• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Daca tot facem un periplu mondial, ne intoarcem putin mai aproape de continentul nostru si facem pauza pe insula vecina.

Nu am multe modele britanice in colectie. Cel prezentat mai jos a fost cumparat spontan, pentru ca-mi place atat masina reala cat si calitatea reproducerii. E declarat ca fiind la 1/76, de fapt e pe undeva pe la 1/69 deci nu se potriveste perfect in colectie insa ce sa-i faci, nu exista regula fara exceptii.

E vorba de o ambulanta din anii 1980 pe sasiu Ford Transit:

64-Ford-Transit-Mk-II-Ambulance-UK-1.jpg


Modelul vine de la firma Tiny din Hong-Kong si are o vopsire si inmatriculare de calitate excelenta:

64-Ford-Transit-Mk-II-Ambulance-UK-2.jpg
 
  • Like
Reacții: mrpuf și AdyAero
Din Marea Britanie facem un mic salt pana in Franta.

Va mai amintiti poate ca acum vreo doi ani am revopsit un Citroen CX faza 1 de la Norev in culorile jandarmeriei franceze. Acum s-a gandit si Norev la asta. :)

Iata rezultatul lor:

64-Citroen-CX-Gendarmerie-Norev-1.jpg


Si din partea opusa:

64-Citroen-CX-Gendarmerie-Norev-2.jpg


In afara girofarului exagerat de mare si clar iesit din scara (au folosit probabil unul la 1/43) nu arata rau deloc.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Iata spre comparatie si modelul meu (aici in dreapta):

64-Citroen-CX-Gendarmerie-Norev-HR.jpg


Intre cele doua machete sunt cateva diferente evidente. Prima a fost deja amintita - girofarul iesit din scara de pe modelul Norev.

Inscriptia "GENDARMERIE" e corecta in ambele cazuri. Exista fotografii care arata atat masini cu scrisul mai mic pe folie reflectorizanta de un albastru mai deschis cat si scrisul mai mare doar cu litere reflectorizante.

Diferenta cea mai mare e la ramele ferestrelor laterale si montantii usilor. Fiind un CX faza 1, normal acestea erau cromate si aratau asa cum am facut eu pe modelul creeatie personala. La fel si oglinzile retrovizoare cu carcasa metalica si manerele usilor. Aici Norev a economisit serios, singurele tampografii argintii fiind chederul lunetei si retrovizorul exterior.
 
Din Europa ne intoarcem in Statele Unite. In New York, insa nu orasul ci statul cu acest nume.

Greenlight a livrat de curand un model al unui Dip din 1985 in schema de vopsire folosita si azi (inainte schema era tot pe baza de albastru inchis si galben insa mult mai tipatoare). Macheta e una de buna factura, facand parte din seria Hobby Exclusive si avand o tampografie completa:

64-NY-State-Police-1985-Dip-1.jpg


Si din partea opusa:

64-NY-State-Police-1985-Dip-2.jpg


In afara blocurilor optice asezate cam stramb nu am multe sa-i reprosez.
 
Iata aici Diplomat-ul alaturi de un Caprice model 1990:

64-NY-State-Police-1985-Dip-1990-Caprice.jpg


Din pacate aici se remarca o "boala grea" a celor de la Greenlight, in afara unor cazuri foarte rare (de exemplu masinile NYPD) nu reusesc niciodata sa foloseasca aceeasi nuanta de culoare pe doua machete diferite care la scara 1:1 erau vopsite identic.
 
Exista o vorba in mai multe limbi: "Mai bine mai tarziu decat niciodata". In cazul de fata se aplica perfect. :)

Exista o firma in China numita 596 (nu ma intrebati de unde au ajuns la numele asta, poate o combinatie care poarta noroc) care face modele dupa prototipuri reale americane de buna calitate si extrem de greu de gasit. Acum vreo doi ani au facut o matrita de dubita GMC Savana / Chevrolet Express din generatia anilor 2000 de foarte buna factura, cu blocuri optice aplicate separat, oglinzi retrovizoare, etc. Si atunci cand au anuntat, in plin Lockdown, o varianta NYPD evident n-am putut rezista si am comandat una din China.

Dupa aceea a inceput frustrarea, In mod normal pachetele comandate de acolo fac pana in Franta cam o luna. Dupa trei luni i-am cerut chinezului banii inapoi, acesta s-a scuzat si s-a executat. Pentru mine cazul era inchis.

