- 25 August 2007
- 3.677
- 644
- LOCATION
- Oradea
- YOUTUBE
- mpursu
Re: Caile Ferate
De la această ipoteză am pornit de la bun început
La o privire mai atentă cred că mi-am dat seama care este problema acestor cuple conductoare. Anume, acestea au un contact deasupra cuplei și unul dedesubtul ei. La spatele locomotivei (sau... la spatele primului vagon dotat cu culegătoare), contactul de sus merge spre culegătoarele din stânga, iar cel de jos merge la culegătoarele din dreapta. Bun! Dar... dacă voi respecta aceeași regulă pentru următorul vagon dotat cu culegătoare, atunci contactul de jos al cuplei sale va duce spre roțile din stânga și nu spre cele din dreapta, iar contactul de sus va duce spre roțile din dreapta și nu la cele din stânga, deci cuplarea la primul vagon produce instantaneu scurtcircuit! Inversarea conexiunilor primei cuple rezolvă problema pe jumătate, deoarece riscul de scurtcircuit revine dacă vagonul este inversat pe șine. Deci concluzia este clară, aceste cuple conductoare sunt bune NUMAI pentru vagoanele fără culegătoare proprii de tensiune
Eu aș avea nevoie de cuple cu contactele plasate pe orizontală și nu pe verticală. Astfel, toate roțile din dreapta ar veni conectate la contactul din dreapta, iar toate roțile din stânga ar veni conectate la contactul din stânga, regulă valabilă pentru TOATE vagoanele. Astfel, în orice variantă de compunere a trenului, "sincronizarea" dintre toate roțile de pe dreapta/stânga va fi respectată, fără absolut niciun risc de scurtcircuit.
Deocamdată, aceste cuple Krois par să fie candidatele ideale. A mai lucrat cineva cu ele? Aceste cuple asigură în continuare cuplarea apropiată?
De la această ipoteză am pornit de la bun început
La o privire mai atentă cred că mi-am dat seama care este problema acestor cuple conductoare. Anume, acestea au un contact deasupra cuplei și unul dedesubtul ei. La spatele locomotivei (sau... la spatele primului vagon dotat cu culegătoare), contactul de sus merge spre culegătoarele din stânga, iar cel de jos merge la culegătoarele din dreapta. Bun! Dar... dacă voi respecta aceeași regulă pentru următorul vagon dotat cu culegătoare, atunci contactul de jos al cuplei sale va duce spre roțile din stânga și nu spre cele din dreapta, iar contactul de sus va duce spre roțile din dreapta și nu la cele din stânga, deci cuplarea la primul vagon produce instantaneu scurtcircuit! Inversarea conexiunilor primei cuple rezolvă problema pe jumătate, deoarece riscul de scurtcircuit revine dacă vagonul este inversat pe șine. Deci concluzia este clară, aceste cuple conductoare sunt bune NUMAI pentru vagoanele fără culegătoare proprii de tensiune
Eu aș avea nevoie de cuple cu contactele plasate pe orizontală și nu pe verticală. Astfel, toate roțile din dreapta ar veni conectate la contactul din dreapta, iar toate roțile din stânga ar veni conectate la contactul din stânga, regulă valabilă pentru TOATE vagoanele. Astfel, în orice variantă de compunere a trenului, "sincronizarea" dintre toate roțile de pe dreapta/stânga va fi respectată, fără absolut niciun risc de scurtcircuit.
Deocamdată, aceste cuple Krois par să fie candidatele ideale. A mai lucrat cineva cu ele? Aceste cuple asigură în continuare cuplarea apropiată?
Ultima editare: