Din ce am aflat de pe site-ul CFR, si din ce am putu vedea la vremea respectiva, inainte de 1989 circulau urmatoarele tipuri de vagoane de marfa, de linie normala:
-GGS (doua osii, acoperit, singurul cu carcasa si din lemn)
-GBGS (doua osii, acoperit)
-GAS (patru osii, acoperit)
-GAGS (patru osii, acoperit)
-ESX (doua osii, descoperit)
-EAOS (patru osii, descoperit, fara autodescarcare)
-EACS (patru osii, descoperit, cu autodescarcare)
-EAKKMOS (patru osii, descoperit, cu autodescarcare. A fost produs din 1975 la Pascani, capacitatea celor doua bene a vagonului era de 30 mc, iar bascularea se realiza fie mecanic, cu un sistem de arcuri, fie pneumatic- caz in care garnitura trebuia sa fie insotita de un vagon-compresor, care sa produca aerul comprimat necesar. Cum insa, mai ales pe timp de iarna, acest sistem pneumatic se mai defecta, muncitorii nostri au gasit o solutie: legau bena vagonului de cupa unei "fadrome" si o basculau).
-RGS (vagon-platforma cu tepuse, pe 4 osii)
-RMMS (vagon-platforma cu tepuse, pe 4 osii, folosit des pentru transportul transcontainerelor)
-KS (vagon-platforma cu peretii mici si tepuse, pe doua osii)
-LST(vagon-platforma, pentru transportul foilor de tabla, pe doua osii)
-LAADS (vagon-platforma articulat, cu 2+2 osii)
-UCS (vagon-cisterna pe doua osii, pentru transportul marfurilor purvulente, si descarcare sub presiune)A fost produs din 1961.
-FACCS (vagon pentru transportul pietrei sparte, cu autodescarcare, pe 4 osii)
-FALS (vagon pentru transportul carbunilor, cu autodescarcare, pe 4 osii)
-TALS (vagon pentru transportul fosfatilor, cu autodescarcare si acoperis rabatabil, pe 4 osii)
-vagon pentru transportul aluminei
-vagon pentru transportul bitumului fierbinte
-vagon pentru transportul lingourilor incandescente de metal, la 1.000 de grade si grele de 50 tone. Are 8 osii, fiind realizat la Cug-Iasi.
-UAGPS (vagon pentru transportul cerealelor, 4 osii)
-UAAI (vagon pentru transportul pieselor agabaritice. Are 10 osii, fiind produs de la 11 ianuarie 1984, la Arad
-IBBH (vagon-frigorific, pe doua osii)
-vagon-frigorific pe patru osii. Racirea se realiza fie cu gheata la ambele capete ale vagonului (la modelele mai vechi), fie cu o instalatie electrica (la modelele mai noi)
-ZES (vagon-cisterna, pe doua osii)
-ZAES (vagon-cisterna pe patru osii).
Din cate stiu, boghiurile vagoanelor de marfa erau de doua tipuri (unul mai vechi, cu arcuri-foi- nu stiu numele exact) si unul mai nou ("Y2CS"- cu arcuri spiralate).
Viteza maxima admisa, pentru trenurile de marfa, era de 80 km/h.
Capacitatea vagoanelor de marfa era de 10, 20, 30 sau 60 tone (cu exceptia celor ale seriei UAAI).
dUPA 1990, au mai aparut si alte tipuri:
-UACS (vagon pentru transportul marfurilor purvulente, pe patru osii)
-ZAGKKS (vagon-cisterna, pe patru osii)
-HUBBENS (vagon-modular, pe 4 osii)
-SHIMMS (IDEM)
-HCCRS (vagon articulat, cu 1+1+1 osii, pentru transportul automobilelor)
-proiectul vagonului SDGMMS (pentru transportul semiremorcilor de autocamioane)