Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
In perioada 10-15 decembrie 2018, forumul poate sa functioneze cu intreruperi, se face upgrade.

Linia 406 Ludus-Bistrita Birgaului

Discutii despre liniile din Romania, ieri, astazi, maine.
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1871
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Linia 406 Ludus-Bistrita Birgaului

Mesaj de dantm » Joi Mai 05, 2016 12:02 am

Pe scurt, am ajuns la Ludus inghetat de frig din motive de boschetari in Teius. O sa arat si partea aia de expeditie.

Apa nu se mai praduieste fiind o resursa

Imagine

Poze de odinioara, se vad niste troleibuze vechi deci de unde o fi poza? Brasov?, cealalta e de la mare probabil hotelurile Bran, Brad si Bega din Eforie Nord. Concurs cine stie cistiga...

Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine

In Ludus are si RT un punct de lucru de unde imi iau bilet. Simplu , o tableta mica mica si o imprimanta cit o ruleta mai mare si la casa si la seful de tren nu prostii ca la CFR. In aceeasi cladire e un bar destul de interesant. Cum nu se fumeaza deocamdata in bar esti mai mult singur.

Imagine

dupa o tentativa de incalzire cu o cafea la birtul garei, vad o remiza

Imagine

gara seamana cu o scoala, ce simplu era inainte , se faceau proiecte tip si se cauta sa fie ceva util nu prostii de trairi sentimente si imaginatie de arhitect cordit, colturi si sali in forma de poligon neregulat si inutile la ca Turnu Severin.

Imagine

La drum, linia trece prin oras si nimeni nu pare ca ar vrea sa o ingroape sa o scoata pe ocolire prostii de-astea.
Apoi o trecere la nivel cu reducere 20km/h si cu 10km/h
acuma de cind au tot lovit trenuri pe toti bezmeticii facuti de mamele lor direct la volan, trenul reduce viteza la pasaje, cum linia asta are pasaje nenumarate pina la urma devine enervant

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

o cladire despre care nu stiu ce sa spun daca a fost cindva statie

Imagine

abia mai incolo urmeaza o oprire

Imagine Imagine

intram in America sau Finlanda, lacuri lacuri

Imagine Imagine Imagine

Seful trenului imi spune ca initial gara a fost mai incolo mai spre ....pasaj, acum trenul nu mai opreste acolo.

Imagine

Imagine Imagine Imagine ImagineImagine Imagine

Pe malul opus a fost linia de Tirgu Mures, ingusta, dar m-am ocupat cu un steag sus pe un deal si nu am pozat prea bine, oricum nu mai e nimic, dar cladirile au ramas

semnalul de intrare al liniei inguste

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine

vad o scoala la sosea si mai incolo inca una cu scarile de acces direct la sosea si nu se mai oftica nimeni ca aia de la stiri care isi duc copii cu icscinciu si apoi pe copii ii calca masinile
ImagineImagine
ImagineImagineImagineImagine

pe traseu am vazut multe lucrari de decolmatare a canalelor. Un lucru bun, zic eu, daca nu s-ar face aiurea. Nu sint specialist ,,in ape" ca Iliescu dar am mai facut si eu un sant, ba chiar am un teren unde cindva s-a decolmatat tot asa aiurea.

Daca lasi tot ce scoti din canal pe marginea lui, apa de ploaie va duce tot la loc in canal pe de o parte, pe de alta parte chiar daca va fi nivelat cu buldozerul sau lucrat cumva de tractoristi, va actiona ca un obstacol in fata apelor din cimp care trebuie colectate tocmai in canalul decolmatat.

Imagine

ImagineImagine

Aici la Sarmasel e baza RT pentru linia asta. Ce am remarcat? cit trenul sta la cruce o femeie de serviciu da o raita prin tren, curata buda, pune hirtie, sapun, seful de tren baga apa, idem si la celalalt tren care vine de contra.

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

umbra mortii pindeste la pasajele rutiere
Imagine

dar viata invinge
Imagine

la Tagu o chestie interesanta, magazia de marfa care cade prima in restul garilor este acuma birtul garei, licheoruri si bauturi fine nu cred ca are asa ca lumea sta la o bere afara ca se fumeaza.

Imagine Imagine

de la Tagu totul se schimba, linia se indeparteaza de sate si de sosele si incepe sa urce

ImagineImagineImagine

Sint si lucrari de sprijin, acuma nu stiu cum se numesc, par ceva puturi de drenaj

Imagine


statia Budesti Cluj, virful de panta si primele cladiri distruse, interesant cum nu s-a gasit nici un cioban sa aiba nevoie de locatia asta unde avea curent si acces.

