Din ce mi-am dat seama pana acum are cam urmatoarele sunete.
F1 - porneste - se aude o chestie de presiune, cum ridica pantograful, o usa, pornirea motorului, care imi face impresia ca este format din mai multe sunete si secvential si unele peste altele. Foarte real.
F2 - Horn - apesi o data si incepe, a doua oara opresti ... cat de lung vrei.
F3 - Am inteles de pe net ca ar fi compresorul. Alt sunet complex in care se aud motoarele ambalate, pufaituri. Asta poate fi comandat manual, dar intra si automat, daca sta locomotiva cu motorul pornit mai mult timp.
F4 - sunt niste frane. Dar nu franele locomotivei care intra automat, ci alea care se aud la viteze mari cand franeaza garniturile de iti tiuie urechile. Asta poate fi pornit si oprit, cat de lung vrei.
Un lucru interesant fata de alte locomotive. Cand franeaza la viteze mici se aude un pufait dupa ce opreste, fara sa scartaie. La viteza si franare mai mare scartaie. Prima data nu mi-a placut, dar mi-am dat seama ca e mult mai reala treaba. Altele scartaie tot timpul, fie la viteza mare, fie mica si probabil ca si la fel de mult, nu conform cu viteza.
Posibil sa aiba mai multe sunete, dupa spusele unora, dar nu am reusit sa le gasesc. Oricum si astea daca sunt toate sunt atat de bine lucrate ca nu are nevoie de mai multe.
Cand se opreste se aud motoarele cum se opresc, o usa sau pantograful coborat cred si un pufait luuuung.
Farurile sint asa mai chioare fata de altele. Dar mi se par mai reale. Are lumini si pe la sala motoarelor, iar vopseaua de pe ea si detaliile o faca sa arate destul de real.
Daca am timp intr-o zi, ma primiti si sunteti curiosi, vin sa v-o arat acolo unde va intalniti.