Memories...

Clouseau

Active Member
27 Februarie 2008
237
0
Austria
LOCATION
Austria
konnichi wa!

Memories, memories.. au trecut citiva anisori de cind am calatorit ca copil din Banat la Sinaia, spre Sibiu, Fagaras. A fost cam la sfirsitul aniilor 70, totusi i-mi amintesc la citeva fragmente al calatoriei.
Poate este cineva aici din zona Fagarasului, cine cunoaste linia de tren si poate sa-mi spuna, unde este acel loc, unde daca ma uitam in directia de mers, pe partea stinga, din departare se vad muntii, iar perpendicular la pozitia trenului se vede un viaduct (din metal?), pe care in scurt timp trece trenul. Viaductul s-a aflat in acel timp in padure, pazit de militari. Linia inca nu a fost electrificata.
Dupa cum m-am uitat pe Google Earth, cred ca dupa Persani ar fi acest viaduct.
Daca cineva are vreo idee, multumesc din inainte.
 

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
4
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
facut drumul bucuresti-brasov-fagaras si retur (cu schimbare de locomotiva la Brasov, deoarece linia Brasov - Fagaras nu este electrificata) de foarte multe ori, insa nu retin asa ceva. Persani nu cred ca se afla pe aceasta ruta. Localitatea respectiva este pe langa Sinca noua si Sinca Veche din cate retin eu, ori pe acolo trece alta cale ferata, care vine de la Sibiu, trece prin Voila, cred ca si prin Fagaras si merge in zona respectiva; nu stiu mai multe detalii. Oricum, este un tronson tot neelectrificat, iar circulatia se face pe un singur fir.
 

Dr2005

Well-Known Member
Trenulist
4 Mai 2008
1.369
1
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
www.transportromania.trei.ro
WEBSITE
http://www.transportromania.trei.ro
YAHOO
ro_dr2007
LOCATION
Bucuresti, Sect.6, Drumul Taberei
andreiul a spus:
Localitatea respectiva este pe langa Sinca noua si Sinca Veche din cate retin eu, ori pe acolo trece alta cale ferata, care vine de la Sibiu, trece prin Voila, cred ca si prin Fagaras si merge in zona respectiva; nu stiu mai multe detalii. Oricum, este un tronson tot neelectrificat, iar circulatia se face pe un singur fir.

E acelasi tronson.... Sibiu-Brasov!
 

BOGDAN I

Well-Known Member
Trenulist
9 Ianuarie 2016
955
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Salut Clouseau
Linia de care vorbesti tu acum este necirculata .
Linia aceea pleca dupa statia de la Persani , Persani este o halta de pe ruta Brasov,Fagarasi,Sibiu.
De la Presani mergea catre vechea fabrica de Tevi si Tabla din Sinca Veche (eu acolo am copilarit ) si se indrepta catre Sinca Noua (la aprox 2 km ) pe coama muntilor Persani , trecea pe acel viaduct (vizibil cand este senin din localitatea Sinca Noua in partea stanga cum mergi cu masina de la Persani la Pioana Marului) si avea ca final de linie o expoatare forestiera si o unitate militara (unde acum 15 ani am dat declaratii ca ce cautam eu si cu alti copii de prin sat pe acel viaduct superb).
Este un traseu superb , cu peisaje exact ca la comandau , sina serpuieste pin padure , trece din cate mi-aduc eu aminte printr-un mic tunel dupa care urmeaza acea deschidere - valea peste care trece viaductul .
Eu aveam de gand anul acesta sa merg pe acel traseu sa fac poze dar sincer am uitat si nu am avut cu cine :oops: , iar zona este destul de salbatica de unul singur nu cred ca e funny :-?
Poate anul 2009 sa facem o echipa de pasionati sa mergem pe acel traseu .
Ultima oara cand am fost in Sinca Veche anul acesta in primavara ( sa aprind o lumanare la mormantul strabunicilor mei) sina era parasita , nu erau semne ca s-ar mai circula pe ea , era un semafor cu brat care acum nu mai exista iar vechea curte cu mai multe linii unde se incarcau vagoanele cu tevi si tabla este fara gard iar fabrica in ruine .
Este o zona in care parca s-a oprit timpul (merge turnat un film acolo de epoca din timpul bombardamentelor din WW)
 

BOGDAN I

Well-Known Member
Trenulist
9 Ianuarie 2016
955
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Am uitat sa precizez , linia are encartament normal , eu acolo am vazut prima oara de aproape o locomotiva cu aburi functionand repet acum aprocimativ 18-20 de ani .
 

