Salut
Zilele trecute am fost la Cluj, am mai lucrat la diorama, asa ca am adus niste noutati pe forum.
Cum in sfarsit Eusebiu a fost convins sa aduca mocanita la club, atentionat si de @LDH in legatura cu posibilitatile acesteia de a urca pante, am inceput cu testatul "puterilor" mocanitei.
Am testat cu 3,4 sau 5 vagoane diferente gradiente, atat pe linie dreapta cat si curba (r260), pe mine ma interesa o anumita limita la aceasta curba, rezultatul in urma testelor repetate a fost: poate urca o panta maxima de aproximativ 5,5 %, in curba cu raza 260, tragand 4 vagoane, patinand la pornire, patinajul inceteaza odata ce a prins viteza.
Daca pe cineva intereseaza "notitele" complete in urma studiului care cred ca a durat mai bine de 1 ora, sa imi zica, deocamdata o poza cu garnitura de 5 vagoane:
Locomotiva face parte dintr-un start set Roco HOe (startsetul este profesional), este incredibila, este realizata din metal pentru a se castiga la capitolul greutate, in poza arata cum arata, insa daca o vezi real nu iti vine sa crezi cat de bine e facuta.
Alt unghi:
Poza comparativa, mocanita (Hoe) fata in fata cu un le (ho) :
Pe prima serpentina panta este foarte accentuata, aici sunt probleme, nu poate urca decat cu 1 vagon, panta e de aproximativ 7,5-8%.
Am hotarat ca pe aici va cobora iar pe poartea opusa, unde se va construi o alta serpentina pe baza rezultatelor din teste, va urca cu maxim 4 vagoane.
Asadar m-am apucat de constructia serpentinei nr 2, daca la teste a urcat cu 4 vagoane panta de 5,5% in curba r260, eu am decis sa construiesc serpentina cu panta de maxim 5% si raza putin mai mare de 260 (aproximativ 270-285).
Asa arata suportii:
Pregatirea pentru montaj:
Din cauza lipsei placajului de tipul celui folosit la prima serpentina am zis "hai sa incerc cartonul noch", daca tot a fost cumparat, poate e bun.
Prima surpriza a fost sa descopar structura acestuia, 2 straturi, unul mai gros si mai moale, unul mai tare si mai subtire, s-a dovedit ulterior ca se poate prinde sina cu holsuruburi in acest strat mai tare si s-a si in plus s-a economisit timp cu taiatul fasiilor, e carton nu lemn, bila alba pentru noch:
Am facut putina febra musculara :lol: la taiatul celor 12 fasii de carton una dupa alta, apoi m-am apucat de montaj, fara alte explicatii, doar poze:
In final asezarea serpentinei la pozitie:
Comparatie cu prima serpetina, e clar ca arata mult mai bine:
Continuarea traseului:
La sedinta de miercuri s-a stabilit ca asa va arata traseul, sus pe munte va fi un mic platou, o statie mica de marfa (lemne) si o intrare intr-o mina:
Am folosit polistiren ca sa mai economisesc din lemn si sa mai reduc greutatea totala a modulului (sau segmentului cum am inteles ca se zice corect).
Cam atat pentru ziua de miercuri.