Imagine Imagine Imagine

De aici incepe coborirea la fel de frumoasa
Imagine
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1871
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Re: Linia 406 Ludus-Bistrita Birgaului

Mesaj de dantm » Vin Mai 06, 2016 3:00 pm

Dupa o coborire plina de curbe trenul ajunge iar la locuri mai domoale

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

Halta Vermes e la doi pasi de prevestitorul mecanic al statiei Lechinta.
Trenul opreste si la semnalul statiei Lechinta pentru ca IDM sa urce impreuna cu ordinul de circulatie explicatia: ,,s-a furat cablul si semnalele nu mai merg".Nu am inteles de ce nu se pune X pe ele si sa fie o treaba.

Imagine ImagineImagine ImagineImagineImagine


In Lechinta ne intilnim si cu urmele fostei linii inguste care mergea la Tirgu Mures.
Este destul de interesant cum linia ingusta a ajuns la Lechinta de la Tirgu Mures cind Lechinta este de fapt la doi pasi de Bistrita. probabil ca pe vremurile alea interesele gravitau altfel.

Si mai interesant e faptul ca desi lechinta este practic vecina cu Saratelul direct peste dealuri linia ferata nu trece dealul pentru a ajunge la Saratel ci il ocoleste.Practic drumul national in apropiere de Lechinta trece peste deal la Saratel in timp ce linia ferata face un ocol pina la Magherus Sieu de unde se intoarce spre Saratel si apoi Bistrita. S-a ales solutia mai usoara constructiv.

ultima linie normala din Lechinta are sinele desfacute de traverse asa incit pare o linie ingusta, dar mai incolo este supralargita. Cred ca se pregateste demontarea ei din teren.

in locul acela gol pina la Sosea a fost linia ingusta.

Imagine Imagine
Semnalul de iesire al liniei inguste

Imagine

o linie industriala ne urmeaza
ImagineImagineImagine

linia ingusta trecea podetul si soseaua si pleca spre Saratel dar printr-o curba o lua spre sud

ImagineImagine

linia industriala trecea pe un pod

Imagine

si se sfirsea pe un rambleu, probabil se si ramifica spre stabilimentul ala

Imagine

Imagine
ImagineImagineImagine

Chintelnic e la doi pasi de prevestitorul statiei Magherus Sieu, odata intrat pe magistrala se vede, in primul rind tufisurile si buruienile stapinesc linia dar pe moment si viteza creste

ImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagine

printr-o curba la stinga parasim magistrala si intilnim un semnal de intrare inalt sa se vada peste un pod

ImagineImagineImagineImagineImagineImagine

Urmeaza gara Bistrita Nord care a trecut, vorba unuia,, printr-un amplu proces de modernizare". Modernizare care trebuie inteleasa.
Asadar de la dreapta spre automotor, linia 1 linia 2 linia 3 si linia ...5

Imagine

3A vecina cu 5A

Imagine

Linia 3A situata departe de cladirea statiei a fost facuta pentru a pleca trenurile Regiotrans spre Ludus.CFR nu suporta concurenta.cam 200-300 de metri de la gara pina la linie.
Totusi motorul nu se opreste ci cotinua, asa incit 3A se sfirseste intr-un opritor fix care arata ca un mormint egiptean demn de o cauza mai buna si o risipa de pavele.

Brusc linia 5A nu mai are peron si apare linia 4

Imagine

Acum linia 4 se invecineaza cu linia 2

ImagineImagine

linia 4 se sfirseste doar pentru a face loc ... liniei 3 si pentru a da peron din nou liniei ...5
Imagine

intre trenuri doar 20 de minute deci o raita in gara dupa bilete.gara a fost refacuta si pare bine pastrata, exista paza si probabil mai putini calatori. In fata garii era plin de tigani. in cladire s-a incropit o mica expozitie cu diferse efecte si reproduceri cuprinzind activitatea feroviara.

ImagineImagineImagineImagineImagine

Desi Regiotrans si Interregional sint ostracizate pe linii situate la capatul lumii, au casa de bilete comuna, desigur cit mai ferita de ochii lumii, daca s-ar putea in buda, dupa capul CFR. Biletele interregional se dau pe acelasi principi ca la Regiotrans, o tableta si o imprimanta mica astfel ca au gasit o cale de a colabora. Casa lor de bilete

Imagine


ImagineImagine

in drum spre tren, e sediul reviziei de vagoane si acolo vad un automat de uz interen.