Clouseau

Active Member
27 Februarie 2008
237
0
Austria
LOCATION
Austria
Multumesc pt. raspuns!

M-am uitat prin Google Earth si am gasit linia de care ai scris, care in jurul coordinatelor 45° 43´08,13"N, 25°16´31,71E se pierde in padure. Oare este vorba de o bucata de linie veche din magistrala 200? Ca pe viaduct a trecut trenul definitiv! Cum am scris, inainte cu 30 de ani. Trenul pornea dimineata din Timisoara, via Buzias, Lugoj, Ilia, Deva, Sibiu, Brasov, la Bucuresti. De atunci nu mai am umblat pe acolo.

sayonara

Poate are cineva Mersul Trenurilor din sfirsitul aniilor ´70 si poate sa posteze sectiunea dintre Sibiu si Brasov?

domo arigato
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
81
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Clouseau, nu stiu nimic din limba japoneza, asa ca iti raspund doar in romana.

Bucatica de linie de care vorbesti este parte din vechea magistrala 200. Dupa 1940 este elaborat proiectul de imbunatatire a magistralei Sibiu-Brasov, pentru evitarea tunelului Diana si a unei rampe de 18.3.

Varianta este executata in regim de razboi, si este gata in 3 nov. 1943 (dar de fapt doar in varianta provizorie, pentru ca lucrarile s-au definitivat in 1948) , cand circula primul tren.
Initial linia, dupa iesirea din statia Sercaia, cotea dreapta, ajungea in statia Sercaia Apa, apoi halta Vad, statia Sinca Veche, statia Sinca Noua, cotea stanga si ajungea in Homorod.

Varianta din 1943 facea ca linia sa inainteze din Sercaia spre Persani, apoi spre Bradet si prin tunelul Dealul Negru in Homorod. Este practic varianta pe care se circula azi.

Acum, segmentul vechi a cunoscut doua etape:

1. inchiderea segmentului Sinca Noua - racord Homorod in 1948.
2. inchiderea pentru traficul de calatori a segmentului Sercaia-Sinca Veche. In mersul trenurilor din 1958 apare un personal intre Sercaia si Sinca Veche, in 1961 apare linia fara fara trafic. Dupa acest an, nu mai apare deloc. Dupa acel an, pana la sfarsitul comunismului linia a fost folosita pentru trafic local de marfa.

Pe segmentul parasit in 1948 se afla doua viaducte cu arce izolate in curba, executate din beton armat de 99.4 si respectiv 167.3 m si vechiul tunel Diana de 535 m. Lucrarile de arta mentionate au fost inaugurate in 1908.
 

Clouseau

Active Member
27 Februarie 2008
237
0
Austria
LOCATION
Austria
Catalin,

mersi pt. raspunsul detaliat! Atunci locul cautat trebuie sa fie altundeva, deoarece am trecut cu trenul peste viaduct, care a fost intr-o padure. Inaintea muntiilor trenul trecea pe o cimpie (sau poate valea Oltului?), de acolo se vedea viaductul respectiv, o constructie din metal. Din pacate nu mai stiu unde se afla lucrarea de arta cautata, dar cred ca undeva in muntii Persani.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.972
51
Nu cumva viaductul l-ai vazut in zona Tilisca -Apoldu de Jos?
Acolo linia are o succesiune de curbe, existind un viaduct in zona impadurita si unul mai jos peste soseaua Sebes-Sibiu care e vizibil din tren.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.972
51
45° 51´55,31"N 23° 48´33,00"E viaductul peste sosea
Cel din padure cred ca e la 45° 49´28,47"N 23° 49´28,50"E
Daca in aceste succesiuni de curbe nu este ceea ce cauti tu nu ramine decit sa refaci cu trenul traseul :D
 

Clouseau

Active Member
27 Februarie 2008
237
0
Austria
LOCATION
Austria
dantm,

m-am uitat pe harta, ar fi posibil sa fie viaductul cautat! Dupa cum vad, linia urca in jur de 150m si daca nu ma insel, podul trebuie da se vada din Miercurea Sibiului sau Apoldu de Jos.
Anul trecut am avut de gind sa ma duc cu trenul pina la Sibiu, dar cind am vazut ca circula Desastrul, m-am rasgindit.
Poate cineva de pe forum trece cindva pe acolo si face citeva poze si le posteaza aici, ar fi "obergeil"!