• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Iata modelul W110 (kleine Heckflosse) si alaturi de urmasa sa incepand cu 1968, modelul W114/115 (cunoscut ca /8 si in Romania ca "bot de cal"). Amandoua masinile sunt de la Schuco:

64-MB-W110-200D-W114-200JPG-Schuco-10e15720529c68286.jpg


Si din spate:

64-MB-W110-200D-W114-200JPG-Schuco-2f3d616372a7b44a3.jpg
 
Probabil maxim 50 de centi sa fi ridicat pretul emblema fotodecupata. Ii ia 10 secunde unui chinez in fabrica sa monteze asa ceva, iar pretul piesei este insignifiant, vad ca au in gama mai multe modele la care pot folosi sigla fotodecupata.
Cred ca le-a fost lene sau chiar au vrut sa faca economie maxima la pret.
 
E de fapt vorba de "grupa de pret" si de imagine.

Modelele Schuco sunt din grupa de pret "un pic peste Greenlight", adica undeva intre 8 si 12 Euro. In grupa asta de pret nu se pun nici stergatoare de parbriz si nici embleme fotodecupate, ci doar la modelele de peste 25 de Euro.

Nu e vorba de pretul piesei in sine ci de pozitionarea pe piata. :)
 
Chestia asta cred ca se aplica la producatorii cu vechime. Un producator nou care vrea sa intre pe piata cred ca adauga tot ce poate ca detalii, fara sa tina cont de game de pret.
Motiv pentru care exista producatori noi din China care rup gura targului la detalii pe bani putin.
Apropos, imi aduc aminte ca in colectia DeAgostini 1:43 a existat un Mercedes care avea sigla fotodecupata, gama de pret 25 de lei :D
 
Schuco exista ca firma de 200 de ani si produce jucarii de mai bine de 100 de ani, deci i se aplica eticheta de "producator cu vechime". Pana si seria la 1/64 are aproape doua decenii, Schuco a fost prima firma europeeana care a redescoperit-o. Asta ca sa nu mai vorbesc de seria Schuco din anii 1960-80 de autoturisme, autocare, camioane etc. la scara precisa 1/66 in care au existat sute de modele cu o detaliere foarte buna pentru acea vreme.

Producatorii din China consacrati (MiniGT, Tarmac Works) au si ei o gama de preturi fixa. Lumea scarii 1/64 este mica si toata lumea cunoaste pe toata lumea. Atunci cand apare un "chinez nou" (vezi exemplul de pe pagina precedenta cu Toyota Land Cruiser) acesta este de fapt un om plecat dintr-o alta firma care si-a facut propria structura si nimeni nu vinde modele ieftine "ca sa rupa gura targului" ci se plaseaza din start intr-una din gamele de calitate si de preturi existente. Nu vei gasi nici la ei calitate de TLV Neo la pret de Greenlight.
 
In aceasta seara fac si eu cateva completari la colectie. In ultima vreme am fost foarte "prins" d.p.d.v. profesional si privat asa ca nu am avut prea multa vreme nici pentru colectiile mele si nici pentru forumuri. Insa cu toate acestea tot s-au strans cateva noutati pe care le-am fotografiat. :)

Mai intai ceva de la Greenlight, in completarea seriei mele 1/64 FDNY: un GMC Vandura din 1989 al echipei de comunicatii pe teren (Field Communications Unit):

64-FDNY-GMC-Vandura-Field-Communications-Unit-1d5e2d8bcd1402f5e.jpg


Si din spate:

64-FDNY-GMC-Vandura-Field-Communications-Unit-249962a02d0d31c8f.jpg


Intrucat am si o fotografie cu masina reala, pot spune ca modelul o reprezinta corect. Singura problema sunt rotile care au un ecartament mult prea mare intre ele, pe care va trebui candva sa-l corectez.
 
Urmatoarele noutati vin din China via Japonia si sunt disponibile doar de cateva zile - si deja epuizate la producator.

Nu sunt un mare fan Porsche. Cu toate acestea, mi-am dorit in colectia mea 1/64 si un 911 sau 912 de la Tomica Vintage Neo pentru ca este un model de calitate excelenta si reproduce masina asa cum arata la sfarsitul anilor 1960. Din pacate toate seriile din 2010 incoace s-au epuizat extrem de repede si nu se gasea nimic pe Internet sub 150-200€, ceea-ce era prea mult pentru o masina care ma interesa doar "in parte".

Din fericire Tomica Limited Vintage a avut buna ideie de a reedita modelul, in doua variante: un 911S rosu-maroniu metalizat din 1967 si un 911 "normal" portocaliu din 1968. Nu e doar o reeditare simpla, modelele au fost usor imbunatatite (tampografie mai buna si oglinda retrovizoare aplicata separat). M-am bucurat foarte mult cand am vazut ca sunt disponibile, insa mi-a fost greu sa ma decid intre ele. Asa ca le-am cumparat pe amandoua :)

Iata mai intai 911 cel "normal" din 1968. Are interiorul negru, jante de tabla cu capace nichelate si volanul din lemn:

64-Porsche-911-1968-TLV-1fb53982a5bf87523.jpg


64-Porsche-911-1968-TLV-2664e81a2a00fc256.jpg


Ambele modele din seria actuala sunt versiuni "europeene" cu volan pe stanga, numere de inmatriculare "mari" si faruri tipice pentru modelele produse pentru Europa (in trecut a existat si un 911S albastru cu faruri tipice USA).
 
