Metoda de balastare linii

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.096
78
galati
LOCATION
galati
:D
http://www.youtube.com/watch?v=_r472H_eYmg&feature=related
Pare destul de interesanta ideea, mai ales la suprafete mari
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Incredibil, e un aspirator cu debit controlat mai mult ca sigur. Geniala ideea, merita incercata .
 

BOGDAN I

Well-Known Member
Trenulist
9 Ianuarie 2016
955
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Buna ideea cu "aspiratorul" dar am ramas dezamagit cand "dupa uscare se curata sina cu hartie abraziva". Nu va recomand sa curatati suprafata sinei cu smirghel sau pasta abraziva :-? .
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.966
190
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Absolut de acord! Nici macar piatra abraziva de curat de la Fleischmann...nimic abraziv pe linii!
 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
Sa nu exageram acum. Nu se foloseste abraziv pentru curatarea sinelor vechi, din tabla, dar cu sinele noi, din aliaj Nickel-Silver, ce aveti? De acord ca nu trebuie folositi abrazivi clasici dar este chiar recomandata folosirea abrazivilor foarte fini (Emery Paper de ex.)

Sinele sunt fabricate in intregime din acelasi aliaj, nu sunt poleite la suprafata cu alt aliaj asa ca nu este nimic de indepartat prin frecare cu un material abraziv in afara de impuritati.

Am fazut diorame mai vechi de 20 de ani, care au trecut prin multe expozitii si la care s-au folosit pentru curatarea sinelor in exclusivitate abrazivi fini.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.966
190
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Pe liniile Nickel-Silver frecate cu abrazivi (chiar si fini) se depune , se fixeaza mai repede mizeria.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.096
78
galati
LOCATION
galati
Americaninos folosesc cu succes si chiar o recomanda, Bright-boy, o piatra de slefuit cu granulatia fina rau de tot. Se gaseste in toate magazinele de fierarit si e cu diverse granulatii. Eu am folosit ceva asemanator, o piatra gen gresie, la imbinari, dupa ce am cositorit sinele. Metoda aia pare bestiala, l-ar fi ajutat pe Florin la km de liniii de pe diorama de la muzeu. Pare isteata foc treaba, reglezi vacumul cum trebuie si la drum. Diuza parea din alama si nu e ceva greu de realizat. Cine o face si utilizeaza primul? :D
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.966
190
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Totusi, mi se pare mai simplu si mai rapid sa aplici pietrisul cu device-ul pe care il are si TrainsAddicated.

http://www.trains-addicted.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=72%3Aaplicator-pietris-scara-h0&catid=2%3Aprezentari-produse&Itemid=16&lang=ro
 

bogdanra

Well-Known Member
Trenulist
19 Martie 2012
1.272
103
Bucuresti
tt.bogdanra.ro
WEBSITE
http://tt.bogdanra.ro
LOCATION
Bucuresti
FACEBOOK
bogdanradu4tt
GOOGLEPLUS
bogdanra
Oricum eu cred ca se poate folosi cu succes un aspirator de firimituri de masa/de auto. Au puytere mica, duze fine asemanatoare cu acelea "manufacturate".

Si mai este o problema legata de sine... Este usor migalos, dar sina se poate acoperi cu scotch de hartie taiat suvite subtiri.... In felul acesta cred ca se pot rezolva o multime de probleme legate de abraziv/non abraziv...
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.966
190
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Da´ cu o carpa pe deget si inmuiata in alcool izopropilic sau apa nu se poate curata linia? Ce tre´ sa mai tai suvite si alte complicatii?
Pana acum, este cea mai eficienta metoda de curatat. Poti da cu lemn moale, poti da cu abrazivi , poti da cu orice, o mare cantitate de impuritati nu ramana pe lnii, ramane intre. Si dintre linii pana la depus pe linii este un mic pas. Cu o carpa pe deget, ai controlul asupra suprafetei curatate si asupra mizeriei, care se ia automat pe carpa.

Revenind la metoda de balastrare prezentata de gamitzu...mi se pare ok, insa luand in calcul ca trebuie sa fabric dispozitivul, prefer cutia cu gauri de care pomeneam mai sus. Sau metoda clasica, pietris si pensula...
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.453
574
Iași
LOCATION
Iași
Ca unul care a pus zeci de metri de pietris pot sa spun ca si eu prefer cutia din link-ul lui cosmin. La muzeu am avut zeci de pungi de nisip, cutia si 2 pensule. Doar la diorama de la Sinaia am folosit aspiratorul de bucatarie.
Ca metoda de curata cel mai mult am folosit lemnul de brad si o bucata de tricou/carpa cu alcool izopropilic. Foarte rar am folosit acea radiera abraziva de la noch sau cine o mai face.
 

bogdanra

Well-Known Member
Trenulist
19 Martie 2012
1.272
103
Bucuresti
tt.bogdanra.ro
WEBSITE
http://tt.bogdanra.ro
LOCATION
Bucuresti
FACEBOOK
bogdanradu4tt
GOOGLEPLUS
bogdanra
A propos de acea cutie... Am vazut-o la H0 si N (H0e). Normal ca presupun ca pot sa mi-o fac eu pentru TT, sau totusi exista? O poate aduce careva? In aprox 2-3 luni presupun ca ma apuc de pus vartos pietris:)
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.096
78
galati
LOCATION
galati
:D :D :D O faci cu manutele tale dupa ce masori si vezi cum arata aia de HO sau N. Eu de ce crezi ca am fugit de la TT la N. Toata lumea spune ca se gaseste orice, numai ca nu prea e asa. Mereu te lovesti de oporcarie sau alta. Eu la vremea aia nu gaseam oameni care sa fie din epoci diferite, toti erau imbracati ca la 1980 cand au facut aia matritele. Spor la munca :D
 

cftt

Well-Known Member
7 Februarie 2016
286
0
ba se gaseste :D :D :D
http://www.adp-modelle.de/index.php
si este doar unul pe care l-am gasit la repezeala, mai sunt si altii
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.966
190
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
cftt a spus:
ba se gaseste :D :D :D
http://www.adp-modelle.de/index.php
si este doar unul pe care l-am gasit la repezeala, mai sunt si altii
Nu mai stiu in ce revista vazusem un tutorial care descria fabricarea unui astfel de dispozitiv... :roll: