Decodor TOM generatia II

Informatii utile din sfera DCC
Avatar utilizator
GFN
Mesaje: 155
Membru din: Joi Oct 14, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Decodor TOM generatia II

Mesaj de GFN » Mar Iul 04, 2017 8:16 pm

Am intrat in posesia noului decodor TOM generatia a doua .
Dimensiunile sunt cam aceleasi cu cele dinainte ,exceptie face cel cu interfata MTC 21 care este un pic mai mare dar are pe langa iesirile de lumini inca 4 iesiri auxiliare.
Le voi testa pe mai multe tipuri de motorase cu trei si cinci poli care le am si bineninteles pe locomotivele din colectie.
Din cate am observat pana acum pe testerul de decodoare motorul se comporta excelent la toate vitezele ,fara sa modific vre-o setare .Pe treapta mica de viteza motorul se comporta la fel ca si cu decodorul celor de la Roco 10884( Zimo mx 640).
Pe masura ce voi mai testa ,voi reveni cu alte rewiew-uri.

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3299
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Decodor TOM generatia II

Mesaj de mpursu » Mie Iul 05, 2017 11:49 am

Mult succes! Sunt curios cum se vor manifesta motorașele din ultima imagine, fiindcă... s-ar putea ca unele motorașe identice să se afle prin interioarele locomotivelor mele :grin:
De asemenea, mi-a sărit în ochi un decodor cu interfață SUSI ;-)
Avatar utilizator
GFN
Mesaje: 155
Membru din: Joi Oct 14, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Decodor TOM generatia II

Mesaj de GFN » Mie Iul 05, 2017 1:27 pm

Comtinuam testarea decodoarelor TOM.
Azi am testat noul decodor cu interfata plux 16 care va dota locomotiva BR 43 Fleischmann care are interfata plux dar folosea un decodor cu 8 pini si interfata de trecere de la nem 651 la nem 652.
Dupa conectarea decodorului am mapat functiile lumini fata/ spate pe iesirile F1 si F2 pentru aprinderea luminilor in functie de directia de deplasare(asa au gandit cei de la FLM cablajul locomotivei)
Controlul compensarii de sarcina este fantastic , nu a trebuit sa reglez nimic cu toate ca acest nou decodor are acum setari ale compensarii de sarcina(BEMF)ce se pot customiza in functie de viteza cu CV9=9 (V min, Vmid si V max) asta pentru a putea modifica parametrii de compensare in functie de motoare.
Pe treapta 1 de viteza si CV2=1 locomotiva inainteaza la pas ,enervant de incet dar fara nici o smucitura sau intrerupere.
O alta imbunatatire adusa este modificarea pantei caracteristii de franare data de CV4 acum franarile sunt luungi si line ca in realitate , decodoarele din generatia veche aveau acea panta mai abrupta chiar cu toate reglajele la maxim.
https://www.youtube.com/watch?v=HNmpNLgBZrM&feature=youtu.be
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
GFN
Mesaje: 155
Membru din: Joi Oct 14, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Decodor TOM generatia II

Mesaj de GFN » Mie Iul 05, 2017 8:53 pm

BR 50 Roco test de functionare cu decodorul TOM pe treapta 1 de viteza CV2=1
Se poate vedea cum se invarte rotorul motorului
https://www.youtube.com/watch?v=fPY_yKWyzpc
Si un test cu diverse motoare, aceleasi conditii treapta 1, CV2=1
Aici depinde de fiecare motor ,caracteristici si constructie , se poate observa ca unele merg constant , altele cu diverse hopuri ,cum trec periile peste polii rotorului.
Motorul negru este in cinci poli la fel si cel Roco generatie veche de dupa el .
https://www.youtube.com/watch?v=Qayn9F3Oaow
Avatar utilizator
GFN
Mesaje: 155
Membru din: Joi Oct 14, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Decodor TOM generatia II

Mesaj de GFN » Mie Iul 12, 2017 4:20 pm

Desi testasem saptamana trecuta decodorul cu locomotiva G1700 BB de la piko , nu apucasem sa filmez cum functioneaza cu noul decodor de la TOM.
Locomotiva , mai precis motorul cu care este echipata este foarte pretentios, abia am reusit acum mai mult timp sa gasesc setarile pentru o functionare corecta cu decodor Uhlenbrock 76320.
La Decodorul TOM au trebuit modificate cateva valori la compensarea de sarcina si algoritmul de functionare al motorului .
https://www.youtube.com/watch?v=MLL3nk_Az50
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3299
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Decodor TOM generatia II

