dantm a spus:shoppy a spus:Aporpo de vagoanele Gags, au fost construite la UV Arad si la Romvag Caracal.
De ce s-a renuntat la Gags?
Mi se pare mie sau alte administratii inca folosesc Gags, ca mai vad prin unele marfare?
Vagoanele Gags s-au construit exclusiv la Arad. Pe langa gurile de incarcare a cerealelor din acoperis (descarcarea se efectua prin niste clapete amplasate la partea inferioara a celor 4 usi rulante), in peretii frontali era prevazut si un orificiu pentru cos de soba - astfel vagoanele puteau fi folosite si la transportul de trupe - totusi nu am cunostinta ca s-ar fi folosit vreodata in acest scop. Proiectul a fost unul nereusit din start (sasiu slab, mecanisme complicate de descarcare), dar ceea ce "a pus capac" a fost transportul de ingrasaminte si sare (mai mult sau mai putin ambalata in saci), astfel incat s-au produs coroziuni importante la sasiu, usi rulante si partea inferioara a stalpilor laterali ai cutiei. Acest fapt a determinat retragerea masiva din circulatie. Incepand cu anul 1999 s-a inceput un program de modernizare a acestor vagoane si transformare in Gas (s-au ales cu precadere vagoanele echipate cu boghiuri Y 25 CsII si doar o mica parte pe boghiuri H) Modernizarea a constat in consolidarea sasiului si constructie complet nou a cutiei vagonului. Primele 100 de vagoane modernizate in anul 1999 au fost echipate cu usi rulante din aluminiu. Datorita furturilor (da, este adevarat, se furau usile cu totul !!!) s-a revenit la usile din otel. Modernizarea vagoanelor Gags s-a efectuat exclusiv la Caracal.In prezent, acestea nu prea mai sunt folosite, in special datorita aparitiei vagoanelor H.