  • Like
Reacții: GFN
Salut,

In seara asta fac doua completari la colectia mea NYPD din anii 1970-90, cu modele noi "out of the box" si o conversie.

Modelele noi sunt doua Chevrolet K5 (Blazer) din 1987, livrate de Greenlight zilele trecute. Am cumparat doua pentru ca modelul are un hard-top demontabil si se poate expune cu sau fara:

64-NYPD-GMC-Sierra-87-1a9fa5e2e0465a334.jpg


Si din spate:

64-NYPD-GMC-Sierra-87-21c70692c9e47deb8.jpg


Detalierea e corecta, fara "excese" - la nivel de Greenlight. Voi demonta probabil carligele de remorcare plasate prea jos si putin supradimensionate.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Modelul de remorcher auto pe baza Ford F-250 din 1979 aparut in primavara nu m-a multumit pe deplin. Masina adevarata arata asa:

2cb8737e0ecc6586b2a8cdde76d90526.jpg

(sursa pe imagine)

Cu alte cuvinte, nu o camioneta cu osie simpla pe spate si un simplu carlig in bena ci un camion dedicat, cu osie dubla si echipamentul aferent.

Din fericire acum cateva zile Greenlight a livrat un Chevrolet din 1969 in configuratia dorita, asa ca am achizitionat unul si am "combinat" dupa ceva munca de adaptare cu freza cele doua modele:

64-NYPD-MTD-Ford-F250-Umbau-1014654656641326c.jpg


Si din spate:

64-NYPD-MTD-Ford-F250-Umbau-2e02593bb5f329992.jpg


Candva voi adauga si detalii precum luminile de gabarit pe acoperisul cabinei si oglinzile retrovizoare.
 
Tocmai intors de la aeroport, dupa un voiaj pe care de fapt nici nu-l planificasem (nu pe calea aerului ci pentru a aduce pe cineva care mi-a venit pe cap pe calea aerului de departe :) ) fac in seara asta cateva completari la colectie cu creeatii personale.

Masinile de interventie europeene la scara precisa 1/64 sunt rare. In ceea-ce priveste perioada 1980-2000 si Republica Federala Germania avem de exemplu doar doua modele: un Audi 80 2.0 E al Politiei Statului Liber Bavaria de la TLV Neo, model de o calitate deosebita pe care l-am prezentat deja mai sus si un VW Golf I cu 3 usi de la Greenlight de foarte buna factura care reprezinta o masina din 1980 a politiei orasului (si Landului) Berlin pe care il voi arata candva aici.

Asa ca am pus mana pe aerograf si decaluri si "m-am servit singur". Am inceput cu un VW Jetta II pe baza excelenta chinezeasca (care se vinde sub mai multe marci) din metal si rasina de aici. Cum modelul e un Jetta GT a trebuit sa caut un pic pana ce am gasit unele reale care sa se potriveasca - si anume in HH (Hamburg), B (Berlin) si ca masina de interventie speciala in ocolul Breisgau-Hochschwarzwald (FR). Evident, am ales un model de baza alb si i-am vopsit doar usile si capotele in verde.

A doua conversie e mult mai modesta, pe baza unui VW Passat B2 Variant de la Xcartoys din China. E un model foarte simplu insa care respecta atat scara cat si proportiile masinii reale. Nu l-am vopsit in clasicul verde smarald cu alb ci in verde-brad, culoarea tipica in epoca pentru Politia Cailor Ferate Federale (Bahnpolizei) si Politia de Frontiera (Bundesgrenzschutz):

64-DE-VW-Passat-Bahnpolizei-Jetta-Polizei-17fa8b487266fb746.jpg


Le-am echipat bineinteles cu sirene si girofare la scara provenite de la alte modele. Iata-le si din spate:

64-DE-VW-Passat-Bahnpolizei-Jetta-Polizei-21554fa866d86cc66.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Urmeaza doua conversii din tara vecina dinspre vest. :)

Jandarmeria franceza a folosit in anii 1980 si inceputul decadei urmatoare modele mari de la Citroen pentru brigatele autorutiere, adica cele care isi desfasurau activitatea pe autostrazi. In general era vorba de modele CX GTi si Turbo cu motoare cu injectie in culoarea tipica albastru-jandarm. Aici am ales modelul ieftin si de buna factura fabricat recent de Norev special pentru magazinele Citroen.

