24.04.2008 Destinatia--->Boutari Hm.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ora 16.00
Ne apropiem de statia terminus

Semnalul prevestitor la statiei Boutari Hm.



Semnalul de intrare al statiei Boutari Hm.



Trecem de semnalul de intrare si pozam o turma de oi



Cabina 1 a statiei Boutari Hm.



Sabot deraiere pe linia 1 a statiei



Ora 14.03
Sosire in Boutari Hm.

 
Stiind ca avem 20 de minute la dispozitie , repede luam bagajele si coboram din tren.
Ajunsi pe peron ne uitam 2 minute imprejur.
Vine impiegatul la noi sa ne intrebe de sanatate.
Ne punem pe negocieri pentru a primi permisiunea de a poza remiza si gara mai in detaliu.
Negocierile esueaza.
Totusi pana la urma reusim sa facem pe furis cateva poze.

Gara dinspre strada



Coloana hidraulica , remiza , cabina 2 si semnalul de iesire spre Portile de Fier.



Remiza



Remiza , cabina 2 , semnalul de iesire si in departare semnalul de intrare dinspre Portile de Fier.



Semnalul de iesire in directa Portile de Fier.



Semnalul de iesire in directia Marga hc.



Ora 16.30
Plecare din Boutari Hm. cu 7 minute intarziere.

O ultima poza a statiei din coada trenului



Sper ca data viitoare sa il prindem pe impiegat in toane mai bune si sa ne lase sa pozam mai in detaliu.
 
Ceata se ridica din munti





Biserica din Otelu Rosu



Spre Otelu Rosu hc.



Linie industriala la intrarea in Otelu Rosu



Ploaia se opreste



La Obreja hc pozam un vehicul interesant :D



Vehiculul este un tractor home made, constructie de la zero - aviz modelistilor :D
 
Ora 17.48
Sosire in Caransebes.
Fugim repede la casa de bilete stiind ca IC Bucuresti Nord - Timisoara Nord soseste la 17.54
Cumparam biletele.
Wow 20 RON suplimentul de viteza pe 98 km :confused:
Total biletul meu 27.10 Ron , al lui Dan 31.7 Ron
Ne uitam pe panou.
Hmm 15 minute intarziere, avem timp de o gustare.
Ora 18.11
Soseste IC Bucuresti Nord - Timisoara Nord
Avem locuri in vagonul express :D
De curiozitate Dan incearca sa pozeze in WC , din pacate reuseste sa prinda doar chiuveta.

 
Ora 19.22
Sosire in Timisoara Nord.

Coboram din tren si primul lucru pe care ne cad ochii este personalul de Timisoara Noed - Jimbolia cu 4 automotoare Malaxa 900 in coada. :D

Repede fugim sa le pozam 8)

77-0954



77-0936



77-0914



77-0983



In incheiere o ultima poza cu 77-0983



Aceasta a fost mica noastra excursie , sper ca v-a placut reportajul.
Peisajul a fost absolut superb , pacat ca vremea nu a tinut cu noi tot timpul.
A fost o zi destul de reusita si astept cu nerabdare urmatoarea excursie pe aceasta sectie.
Data viitoare o vom face si mai lata , probabil urmatoarea va fi la vara , deci aviz amatorilor. :D

Scris de: cristi CFR
Foto de: Stepan Dan si cristi CFR
 
Cristi,
sa nu te amarasti pentru intelepciunea celor care inca mai lucreaza in CFR pentru ca alta soarta mai buna nu si-au gasit, si datorita capacitatiilor intelectuale nici nu-si vor gasi. O sa aveti poate o data viitoare cand o sa puteti fotografia si gara Boutari.
O completare la reportajul vostru:
gara Boutari in august 1969:



si manevra de intoarcere a lui 40.003 (seria cu cremaliera) pe placa turnanta manuala din remiza Boutari, placa ce se vede in pozele tale in stanga remizei:



Dincolo de acel stingher semnal de iesire mancat de rugina incepea fabuloasa linie cu cremaliera, unica din Romania.

oarecum din acelasi loc in care voi ati pozat acel capat de linie acum napadit de buruienile nepasarii:


40.003 vine in statie de pe sectia cu cremaliera in ziua de 24 august 1969.

si tot 40.003 in statia Portile de Fier. Aici locomotiva trecea din spatele trenului in capatul acestuia. Datorita declivitatii si cremalierei locomotiva trebuia sa fie permanent in partea cea mai joasa (d.p.d.v. al altitudinii) a trenului":


foto din filmul documentar: Steam in Romania 1969, Ton Pruisser
 
Salutare,

Cristi, sa stii ca si eu am avut probleme cu pozatul anul trecut.Tot pe ascuns am reusit sa fac o poza la coloana.

Pacat ca nu ati avut timp mai mult, sunt curios daca mai exista la iesirea din Boutari ceva din linia cu cremaliera de pe traseul Boutari-Sarmizegetusa.

Si cum de la Boutari linia mergea mai departe, iata 2 poze din ce a mai ramas din statia Portile de Fier (ale Transilvaniei) situata la 692 m altitudine.


 
Florin,

din linia cu cremaliera nu a mai ramas astazi decat colectiia fabuloasa de imagini a D-lui Serban lacriteanu, parte reprodusa in volumele 2 si 3 ale cartilor domniei sale referitoare la tractiunea feroviara din Romania, putinele urme din teren si, asa cum scria DanTM in curtea localnicilor si nostalgia noastra, a celor care nu au apucat sa calatoreasca pe aceasta linie care, chiar daca nu ar fi avut particularitatea tehnica numita cremaliera, ar fi fost fabuloasa prin peisajul feroviar oferit.
Voi ati fost la muzeul CFR de la Sibiu, acolo unde puteti admira una din fostele locomotive ale liniei, astazi expusa la poarta si aproape imposibil de cercetat si fotografiat datorita faptului ca este ingramadita intre diverse obiective.
Asta spune totul despre respectul natiei asteia fata de trecutul ei.

PS: a mai ramas ceva. In curtea muzeului CFR din Bucuresti, in parcarea acestuia, mancat de ploaie si nepasare este ultimul semnal Banovici din Romania, care provine tot de pe aceasta linie.
 
Linia normala mai continua in zilele noastere pana la Bucova h.
De la Bucova h incepa portiunea cu cremaliera care tinea pana la Zaicani h , astazi demontata.
Linia normala Zaicani h - Hateg este si ea demontata , ciudat insa au mai ramas pe traseu cateva vagoane de marfa izolate si mancate de rugina.
 
Ciudata interdictia de a poza in Boutari.Eu am citeva poze din zona.
Pe film am si ultima poza a semnalului de intrare(asa cred eu) in Portile de Fier din directia Boutari.
Ultima data cind am fost in zona, mai erau sine doar pe portiunea paralela cu soseaua la plecare din Boutari.
In mod ciudat in Portile de Fier semnalele nu au fost taiate ci au fost pur si simplu scoase cu tot cu betonul care le fixa in pamint.
Reportaje si poze din zona sint la adresa
http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=82&postdays=0&postorder=asc&start=10
 
[/quote]

ma bag si eu cu o compleare...ce se vede in imaginiea asta nu e fostul terasament, in cazul in care poza e facta exact langa piatra de altitudine a pasului, terasamentul e mai in stanga si e plin de copaci....dar mai exista traverse in unele locuri.


Cat despre 40.003...se pare ca a reanviat la muzeul din bratislava...