Si uite cu ce m-am trezit azi in cutia de scrisori:

64-NYPD-Chevrolet-Express-2003-1.jpg


Chevrolet Express model 2003 al NYPD, in serviciul ESU. Iata-l si din partea cealalta:

64-NYPD-Chevrolet-Express-2003-2.jpg


De remarcat tampografia foarte completa, inclusiv autocolantele de pe bara din spate si sigla Chevrolet de pe jante.

Din fericire, chinezul respectiv e inca activ pe Ebay si am coordonatele sale, asa ca i-am facut omului un virament pe PayPal cu banii pe care ii merita si care imi fusesera rambursati anul trecut.
 
Ca tot vorbim de NYPD, mai am o macheta primita acum ceva vreme de care uitasem.

E un "banal" Explorer, de fapt nu Explorer ci Ford Police Interceptor Utility de la Greenlight, de data asta un model 2020 cu toate diferentele de rigoare fata de modelul 2016 prezentat anterior:

64-NYPD-Ford-Explorer-Police-Interceptor-Utility-2020-1.jpg


Partea opusa:

64-NYPD-Ford-Explorer-Police-Interceptor-Utility-2020-2.jpg


Detalierea este corecta pentru un model Greenlight, cu o tampografie mai buna decat media.
 
Salut,

Povestea care urmeaza a inceput acum 10 ani si s-a terminat zilele trecute. :)

In 2012, cu cativa ani buni inainte sa ma apuc sa colectionez modele auto la scara 1/64, imi venise ideia de a reproduce cateva autovehicule de interventie din orasul in care locuiesc. Numai ca am inceput-o atunci "cu stangul". Ma gandisem de exemplu sa reproduc masina de mai jos:

P1350296_net.jpg


Fotografia asta o sa le trezeasca amintiri colegilor de forum @Michael si @B74MRV :D

Baza de plecare a fost modelul Norev de Renault Mégane III station, care exista si intr-o versiune a Politiei Nationale franceze, asa ca am comandat unul. Problema e ca atunci cand l-am primit m-am luat cu mainile de cap: nu era 1/64 ci cam 1/60, proportiile erau corecte insa in rest totul simplificat, inclusiv vopsirea si tampografia. Modelul (mai bine spus "jucaria" arata cam asa:

s-l1600.jpg
Foto (c) Ebay.fr

Asa se face ca "jucaria" a trait 10 ani intr-un sertar, pana ce am redescoperit-o luna trecuta.
 
  • Like
Reacții: mrpuf și gamitzu
Cand am redescoperit-o am avut un lung moment de ezitare, insa pana la urma m-am hotarat sa incerc sa scot ceva din ea. Cu atat mai mult cu cat intre timp masinile reale au disparut de pe strazi, au fost inlocuite mai intai cu Skoda Octavia combi si de cativa ani cu Peugeot 5008 in noua schema de culoare gri-metalizat inchis.

Asa ca m-am pus pe treaba si iata ce a iesit pentru moment:

64-Renault-Megane-III-Police-Mulhouse-1.jpg


Si partea opusa:

64-Renault-Megane-III-Police-Mulhouse-2.jpg


Ca lucrari putem enumera eliminarea carligului de remorcare nerealist, modificarea interiorului si a sasiului pentru ca masina sa capete o garda la sol mai realista, diferite operatiuni de revopsire (sasiu, roti si jante, interior, chederele ferestrelor, diverse protectii pe caroserie si masti, interiorul farurilor, etc). Am inlocuit de asemenea girofarul nerealist si iesit din scara cu o rampa corecta de la alt model Norev si am adaugat de asemenea antena in forma de ghiveci rasturnat. Cand voi avea vreme va trebui sa-i pun si o luneta transparenta pe hayon. In orice caz, acum e mult mai aproape de realitate.
 
Cum si aici s-a cam asternut praful, imi permit sa suflu un pic. :)

Intre timp in colectie s-au strans multe modele noi insa n-am avut ocazia sa pozez decat cateva dintre ele.

Incep cu o surpriza de la Mini GT, un Lincoln Capri model 1954 cu volan pe stanga in culoarea Premier Yellow:

64-Lincoln-Capri-1954-Mini-GT-1.jpeg


Si din partea opusa:

64-Lincoln-Capri-1954-Mini-GT-2.jpeg


Modelul este unul foarte fain, cu multe piese aplicate separat si inscriptii fine, la un pret destul de rezonabil (sub 20€). Daca te uiti doar la poze poti crede cu usurinta ca e la 1/43, nu la 1/64.

Am scris "cu volan pe stanga" pentru ca Mini GT propune masina si in alta schema de culoare cu volan pe dreapta.
 
