Nu cred ca e vorba de ,,ratiuni de partid si stat". Sa fim seriosi, România există în forma actuală de la al 2lea Război Mondial (iar Transilvania s-a unit cu România încă din 1918), deci mă îndoiesc că motivul desfiinţări RCF Timişoara e faptul... că nu e în Muntenia sau Moldova. Interesele sunt în altă parte... RCF Timişoara are cele mai multe secţii secundare... infrastructura pe ele e cum e (vezi
trenul de Cenad si viteza lui). Tot ,,întâmplător" cele mai mari firme de transport rutier din Timişoara şi Arad aparţin aceluiaşi persoane. Tot ca fapt divers, pe lângă cele 2 firme există multe microbuze. Nu poţi să le iei pâinea nu (pupai-ar pe toţi X4500-le)?
Singura raţiune e ,,tot ce merge bine trebuie făcut să meargă prost, mai ales dacă-i de stat"... tocmai pentru că o comapnie de stat, deşi, teoretic, e egală în drepturi cu una privată, e mai greu de executat silit şi falimentat, că dacă vine Electrica şi zice ,,de mâine nu mai aveţi curent" imediat cineva mai de sus se duce la directorul de la Electrica şi-i reaminteşte cum a ajuns acolo şi ce subvenţii primeşte şi de unde. Ă
Ĺži uite aşa timpul trece, leafa merge, călătorii merg cu duba, iar Căile Ferate Române rămân o vacă de muls. Ă
Ĺži încă mai e de muls, să nu credeţi că închiderea sau concesionarea unor linii şi vinderea pe nimic la fier vechi, pardon, la privaţi, a materialului rulant o să închidă CFRul. Nu, CFR Călători tot cumpără vagoane, că doar firmele prietene din industrie să aibă mai apoi ce repara şi revizui de mantuiala dar la preturi care i-ar face invidiosi si pe cei ce produc vagoane noi. Deşi e cu infrastructura la pamant, CFR modernizeaza locomotive pentru 160 km/h, cand numeri pe degetele de la mana kilometrii de linie pe care poti merge macar cu 100 la ora. Colac peste pupaza, se mai si cumpara o locomotiva de 200 km/h care o sa isi toceasca rotile pe abaterile de 10 km/h din Bucuresti Nord si de 30 km/h pe Podul Miorita.