Automobile din anii '60

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

floo

Active Member
22 Martie 2008
126
0
Cluj/Oradea
LOCATION
Cluj/Oradea
Salve!
Aici urmeaz㒠s㒠prezint partea din colecţia mea de automobile 1:87 la care ţin cel mai mult. Mai bine zis, maşinile care urmeaz㒠s㒠fac㒠parte din decorul viitoarelor module funcţionale.
E vorba de maşini care au circulat pe la începutul anilor '60. înmatricularea lor va trebui s㒠fie autentică’, pe cît posibil.
Pentru început, cîteva modele din blocul estic.

Robur LO 2500 de la Brekina:
;

Barkas B 1000, în trei variante:



Trabant P50, din care mai aştept 4 bucă’ţi (alte culori):

Wartburg 311, din care au fost multe pe aici:

Aici e o prob㒠de înmatriculare post-1968 (dup㒠caracterele standardizate, chiar mult mai tîrzie) pe care am fă’cut-o acum doi ani. Bineînţeles, îl paşte reînmatricularea într-o perioad㒠anterioar㒠(1960-1968). Pentru moment, am gă’sit numere pentru RDG şi Ungaria, care nu-s de lepă’dat, dar mai caut pîn㒠gă’sesc ceva din Ro. Oricum, pentru mai mult㒠autenticitate, dat㒠fiind ponderea mare a Wartburg-urilor şi Trabant-urilor din vremea aia, mai este loc în colecţie pentru multe alte exemplare/variante de caroserie/culoare.
 
S㒠mai vin㒠şi din Vest!
MB 190 (Ponton):

Opel Olympia Rekord, model 1954:

şi varianta combi:
;
Opel Rekord PII:

Ford 12 M:

şi un englez (cu volan pe stînga ;) ) Morris Minor 1000:
 
înc㒠patru mertzane de la Brekina/Starmada - chineză’rii nemţeşti, probabil au chinezi bă’trîni în fabrica aia :lol:

MB 180 Kombi:


190c "Coad㒠de rîndunică’", în dou㒠variante cromatice:


şi


MB 220 (W187) - o postbelic㒠elegantă’:
 
Renault 4CV de la Busch, pe care l-am mai prezentat acum ceva vreme:


Revenind la realitate, s㒠nu le uită’m pe sovietice:

Gaz M21 (Volga):


GAZ 69 de la Herpa

, din care mai urmeaz㒠s㒠se adune cîteva exemplare. IMS-uri M 461, normal ;-) .

La categoria 3 roţi (fă’r㒠aia de rezervă’) - moto cu ataş Zündapp KS 750 - de la Preiser - cu Ion şi cu Mă’rie cu tot:
.
 
M㒠gîndeam c㒠e mai bine s㒠prezint tot în topicul de faţ㒠tot ceea ţine de domeniul parcului auto (inclusiv tramvaie) pentru viitoarele module, chiar dac㒠e vorba de planuri (de conversii sau de lucră’ri noi).
Pîn㒠una-alta, s㒠vedem ce se va întîmpla cu unele din piesele deja existente.

Aşadar, Volga mai sus amintită’, şi anume:

- presupunînd c㒠are aceeaşi culoare (dac㒠nu cumva o fi fost gri-şoarec) - va deveni asta, înmatriculat㒠chiar în regiunea CRişana, tocmai bine pentru modulele mele. Ca s㒠se apropie mai mult de modelul real, se pare c㒠o s㒠mai fie puţin de lucru la bara din spate.

MB O319 (Brekina, clasa ieftină’) - - ar vrea s㒠devin㒠un microbuz turistic, din care au existat, cu siguranţ㒠şi pe la noi in illo tempore: vezi a 16-a postare (dar nu ştiu, ONT?). N-o luaţi ca pe o întrebare retorică’. Cine are vreun ră’spuns, s㒠aib㒠curaj :))

Kitul de ZIS 150 de la Z+Z Modell are şanse s㒠devin㒠asta. Poza e din Braşov, la vremea aia proaspă’t revenit la numele firesc).
Ca s㒠fie convertit în SR 101, ar trebui lucrat cel puţin în spatele cabinei, unde nu este aşa de rotunjit㒠ca la ZIS. Dar chestia asta o va pă’ţi doar al doilea kit.
 