Din anii 1950 facem un salt de 30 de ani inainte si ajungem la inceputul anilor 1980, cand tocmai incepuse moda monovolumelor, in SUA denumite Minivans.

Iata-l pe primul dintre ele, Dodge Caravan (model geaman al lui Plymouth Voyager) model 1984, aici in doua variante de culoare cu decor de imitatie de lemn pe lateral ("Woody") in culori metalizate (Beige Crystal si Burgundy). Culoarea metalizata, decorul de imitatie de lemn si cercurile albe pe pneuri erau tipice pentru modelele varf de gama:


64-Dodge-Caravan-AW-1.jpeg


Si din partea opusa:

64-Dodge-Caravan-AW-2.jpeg


Modelele sunt produse de Auto World si sunt fain decorate, cu tampografii complexe. Capota motorului se poate deschide. Nu am prea multe sa la reprosez in afara solutiei nu prea fericita a insertiei geamurilor panoramice de pe lateral, cu prinderea vizibila la partea superioara.
 
  • Like
Reacții: mrpuf și AdyAero
Urmatorul model e si mai recent si dateaza din anii 1990, pe cand marcile de lux americane aveau probleme de imagine si se dorea reintoarcerea la modele mari, masive si luxoase. E vorba de un Cadillac Fleetwood Brougham model 1993, o adevarata balena pe roti, mult mai masiva ca modelul precedent din anii 1980. Era bazat pe caroseria D-Body cu tractiune pe spate si a fost ultimul "Cadillac mare", productia incetand definitiv in 1996:

64-Cadillac-Fleetwood-Brougham-1993-120th-Coll-1.jpeg


Si din spate:

64-Cadillac-Fleetwood-Brougham-1993-120th-Coll-2.jpeg


Modelul la 1/64 are detalii fine (de exemplu stema este un fotodecupaj metalic) si face parte din seria chineza "Cadillac 12th Anniversary Classic Collection" care cuprinde modele din diferite decenii.
 
  • Like
Reacții: mrpuf și AdyAero
De cativa ani scara 1/64 face o concurenta serioasa miniaturilor la 1/43 in tarile din Orient si firmele (in general chinezesti) se intrec in modele din ce in ce mai detaliate, cele mai multe produse in serii foarte limitate. Daca n-ai stii ca fac doar 7-8 cm lungime ai putea crede cu usurinta dupa poza ca e vorba de modele mult, mult mai mari. Suntem foarte departe de lumea "de 3 inchi" Matchbox, Hot Wheels si Majorette.

De curand au intrat doua asemenea modele in colectie. Primul este un BMW E32, seria sapte produsa incepand cu 1986. Este vorba de un 735i negru cu interior de piele bej si modelul, caruia nu i-am gasit nici un cusur, e produs de catre DCM intr-o serie de doar 499 de exemplare:

64-BMW-E32-735i-DCM-lim-499-1.jpeg


Si din spate:

64-BMW-E32-735i-DCM-lim-499-2.jpeg


De remarcat toate blocurile optice din plastic transparent/translucid, jantele tipice si detaliile pe luneta (al treilea stop de frana si rezistenta de degivrare). De remarcat de asemenea oglinzile retrovizoare cromate pe interior.
 
  • Like
Reacții: AdyAero și mrpuf
Urmeaza concurenta din Bad Canstatt, mai veche cu 10 ani. E vorba de un Mercedes-Benz cod W116, nava amiral a MB din anii 1970. Modelul, realizat in serie limitata de 699 exemplare de catre firma MaxWell, reprezinta versiunea de top 450 SEL 6.9 din 1976:

64-MB-450-SEL-6-9-W116-1976-Maxwell-lim-699-1.jpeg


De remarcat steaua in trei colturi de pe capota si stergatoarele de parbriz din metal fotodecupat preum si retrovizoarele cromate.

64-MB-450-SEL-6-9-W116-1976-Maxwell-lim-699-2.jpeg


Din spate remarcam interiorul in diferite culori, cu imitatie de lemn si emblemele de pe capota portbagajului, de asemenea din metal fotodecupat.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Si iata-l pe W116 de la MaxWell impreuna cu urmasul sau W126 de la Kyosho. Ambele sunt in versiunea SEL, adica "lunga":

64-MB-450-SEL-6-9-W116-1976-Maxwell-W126-Kyosho.jpeg


De remarcat saltul calitativ in 15 ani intre cele doua productii si de asemenea pigmentarea foarte fina a vopselei argintii folosite de MaxWell.
 
  • Like
Reacții: AdyAero