O data stabilita pozitia viaductului ce a generat aceasta discutie, as vrea sa revenim la varianta veche de traseu dintre Valea Homorod si Sercaia.
Acum doua zile, dupa o framantare de mai bine de un an, am incercat sa dau de urma viaductelor de pe acest segment de linie. Am pornit din Brasov prin Zarnesti si Poiana Marului, avand la mine cateva "harti" luate de pe Google Earth.
Dupa capul meu trebuia sa gasesc cele doua viaducte in apropiere de Sinca Noua, undeva dupa iesirea din sat pe partea dreapta. Va dau coordonatele presupuse de mine, asa cum le arata Google Earth, si apelez la cunoscatori (Bogdan I) sa aduca corectii: cel scurt la 45g 42m 57,20s N si 25g 15m 41,42s E si cel lung la 45g 42m 58,80s N si 25g 15m 05,97s E. Cele doua puncte par a fi unite printr-o cale lunga de aprox. 950 m, ceea ce ar bate cat de cat cu datele din cartea "Constructii pentru transporturi in Romania - volumul 1", pagina 223 si anume ca viaductele se afla la km 40+307 si respectiv 41+147. Ce nu se pupa este faptul ca distanta dintre viaductul scurt si statia Valea Homorod este, conform masuratorii mele pe traseul dedus al liniei, de aprox. 5,15 km iar statia Valea Homorod este trecuta in "Mersul trenurilor" la km 33 de unde ar rezulta ca viaductul scurt se afla la km 38 - 39!!!
Intentia mea a fost de a trece paraul Sercaia in Sinca Noua pe podul de la coordonatele 45g 42m 18,94s N si 25g 14m 47,07s E si de a ajunge undeva intre cele doua viaducte, asa cum am presupus ca sunt asezate. Ghinion! noroiul de pe ulita era groaznic - mai rau decat gheata - asa ca am renuntat dupa ce am parcurs primii 400 m de la sosea. Din cauza vremii proaste (burnita sau/si ceata) nu am vazut nimic nici din sosea. La un moment dat am trecut pe langa un releu ce tiuia groaznic (pe partea stanga a soselei - 45g 43m 43,26s N si 25g 14m 06,17s E) apoi, undeva mai departe pe dreapta, in spatele copacilor am vazut ceva ca niste hale (poate e unitatea militara de care vorbea Bogdan) - 45g 45m 04,81s N si 25g 12m 08,79s E. De la o fosta colega de-a lu' maica-mea am inteles ca ar fi niste rezerve de gaz?! Mie cred ca mi-e imposibil sa verific informatia, dar oricum miroase a obiectiv strategic sub paza militara. Cred ca i-am nimerit coordonatele.
Am gasit usor gara din Sinca Veche (45g 46m 10,88s N si 25g 10m 23,06s E) - cladirea este neingrijita, sina ruginita (parca sunt 3 linii), dar exista.
Mi-am continuat drumul prin Ohaba catre Sercaia, am traversat calea ferata si m-am intors catre Brasov prin Persani-Bradet-...-Codlea-Ghimbav.
Nu am inteles rostul statiilor Bradet si Valea Homorod! Par a nu se lega cu nimic!
Spre "fericirea" lu' nevasta-mea, am vazut in Bradet un motor de la Regio in drum spre Brasov pe care l-am urmarit pana dincolo de Valea Homorod. Apoi, cu gandul la tunelul Dealul Negru, m-am intors inapoi. Cautand un loc de parcare, am zarit un LDH mergand tot spre Brasov pe l-am urmarit iar pana dincolo de Valea Homorod, promitand ca-l voi lasa dracului de tunel. "Bucuria" maxima a nevesti-mii: hai sa ne intoarcem la tunel - ba mai mult - am taiat-o pe jos pana la linia aflata in transee si apoi pana aproape de gura tunelului. Doar o suta si ceva de metri de la sosea. Dar a meritat - ne-a placut enorm! Doar mie!
Imi amintesc de iesirea spre Brasov din tuneul asta si de transeea de dupa inca de prin 2003 - 2004. Ma intorceam cu Andrei Berinde de la Sibiu si am ratat poza din coada trenului - incepuse ninsoarea iar zapada se asezase usor pe muchiile superioare ale pietrelor din zidarie, accentuindu-le! Superb!
Am incercat sa intru pe drumul ce se face in capul Y al statiei Valea Homorod catre sud (45g 44m 42,75s N si 25g 18m 10,69s E) dar nu am putut avansa mai mult de prima ramificatie la dreapta dupa curba larga la stanga - presupun ca acesta este fostul traseu al liniei in timp ce se indreapta spre tunelul Diana si Sinca Noua.
Am mai prins o Sageata in drum spre Brasov... si cam atat.
De mult planuiesc o expeditie in zona, sunt tentat sa astept pana s-o mari ziua (sfarsitul lui Martie) dar apoi va astept cu propuneri!
Si inca ceva: in atentia posesorilor de "Mersul trenurilor" vechi: Ma intereseaza statiile (si km unde sunt amplasate) de pe traseul vechi intr-o editie de pana in '43 si trenurile in cazul unei editii dupa '43 daca s-a circulat pe ambele variante.
Cata, vorbesti de varianta deschisa provizoriu si definitivata ulterior - ce anume s-a lucrat sub circulatie?
In masura in care timpul imi va permite, voi incerca sa incarc pe Google Earth - Panoramio ceva fotografii - alta varianta nu vad cum vi le-as putea pune la dispozitie. Va voi anunta tot la acest topic.