Vezi ca nu este chiar asa de simpla. Intr-o revista spaniola, Mundo Ferroviario, din 1993, este prezentat un astfel de dispozitiv.
Platforma principala este din alama, ( asezata pe 4 roti, ca sa poata fi impinsa pe sine) si are 3 orificii in mijloc, cate unul pentru laterala sinei si unul pentru interior. Orificiile, aliniate pe axul transversal al piesei, conicid cu axul transversal al palniei. Toata structura/palnia aceea din plexi culiseaza lateral ( pe axul longitudinal), pe platforma de alama, avand astfel 2 pozitii, inchis/deschis ( cele 3 orificii).Daca te uiti cu atentie, vei observa gaurile ovale in plexi, pentru cele 4 suruburi, ca sa poata culisa. Cu orificiile inchise (de fapt cu palnia din plexi deplasata lateral) se circula dispozitivul de-a lungul liniei ( unde s-a depus deja pietrisul) , curatand traversele de pietris si dand o oarecare forma prismei de balast, cu ajutorul uno bucati de cauciuc fixate sub platforma , pe interiorul si pe exteriorul sinelor.