Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Automobile din anii '60

Prezentari automobile, avioane, vapoare, etc.

Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1216
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Mie Mar 20, 2013 6:49 am

Nataşa a lu Pră’seru . Cu tov in faţa
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Mar 20, 2013 12:18 pm

Horia_Radulescu scrie:Cred ca Наташа Пpайзеpoвa (pentru necititorii de limba rusa: Natasa Preizerova) o chema inainte sa emigreze in Europa de Vest la sfarsitul anilor 1960 ai secolului trecut. Sunt curios cum o chema atunci cand lucra in Romania ca reprezentanta comerciala a Sovtransavto la Bucuresti... :-D
si dupa ce a emigrat a schimbat grila fata la M403 si a iesit Opel Kadett '56. Sa nu o mai recunoasca nimeni....
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Mar 20, 2013 7:48 pm

Niet, niet. Niet
si a iesit Opel Kadett '56
.

Borgward Isabella Coupé. Ca sa arate la fel de haraso ca inainte :grin:
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4976
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mie Mar 20, 2013 7:53 pm

Horia_Radulescu scrie:...Sunt curios cum o chema atunci cand lucra in Romania ca reprezentanta comerciala a Sovtransavto la Bucuresti... :-D
Ivan, sofer la Sovtransavto pe Skoda 706 RTTN a venit in vizita la nevasta lui, Natasa :

Imagine
foto - [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Mar 20, 2013 8:02 pm

Asa este. Insa interesant este ca Ivan Ivanovici Preizer facea echipa cu Serghei Visarionovici XXX (numele nu il putem da public) care avea si el relatii insa de alt fel cu Natasa... :-D

Un asemenea autotren al Sovtransavto s-ar putea face atat pe H0 cat si pe N. Cabina de Skoda / Liaz 706 RT exista la amble scari, iar semiremorca Orlikan pe o singura osie gasim din rasina in Cehia...
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
floo
Mesaje: 126
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj/Oradea
Contact:

Mesaj de floo » Vin Mar 22, 2013 1:25 pm

Salutare!
Vă’d c㒠în lipsa mea tov. Nataşa a avut mare succes şi şi-a creat perspective interesante, pe toate planurile :-D !
Ce-i drept, aşa mergea şi atunci, hai s㒠recunoaştem c㒠nu s-a schimbat lumea prea mult.
Florian
Avatar utilizator
floo
Mesaje: 126
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj/Oradea
Contact:

Mesaj de floo » Vin Mar 22, 2013 1:35 pm

Back to the 60’s.
Dup㒠cum spuneam într-o postare anterioară’, unul din proiectele mele e TV4 – o autoutilitar㒠de care mulţi, probabil, nu îşi mai amintesc. Bineînţeles, este vorba despre o specie extinctă’, ca multe alte vehicule autohtone care nu au avut şansa unei vieţi dincolo de graniţele ţă’rii de origine. Åžansele oferite aici orică’rui vehicul (şi nu numai) le cunoaştem cu toţii: rugină’, Remat, sau - în cel mai bun caz - vreo „restaurare” dup㒠care nu se mai cunoaşte despre ce e vorba, şi mai ales despre ce a fost vorba înainte... Cauzele - s㒠nu le mai comentă’m, cred c㒠le ştim.
Revenind la TV4, cert e c㒠nu s-a pă’strat niciun exemplar, nici mă’car în form㒠modificată’. TV4 şi TV5 s-au fabricat începînd din 1958, pîn㒠la înlocuirea lor cu generaţia a doua – TV 41/51, în 1964. La baz㒠au avut şasiul şi motorizarea de la IMS M59.
Nu am gă’sit referinţe „oficiale” în legă’tur㒠cu eventuale surse de inspiraţie pentru designul caroseriei, aşa cum exist㒠pentru alte autovehicule fabricate în România în acea perioadă’. Probabil, unii ar fi tentaţi s㒠concluzioneze c㒠e vorba de un „produs original românesc”, îns㒠personal nu m-aş gră’bi s㒠afirm aşa ceva. Deşi înc㒠nu am „să’pat” în multe pă’rţi, am fost oarecum surprins s㒠observ oarecare asemă’nă’ri (ca aspect exterior) între TV-ul nostru şi un contemporan al lui din Vest – Ford (Taunus) FK 1000 (fabricat între 1953 şi 1965). Dimensiunile de gabarit par apropiate (bineînţeles c㒠pentru Ford le ştim, iar pentru al nostru... le deducem noi, c㒠a avut grij㒠cineva s㒠nu se afle direct). Dincolo de toate astea, ceea ce îmi d㒠mai mult curaj e faptul c㒠ampatamentul celor dou㒠are toate şansele s㒠coincidă’:
Ford FK 1000 : 2300 mm
TV4/TV5 : judecînd dup㒠informaţia conform că’reia acestea au fost dezvoltate pe baza şasiului IMS M59, rezult㒠tot 2300 mm. Bineînţeles, fă’r㒠vreo alt㒠legă’tur㒠cu Fordul.
O alt㒠asemă’nare frapantă’, aş zice: într-un film românesc din epocă’, apare la un moment dat un [Link Removed for Guests] care trimite clar la „inspiraţie” – ca s㒠nu spun plagiat – dup㒠o [Link Removed for Guests].
Ar mai fi de remarcat forma portierelor din faţ㒠– foarte asemă’nă’toare, dar şi aspecte – s㒠le spunem, mai aproximative – cum ar fi masca radiatorului şi amplasarea farurilor, care la TV sunt mai „bulbucate”, din cauza curburii mai mari a cabinei şi probabil, a distanţei mai mari între ele; totuşi, „compoziţia arhitecturală’” a feţei trimite destul de clar la acelaşi Ford FK 1000...
De comparat:
[Link Removed for Guests] vs. [Link Removed for Guests]
Desigur, pentru moment e doar o supoziţie. Sper ca totuşi s㒠gă’sesc pe cineva care are informaţii mai multe şi, poate, mai exacte.
Florian
Avatar utilizator
floo
Mesaje: 126
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj/Oradea
Contact:

