ICEfan a spus:Surpriza!
Ori am eu o problema cu digitalul ori nu stiu ce se intampla.
Am centrala 10764. Am pus un ICE sa ruleze si dupa vreo 10-12 ture de circuit se opreste brusc si imi apare aprins beculetul rosu la centrala, unde scrie overload.
Am patit de 2 ori chestia asta la interval de 30 minute.
Ce credeti ca poate fi?
Exact asa ceva am patit acum 2 zile cu o locomotiva Br38 digitala pe N noua nouta, din start set Fleischman. Dupa o spaima mare, am trecut la investigatii (am intrerupt firele de la decodor spre motor) si am gasit ca motorul consuma foarte mult, nu avea putere aproape deloc si facea flama la periile de carbuni (la acel motor colectorul este vizibil). Dupa inca o spaima trasa cand am aflat cat costa acel motor de nou, m-am apucat sa investighez mai adanc: am scos cu mare grija carbunii (la acest motor sar arculetele minuscule mai ceva ca purecii) si am observat ca aveau in capat foarte multa "pasta" de praf de carbune amestecat cu ulei. Imediat am banuit care-i cauza defectarii si am trecut la curatarea spatiilor intre sectoarele colectoare cu ajutorul unui fir de nailon de 0,4mm. Trebuie facuta treaba cu rabdare, atentie si grija mare. Am remontat motorul si l-am probat pe o sursa de 10V; consuma in gol cca. 50mA (e ptr N!). Am montat tot la loc si acuma ma bucur de acea locomotiva.
Cum mai poti sa-ti dai seama daca motorul si nu decodorul e de vina: cu viteza =0, incerci sa citesti valori ale CV-urilor (daca statia permite acest lucru). In special este un CV care analizeaza chiar starea decodorului si iti spune daca ai supraincarcari pe una din iesiri si pe care anume. Cauta in manualul decodorului. Asta am citit-o dupa ce am reparat locomotiva :mrgreen: .