Dupa intrarea in vigoare a actualului mers al trenurilor, s-a introdus o pereche de rapide pe relatia Cluj-Brasov:
10033, cu plecare din Brasov la ora 18:48 si sosire la 23:48
10034, cu plecare din Cluj la orele 05: 00 si sosire la 10:26 la Brasov
De fapt, cele doua rapide constituie rebotezarea si ciuntirea (din punctul de vedere al traseului) a doua intercity-uri care circulau, in alt ani, pe relatia Cluj-Bucuresti.
Asteptand la gara pe cineva, am avut ocazia sa vad un astfel de tren. Mai exact 10033. Compunerea trenului respectiv era:
-40-0002 (sa fie oare, fosta 060-EA-002 fabricata de ASEA pentru CFR???)
-vagoane 20-76, putine la numar
-un vagon 19-76.
Gradul de umplere al trenului il estimez ca fiind mult sub 25 %. Dintre musterii trenului respectiv, o parte semnificativa erau batrani. Deci, greu de crezut ca trenul respectiv sa aduca profit. Ba mai mult, introducerea acestor ex-intercity-uri (sub forma de rapid si cu traseu scurtat cu o treime; 300 km in loc de 501) pare a fi fost facuta la interventia unor stabi.
Desi urasc vagoanele salon (sunt incompatibile cu gradul mediu de civilizatie din societatea romaneasca) , data fiind distanta relativ scurta dintre Brasov si Cluj, as fi de acord cu introducerea unor automotoare seria 58 din 3 module (vagon motor + vagon remorca + vagon pilot) decat LE + un vagon Alee + 2-3 vagoane Blee.