Modelul mai mic GS nu a fost intrebuintat foarte mult ca masina de interventie, in general doar ca masina de comandament de pompieri sau pentru transportul medicilor urgentisti. Am ales un prototip real din aceasta ultima categorie. Masina a fost revopsita in alb (era crem) si echipata cu inscriptiile si luminile de avertizare corespunzatoare:

64-FR-Citroen-CX-Gendarmerie-GS-SAMU-1055ac07bd94625b7.jpg


Detaliile (manare de usi, bari de protectie, rame cromate ale ferestrelor) au fost revopsite dupa aceea folosind pensula. Iata cele doua modele si sin spate:

64-FR-Citroen-CX-Gendarmerie-GS-SAMU-2f7dcdbe8b400362c.jpg
 
Cand am vazut Citroenul albastru mi-am adus aminte de Citroenul cu telecomanda adus de bunicul meu cand s-a intors din Franta la inceputul anilor 80. Macheta e mare, ceva gen 1:10, cu telecomanda cu fir, in culoare albastru deschis si inscriptionat de politie.
Intotdeauna mi s-a parut o masina o forma eleganta, fluida.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Citroen a avut intotdeauna forme fluide - de la Rosalie la Traction Avant, la DS si apoi CX, XM... La fiecare generatie dupa moda epocii. Pana au dat-o rau de tot in bara cu C6. :)

Din pacate pe vremea CX faza 1 ca modelul meu mecanica nu tinea pasul nici cu ideile designerilor si nici cu ce se facea prin tara vecina din Est...
 
  • Like
Reacții: Radu161
Salut,

In lumea modelelor Die Cast, fie ca e vorba de aviatie sau de automobile, se intampla des ca diferitele firme sa-si "imprumute" unele altora matritele. Evident, matritele nu se imprumuta fizic ci raman la producatorii respectivi, in general in China (Guangdong/Shenzen). Mai degraba e vorba de coproductii in care firma X foloseste matritele firmei Y si vinde dupa aceea produsul sub nume propriu.

Un asemenea caz avem aici. Toti cei care imi urmaresc topicurile stiu ca sunt indragostit de BMW-uri si mai ales de cele vechi. Unii stiu de asemenea ca-mi doresc un 2002, de preferinta un ti (nu tii) si de culoare Colorado, insa pana acolo mai e ceva cale. :) Insa cand gasesc asa ceva la 1/64 nu pot trece pe langa.

In cazul de fata e vorba de o colaborare intre Schuco si Tarmac Works. Schuco a pus matrita, Tarmac Works piesele in plus (numere de inmatriculare, faruri de ceata, jante), s-a facut un ambalaj atractiv cu, pe langa clasicul blister, o cutie de carton la 1/64 care imita un container de 20' pentru cei care-si pastreaza modelele astfel si iata rezultatul:

64-BMW-2002-Rallye-Monte-Carlo-1973-19bd9d2e594385a6e.jpg


Este vorba de un BMW 2002 de culoare Inka Orange care a participat la Rallyul Monte Carlo editia 1973, fiind condus de Wolfgang Stiller si Axel Wagener - o masina aproape "de serie" cu putine modificari.

Iat-o si din spate:

64-BMW-2002-Rallye-Monte-Carlo-1973-229adffb8380e333f.jpg


Modelul este unul de buna factura (matrita Schuco dateaza de anul trecut) si tampgrafia excelenta.
 
  • Love
  • Like
Reacții: AdyAero și GFN
Si pentru ca imi plac atat de mult, iata inca o data cele trei BMW 2002 de pana acum din colectia mea 1/64:

64-BMW-2002-alle69598050d0c9fa23.jpg


La dreapta aveam 2002 ti "de serie" de la Schuco, in culoarea Colorado Orange pe care mi-o doresc si la 1/1. :) Urmeaza 2002-ul achizitionat recent Inka Orange in versiunea de la Rallyul Monte Carlo din 1973 Schuco/Tarmac Works. Iar in stanga avem un vis care probabil in cazul meu nu se va implini niciodata si anume BMW 2002 turbo alb (turbo s-a fabricat doar alb sau argintiu), de la Kyosho.
 
Si inca un lucru care pana si mie mi-a scapat pana acum: cei care privesc cu atentie voi vedea in interiorul masinii de raliu fetele interioare ale usilor din vinilin si bancheta din spate "obisnuite" insa si barele de securitate instalate pentru cursa. La fel ca la masina reala din 1973. :)
 
Salut,

In seara asta am doua completari la colectie: o masina NYPD din epoca mea de predilectie si o baza pentru o conversie viitoare.

Masina NYPD este un model Greenlight si anume o camioneta usoara GMC Sierra K2500 in versiunea autoremorcher de la sfarsitul anilor 1980. E un model "de compromis" la fel ca si Ford-ul F250 prezentat ulterior. Am achizitionat doua, unul il voi converti pentru a arata cat mai aproape fata de prototipul real.

Asa arata modelul "out of the box":

64-NYPD-MTD-GMC-Sierra-K2500-17d8f06e31496ef4f.jpg


Si din spate:

64-NYPD-MTD-GMC-Sierra-K2500-29abc0b1f06b44b2a.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero și nae44