire Boutari.
Sint o gramada de poze pe forumuri asa ca nu o sa pun prea multe
Dupa cum vedeti in incinta s-au aciuit niste ... oameni
e bine ca string apa de ploaie
semnalul de iesire spre Hateg, am remarcat ca incep sa fie taiate diverse elemente de fier de pe acolo
Aparent macazul ar pute afi folosit dar dupa macaz lipsesc prinderile si eclisele.
cabina de acar are placa. prea multi ochi erau pe noi
remiza si alaturi linia placii de intoarcere
alaturat remizei erau niste camere.
pe unde puteam ajunge in remiza
fostele dusuri si cazanul asteapta sa ajunga la Otelul Rosu. la topit e cel mai aproape
in remiza
dar in spatele remizei gasim aceeasi impartire pe camere fara acces in remiza
Semnalul de intrare in Boutari din directia Hateg si alaturat ceva ruine
parcarea garii, acuma spatele sau fata ei??
Deja ud la picioare si pe pantaloni de la iarba pornim spre Bucova.
Terasamentul ne urmeaza
La Bucova intrebam un batrin despre gara si ne indruma.Nu gasim din prima pentru ca de fapt strda indicata de el e un drum de tara.
Totusi ajungem la halta. Pe acolo totul ingradit ca si la Boutari.Pe cladire si pe fosta rampa insemnele SAAF dovada ca cineva s-a ,,obosit" sa ajunga pe acolo. Mai lipseau placile cu accesul interzis din axa caii.
Pozitionarea pe wikimapia a garii Bucova este gresita.
ea este aici 45.5100486, 22.6529986
spre Hateg
Spre Boutari
cladirea e afumata si folosita ca un fel de loc de taiat lemne.
spre Boutari, terasamentul
spre Hateg, fosta rampa
Aproape imediat trecem de Portile de Fier H unde nu mai oprim.
Dar va pot arata semnalul de intrare pozat cu multi ani in urma cred ca 2005
http://rides.webshots.com/photo/1387818031067674470TalVlI
Apoi in Zaicani am intrebat de gara. Trei ciudati intreaba niste batrini in ploaie despre gara, pai oamenii aproape au uitat trenul. In fine si Zaicani este gresit amplasata pe wikimapia pe linga o pastravarie.
45.5059433, 22.7208692
spre Hateg
aici nu gasim decit un fel de bordura de beton, nimic altceva. E destul de greu sa gasesti urme dupa aproape 40 de ani. Sau nu e? deja acum s-a inceput extragerea pietrei din terasament.
spre Bucova
gata, vremea e tot mai rea pozele tot mai proaste.
Sarmizegetuza, am pozat niste cantoane in capatul spre Hateg, cel care a luat gara a ingradit pe acolo, magazia e gater, oamenii ne-au luat la intrebari pentru ce pozam.Vagoanele de marfa au disparut de mult.
linga sosea,
2 vagoane de marfa au inceput sa plece, probabil spre Hunedoara ca e mai aproape pe partea asta a muntilor.
O gramada de coduri de inventar pe ele.Pacat de banii aruncati pentru deplasarea unora pina la ele ca sa le scrie.
vagoanele sint in statia Cirnesti Retezat care avea o platforma betonata mare, 2 stilpi cu proiectoare ca in triaj si o cladire lunga pe linga sosea cu diverse folosinte. Mai mare decit gara.
deja e noapte, ploua
Mergem totusi pina la Hateg.
in mod bizar nu vedem unde trecem peste calea ferata, probabil s-a desfiintat, apoi gasim si gara.
Pare ca un opait e aprins, semn ca cineva locuieste acolo.
blitzul lumineaza biroul de miscare printr-un ochet de geam lipsa
Este nevoie de un turneu la zi. Doar cu o combinatie a liniei Lupeni urmind o coborire in Subcetate, altfel nu vad cum.
Calatorii sint rugati sa scuze calitatea pozelor.