Imagine

Imagine

Acum sa revenim la liniile garii,
am ramas aici unde linia 4 reintra in linia 5 dind peron liniei 5 si lasind loc unei linii 3 pe celalalt capat al garii
deci de la dreapta, liniile 1- 2 care continua spre revizia de vagoane, se vede o linie 3 cu motor pe ea, linia 4 intra in 5 si 5 devine vecina cu 3

Imagine

opritor fix aproape monument funerar
ImagineImagine

si acum surpriza... pe acest capat linia 3 este 3B cita vreme dincolo a fost 3 A dar linia 5 este 5C. Rezulta ca intre macazurile liniei 4 linia 5 este 5B. Nu stiu cine a reusit sa gindeasca o asemnea impartire dar mai ales cine a reusit sa aprobe o astfel de abordare a problemei.

Imagine

Plecam spre Bistrita Birgaului, linia e mai prost intretinuta ca cea a RT dar viteza e 50 km/h si nu se mai complica nimeni sa reduca pe la pasaje, ceea ce e bine, desi de la distanta am vazut destui grabiti care s-au bagat sa treaca. linia e insotita de o fosta linie industriala pina la halta Bistrita unde se faceau mai multe ramificatii, azi liniile sint demontate in parte.

ImagineImagine
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1871
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Re: Linia 406 Ludus-Bistrita Birgaului

Mesaj de dantm » Vin Mai 06, 2016 8:48 pm

Lasam orasul in urma si ne continuam drumul

ImagineImagineImagineImagineImagineImagine

interesanta gara, intii am crezut ca e casa cuiva. Numele garii e scris pe o tabla de ruta a trenurilor, model folosit si mai incolo pe sectie

Imagine
ImagineImagine

un vagon care a prins vremuri mai bune

Imagine

ImagineImagine

treeei la zece leeeiiiii ! cautati la mine oricare la doooi leeeeeei.Oale cratiti aveeeeem ooooale

Imagine
Imagine

oare aici sa fi fost traseul vechii linii benzino electrice pe care Austria si-a evacuat materialu de razboi?

Imagine

oprim intr-un loc amenajat dar fara nume.

ImagineImagineImagineImagine

statia are refugiu de policarbonat ca cel de mai devreme dar pe partea opusa
Imagine

ImagineImagine

capat de linie km 90
ImagineImagineImagine

Inapoi nu prea am pozat, am vorbit cu un cetatean, dar nu stia de linia benzinoelectrica.

In Bistrita Nord ma ocup de citeva poze prin gara apoi plec pina la un magazin Billa.In piata sau probabil o parcare de autobuze din fata garii era plin de tigani asa ca am fost precaut.

ImagineImagineImagineImagineImagine

Pe gara gasesc o placa la fel ca aceea de pe gara Oradea. Trist , mai ales ca putini se opresc sa o citeasca.

Imagine

trenul cu care vom pleca iar in drum spre tren o banca deja distrusa

ImagineImagine

trenul compus din etajate prezinta totusi o distanta mare intre peron si vagon.
Imagine

Acesta a fost un turneu facut cu tren personal de la Teius la Bistrita Birgaului via Lechinta, dar expeditia a continuat spre Salva.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2808
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Linia 406 Ludus-Bistrita Birgaului

Mesaj de catalin » Lun Mai 23, 2016 12:54 pm

Felicitari Dane pentru inca un reportaj frumos, crud si trist ca un film de Cristian Mungiu....
All aboard !
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1871
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Re: Linia 406 Ludus-Bistrita Birgaului

Mesaj de dantm » Lun Mai 23, 2016 1:41 pm

Mersi catalin, in masura timpului o sa pun si continuarea.

Cine stie poate cindva o sa descopar si urmele fostei linii benzino electrice , dar pentru asta e nevoie de transport auto ca in vremurile fostului ,,corp expeditionar de documentare" si de operatiunea ,,convoiul"
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2808
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Linia 406 Ludus-Bistrita Birgaului

Mesaj de catalin » Lun Mai 23, 2016 3:23 pm

Daca te duci in zona incearca sa iei legatura cu autorul cartii :

Imagine

te va ajuta cu siguranta in a identifica ce a mai ramas, daca a mai ramas ceva la aproape 80 de ani de la disparitia liniei...
All aboard !
Avatar utilizator
AlexD
Mesaje: 189
Membru din: Sâm Mar 03, 2012 12:00 am
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Linia 406 Ludus-Bistrita Birgaului

Mesaj de AlexD » Lun Mai 23, 2016 8:41 pm

dantm scrie:Poze de odinioara, se vad niste troleibuze vechi deci de unde o fi poza? Brasov?, cealalta e de la mare probabil hotelurile Bran, Brad si Bega din Eforie Nord. Concurs cine stie cistiga...
Prima poza este din Brasov (hotel Carpati, azi Aro Palace), iar cea de-a doua din Mangalia (faleza).
Scrie răspuns

Înapoi la “Liniile din Romania”