Mesaj de mpursu » Dum Iul 23, 2017 2:07 pm

Poate vă mai amintiți de năzdrăvana BeRe03 Piko de la căile mele ferate, care a trecut prin foarte multe aventuri :grin:
Cea mai recentă "poznă" constă în defectarea motorului original și înlocuirea acestuia cu un alt motor total ne-feroviar, fără volant și cu număr necunoscut de poli. Ei bine, acest motor NU s-a înțeles bine cu niciun decodor digital, nici măcar cu LenzGold sau cu ESU LokPilot, până la apariția simpaticului tOm generația II. Pur și simplu, alegerea modului de funcționare corespunzător motoarelor cu inerție foarte mică (CV9 = 0) a oferit locomotivei mersul acela frumos și lin pe care nu l-am mai văzut de nici-nu-mai-știu-cât timp. Evident, am mărit timpii de accelerare și de frânare, astfel încât comportarea mini-locomotivei să semene cât mai bune cu cea a locomotivei reale :aplauze:
Locomotiva BR216 Brawa a beneficiat și ea de testul unui decodor tOm II cu 21 pini. Pe treapta de viteză 1/128 motorul se rotește înceeeet dar ferm, iar încercările mele de tragere/împingere a locomotivei s-au soldat doar cu un "mârâit" mai agresiv al motorului :-D , care s-a opus cu succes acestor manevre "inadmisibile" 8)
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3299
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Decodor TOM generatia II

Mesaj de mpursu » Lun Iul 24, 2017 5:28 pm

Pe "bancul de test" a urcat și locomotiva BR39 Fleischmann, de ale cărei aventuri probabil că vă mai aduceți aminte :grin: (digitalizare, re-digitalizare, încercări de înlocuire a beculețelor cu LED-uri, optimizări etc). Datorită îmbunătățirilor aduse, schimbarea decodorului anterior cu decodorul tOm II a decurs fără probleme.
Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine
Ultima imagine reprezintă un "vis" al Conducerii Căilor Ferate "La Ursu", respectiv înlocuirea interfeței MPU cu 8pt pini cu o interfață Plux12 care să poată primi decodorul adecvat, astfel încât să scăpăm de grămada mare de fire ale decodorului cu 8pt pini ;-)
Datorită noului decodor, locomotiva a (re)căpătat mersul acela maiestuos, caracteristic locomotivelor cu aburi, cu porniri și opriri leeeente și liiiiine, cu mers impecabil atât la viteze mici (să ne putem bucura de mișcările mecanismelor complicate ale bielelor) cât și la viteze mari (să ne putem bucura de rularea unui tren accelerat). Ceva îmi spune că noul decodor s-ar fi descurcat admirabil chiar și cu vechiul motor al locomotivei, ceea ce nu-i exclus chiar să testez, dar NU regret nici o clipă magistrala operație de actualizare a tenderului :aplauze:
Vor urma și filmări, atunci când căile ferate vor fi (re)instalate 8)
Avatar utilizator
GFN
Mesaje: 155
Membru din: Joi Oct 14, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Decodor TOM generatia II

Mesaj de GFN » Lun Iul 24, 2017 6:12 pm

Salut Mircea.
Sa inteleg ca si tu esti incantat de noul decodor TOM.
Eu unul nu am ce sa comentez, dupa ce am primit decodoarele le-am probat si testat pe multe locomotive din colectie, nu am avut timp sa le filmez pe toate, imi place cum este realizat controlul motorului
Singura facilitate netestata a ramas interfata SUSI din cauza ca nu am modul de sunet, in rest nu a scapat nimic.
Felicitari Gyuri. :aplauze: :aplauze: :aplauze:
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3299
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Re: Decodor TOM generatia II

Mesaj de mpursu » Joi Iul 27, 2017 3:00 pm

După o lungă epopee digitalo-auditivă :-D , locomotiva diesel BR216 Brawa a primit până la urmă un decodor ESU LokSound 4.0 cu 21 pini, dacă vă mai amintiți. Acum am testat cu această locomotivă noile decodoare tOm II, atât versiunea cu 8pt pini cât și cea cu 21 pini, deoarece interfața digitală a acesteia permite :grin:. Deoarece buclucașul modul de sunet Dietz cu interfață SUSI îmi rămăsese într-o cutiuță, acum am avut ocazia să mă joc din nou cu el ;-)
Imagine Imagine Imagine Imagine
Mersul motorului este IMPECABIL, atât la viteze mari cât și la viteze mici, iar pe treapta 1/128 rotorul se mișcă înceeeeet dar sigur și ferm :aplauze:
Modulul Dietz reacționează corect la comenzile decodorului, iar CV-urile sale pot fi citite și scrise fără probleme cu stația mea digitală. Modulul respectiv are demult o mică problemă la sincronizarea sunetului frânelor cu mișcarea efectivă a locomotivei, respectiv scârțâitul frânei încetează înainte de oprirea efectivă a locomotivei, acesta fiind chiar motivul trecerii sale în rezervă :-P , iar acum știu sigur că problema se află la el și nu la decodorul care-l comandă. Păi nu?! Dacă două decodoare Lenz Gold (unul de generație anterioară și unul actual) și noul tOm nu au reușit să împace sunetul cu imaginea, înseamnă că modulul trebuie luat la întrebări. În rest, sunetele sunt redate foarte bine și în conformitate cu starea locomotivei, deci... iată aici încă un succes al noului tOm! 8)
Scrie răspuns


Înapoi la “Totul despre controlul digital”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat