Cum nu exista o rubrica de istorie in modelismul feroviar am sa postez
in continuare tot aici cateva poze cu starea actuala a ceeace a fost o
diorama, cu regretul ca nu mai am fotografiile din acea perioada.
Din pacate pozele au fost facute la putin timp dupa ce am scos sinele
vechi,acestea fiind puternic oxidate.
Acest aspect selenar nu se datoreaza incalzirii globale, ci faptului
ca teraformarea sa facut cu materiale ecologice care in timp s-au
decolorat. Tehnologia folosita era similara cu cea de azi numai ca
in loc de iarba sintetica NOCH am utilizat frunze de salcam uscate
in cuptorul aragazului, sarjele avand timpi si temperaturi de mentinere
diferite in functie de nuantele dorite.
Aspectul era unul cu totul deosebit datorita culorilor absolut
naturale, spre deosebire de dioramele realizate cu rumegus
vopsit sau bureti colorati.
Un alt lucru demn de remarcat a fost atmosfera relaxanta de lucru
oferita mirosul de fan proaspat cosit, uneori alterata de "aromele"
buruienilor ( ciaiuri Plafar ) folosite la diversificarea nuantelor.
Terasament: hartia abraziva .
La vremea respectiva nu se foloseau asa de mult materialele de
sinteza, asa ca puteai gasi hartie cu amestec de granule divers
colorate in nuante de gri sau caramiziu.
Tot hartie abraziva am folosit la soclul caselor.
Cladiri: carton, furnir si acetofan
Pentru astfel de aplicatii cartonul de cea mai buna calitate o
gaseai la cartelele calculatoarelor din Politehnica.
Actionari: transformator+redresor montat in munte
Controlul sensului si vitezei este realizat cu un comutator auto,
(vezi foto diorama dreapta jos)
Parghia comutatorului are 3 pozitii:
-stanga-dreapta cu retinere
-inclinare catre operator cu revenire libera care la actionare
conecteaza in circuit un consumator suplimentar ( bec auto ),
reducand astfel viteza de deplasare.
Tronsonul de linie din dreptul garii, cat si linia de garare, erau
alimentate prin contactele suplimentare de la macaz pentru
a evita deraierile accidentale. Daca totusi erau necesare
diferite manevre in aceste zone, cu ajutorul claviaturii din
fata comutatorului se puteau alimenta segmentele respective.
Semnalul: stalp lemn + brat facut dintr-o cosa radio
Manevrarea semnalului se face cu ajutorul unui comutator radio
( vezi butonul din foto "Semnal 2" dreapta jos ) ce actioneaza
un sistem de parghii, comutator prin care se asigura si
alimentarea tronsonului de linie corespunzator.
in continuare tot aici cateva poze cu starea actuala a ceeace a fost o
diorama, cu regretul ca nu mai am fotografiile din acea perioada.
Din pacate pozele au fost facute la putin timp dupa ce am scos sinele
vechi,acestea fiind puternic oxidate.
Acest aspect selenar nu se datoreaza incalzirii globale, ci faptului
ca teraformarea sa facut cu materiale ecologice care in timp s-au
decolorat. Tehnologia folosita era similara cu cea de azi numai ca
in loc de iarba sintetica NOCH am utilizat frunze de salcam uscate
in cuptorul aragazului, sarjele avand timpi si temperaturi de mentinere
diferite in functie de nuantele dorite.
Aspectul era unul cu totul deosebit datorita culorilor absolut
naturale, spre deosebire de dioramele realizate cu rumegus
vopsit sau bureti colorati.
Un alt lucru demn de remarcat a fost atmosfera relaxanta de lucru
oferita mirosul de fan proaspat cosit, uneori alterata de "aromele"
buruienilor ( ciaiuri Plafar ) folosite la diversificarea nuantelor.
Terasament: hartia abraziva .
La vremea respectiva nu se foloseau asa de mult materialele de
sinteza, asa ca puteai gasi hartie cu amestec de granule divers
colorate in nuante de gri sau caramiziu.
Tot hartie abraziva am folosit la soclul caselor.
Cladiri: carton, furnir si acetofan
Pentru astfel de aplicatii cartonul de cea mai buna calitate o
gaseai la cartelele calculatoarelor din Politehnica.
Actionari: transformator+redresor montat in munte
Controlul sensului si vitezei este realizat cu un comutator auto,
(vezi foto diorama dreapta jos)
Parghia comutatorului are 3 pozitii:
-stanga-dreapta cu retinere
-inclinare catre operator cu revenire libera care la actionare
conecteaza in circuit un consumator suplimentar ( bec auto ),
reducand astfel viteza de deplasare.
Tronsonul de linie din dreptul garii, cat si linia de garare, erau
alimentate prin contactele suplimentare de la macaz pentru
a evita deraierile accidentale. Daca totusi erau necesare
diferite manevre in aceste zone, cu ajutorul claviaturii din
fata comutatorului se puteau alimenta segmentele respective.
Semnalul: stalp lemn + brat facut dintr-o cosa radio
Manevrarea semnalului se face cu ajutorul unui comutator radio
( vezi butonul din foto "Semnal 2" dreapta jos ) ce actioneaza
un sistem de parghii, comutator prin care se asigura si
alimentarea tronsonului de linie corespunzator.