Mesaj de floo » Vin Mar 22, 2013 11:23 pm

Horia_Radulescu scrie: Un asemenea autotren al Sovtransavto s-ar putea face atat pe H0 cat si pe N. Cabina de Skoda / Liaz 706 RT exista la amble scari, iar semiremorca Orlikan pe o singura osie gasim din rasina in Cehia...
Cam aşa ceva: [Link Removed for Guests]
Florian
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Sâm Mar 23, 2013 3:17 am

Buna Florian,

Da, cam asa ceva, cu sau fara stratul de "jeg" de pe model (care arata in opinia mea foarte bine).

Europa anilor 1960 era la fel de internationala ca si acum. Asa cum baietii nostrii de la ITIA ajungeau in Suedia in acea vreme cu Henschel-urile lor, asa ajungeau si cei de la Sovtransavto, Hungarocamion, Pekaes sau CSAD pana la Paris sau Londra. Ar merita si ele un mic memorial la 1/87 sau 1/160...
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
floo
Mesaje: 126
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj/Oradea
Contact:

Mesaj de floo » Mar Apr 02, 2013 11:13 pm

Cîteva din noile sosite.
Cele mai aşteptate:
[Link Removed for Guests]
Dup㒠cum am promis, numă’rul de MS s-a mutat la un exemplar de culoare crem, mai aproape de original :)
[Link Removed for Guests]
Iar pentru cei mai curioşi, [Link Removed for Guests] e poza cu familia întreag㒠(deocamdată’).
Florian
cosmin78
Mesaje: 5815
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Apr 02, 2013 11:17 pm

Vaz ca nu te lasi. :-P
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
floo
Mesaje: 126
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj/Oradea
Contact:

Mesaj de floo » Mar Apr 02, 2013 11:38 pm

Cum s㒠m㒠las? :-P Chiar îmi pare ră’u c㒠nu am mai gă’sit unele variante, nu le mai au în producţie.
Da' nu-i mare bai, c㒠pentru asta este eBay :-D
Florian
Avatar utilizator
floo
Mesaje: 126
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj/Oradea
Contact:

Mesaj de floo » Mar Apr 02, 2013 11:41 pm

O livrare "de dincolo", sub prelata unui MB L 319.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
De la Brekina/Starmada. Åži nu-i 1:43, e chiar 1:87 :-D

Åži tot din RFG, un Opel Rekord PII Coupé.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florian
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Apr 03, 2013 12:45 am

De la Brekina/Starmada. Åži nu-i 1:43, e chiar 1:87 Very Happy
This was good! :grin:
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
floo
Mesaje: 126
Membru din: Sâm Mar 22, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj/Oradea
Contact:

Mesaj de floo » Sâm Apr 06, 2013 5:29 pm

S㒠mergem mai departe. Un Fiat 1300 (Brekina/Drummer):
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

înc㒠un Barkas B 1000, tot de la Brekina, dar în varianta Halbbus (şi în alt㒠culoare, asta ca s㒠nu ne plictisim :-P) :
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florian
Scrie răspuns

Înapoi la “Alte categorii de modele”