Åži cum am intrat în atmosfera epocii, e normal ca planurile s㒠devin㒠din ce în ce mai îndră’zneţe şi s㒠ră’mîn mă’car cu eine kleine Wunschliste:

:arrow: TV 4, model 1958 - deja în că’utare de documentaţie. Sasiul e de IMS M 461. Mai studiem caroseria :D;

:arrow: TV 2U şi TV 2R. Bune sau nu, au fost o gră’madă’, musai s㒠fie şi 1:87. Cum nu s-au exportat nică’ieri, nu-i niciun gheşeft s㒠aştept ceva de la Brekina, aşa c㒠am purces la info-documentare. Prin bună’voinţa unor prieteni am reuşit s㒠obţin o parte din date, suficiente ca s㒠m㒠apuc deocamdat㒠de planuri.

:arrow: Pe termen mai lung, dar nu foarte îndepă’rtat, ar trebui s㒠iau de pantograf şi tramvaiele EP şi ITB Vo56. Pantograf-liră’, bineînţeles.
 
O apariţie stră’lucitoare, deşi probabil nu foarte rar㒠în acei ani. Turişti din RFG, în drum spre litoral 8) :


.
Cu MB 220 S Coupé (Brekina/Starmada).
 
Buna Florian,

Socotind cat de putine MB 220 S Coupé s-au produs comparat cu un "Ponton" normal sau cu urmasa "Heckflosse", cred ca era totusi o apartie extrem de rara in Romania acelor ani :D
 
Salut Horia,
mulţumesc pentru informaţie - trebuie s㒠recunosc c㒠nu am aprofundat problema, nu m-am gîndit la numă’rul mic de maşini produse şi implicit la şansele mult mai mici ale apariţiei lor pe drumurile noastre.
Dar oricum, e o pies㒠pe care mi-ar fi pă’rut ră’u s㒠n-o am în colecţie ;-) , aşa c㒠nu-mi ră’mîne decît să’-mi imaginez c㒠scenariul pe care l-am propus mai sus e totuşi posibil :D
 
misha a spus:
:D Mi-aţi adus aminte de spionii lui Haralamb Zincă’... Doar duşmanii puteau conduce aşa ceva...
Aşa-i :D :D , dar tot turişti se dă’deau :p

Deocamdat㒠îi las pe imperialişti, burghezi, moşieri şi alte elemente periculoase cu origine social㒠nesă’nă’toas㒠şi revin la realitatea regimului de democraţie popular㒠pleonastică’.
Dac㒠tot e din nou de actualitate, am înmatriculat trabantul verde în Regiunea Mureş – [autonom㒠maghiară’] :p

Doar provizoriu, pentru c㒠acest numă’r va fi purtat de un frate al lui mai deschis la culoare, şi anume unul alb-crem, deja comandat. Asta, pentru ca s㒠se apropie de autentic: http://fiat.3xforum.ro/img/pics/fiat.3xforum.ro/ok_17180.jpg
 
LDH a spus:
Tare de tot motorul lui Ion
Dac㒠am vă’zut ce succes are motorul lui Ion (sau, mai degrab㒠Ion, cu motoru’), m-am apucat între timp de montat înc㒠ceva Zündapp-uri KS 750 „sahariene” din kitul Preiser.



Deocamdat㒠militare, dar nu cred c㒠stau aşa mult㒠vreme - mai gă’sim modele civile, chiar înmatriculate în epocă’:
http://fiat.3xforum.ro/img/pics/fiat.3xforum.ro/ok_52650.jpg
 
Buna Florian,

Modele civile gasim pana dupa 1989, numai ca nu in Panzergrau sau Panzergelb ci in culori la fel de "civile".

La fel si in varianta fara atas, stiind ca un K 750 sau echivalentul BMW R75 erau "namile" al naibii de mari, greu de condus (nu te puteai inclina de exemplu cu BMW-ul din cauza cilindrilor opusi) si mai degraba vedeai pe strada versiuni mai usoare, R60 etc.
 
Salut Horia,
nici nu mi-am imaginat c㒠o s㒠le las în culorile originale militare. E drept c㒠am uitat s㒠specific asta :D
 
Horia_Radulescu a spus:
La fel si in varianta fara atas, stiind ca un K 750 sau echivalentul BMW R75 erau "namile" al naibii de mari, greu de condus (nu te puteai inclina de exemplu cu BMW-ul din cauza cilindrilor opusi) si mai degraba vedeai pe strada versiuni mai usoare, R60 etc.

Da, e adevă’rat c㒠patru bucă’ţi de KS 750 vor fi cam multe pentru un modul mic (dar oricum dimensiunea modulului e doar o problem㒠temporară’).
Cum ai adus vorba de BMW R60, mi-ai dat o idee bună’... ;-) Am vă’zut c㒠are Noch ceva, nu arat㒠tocmai ră’u, deşi ar mai avea nevoie de ceva "verfeinerung" :wink: