Linia 406 Ludus-Bistrita Birgaului

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.002
63
Pe scurt, am ajuns la Ludus inghetat de frig din motive de boschetari in Teius. O sa arat si partea aia de expeditie.

Apa nu se mai praduieste fiind o resursa

DSCF8466_zpsqeg20lly.jpg


Poze de odinioara, se vad niste troleibuze vechi deci de unde o fi poza? Brasov?, cealalta e de la mare probabil hotelurile Bran, Brad si Bega din Eforie Nord. Concurs cine stie cistiga...

DSCF8467_zpsrvsxpxik.jpg
DSCF8468_zps6oke19du.jpg
DSCF8469_zpsf8bs9hoo.jpg

DSCF8472_zpsenlkyi0r.jpg
DSCF8473_zpslqdzgqfb.jpg


In Ludus are si RT un punct de lucru de unde imi iau bilet. Simplu , o tableta mica mica si o imprimanta cit o ruleta mai mare si la casa si la seful de tren nu prostii ca la CFR. In aceeasi cladire e un bar destul de interesant. Cum nu se fumeaza deocamdata in bar esti mai mult singur.

DSCF8477_zpsd3xzvish.jpg


dupa o tentativa de incalzire cu o cafea la birtul garei, vad o remiza

DSCF8479_zpsynlpmpr6.jpg


gara seamana cu o scoala, ce simplu era inainte , se faceau proiecte tip si se cauta sa fie ceva util nu prostii de trairi sentimente si imaginatie de arhitect cordit, colturi si sali in forma de poligon neregulat si inutile la ca Turnu Severin.

DSCF8480_zpso5gzffze.jpg


La drum, linia trece prin oras si nimeni nu pare ca ar vrea sa o ingroape sa o scoata pe ocolire prostii de-astea.
Apoi o trecere la nivel cu reducere 20km/h si cu 10km/h
acuma de cind au tot lovit trenuri pe toti bezmeticii facuti de mamele lor direct la volan, trenul reduce viteza la pasaje, cum linia asta are pasaje nenumarate pina la urma devine enervant

DSCF8486_zpstwms52hh.jpg
DSCF8488_zpsgqf85b9v.jpg
DSCF8494_zpsoicp6gdw.jpg
DSCF8497_zpsdmbtytdc.jpg
DSCF8498_zpsmexhj3sf.jpg
DSCF8502_zpshgcsogj0.jpg
DSCF8504_zpswktswowg.jpg
DSCF8509_zpsfaulzbx6.jpg


o cladire despre care nu stiu ce sa spun daca a fost cindva statie

DSCF8510_zpsymxqwg4j.jpg


abia mai incolo urmeaza o oprire

DSCF8512_zpstemfci3m.jpg
DSCF8513_zpssk1lgh7p.jpg


intram in America sau Finlanda, lacuri lacuri

DSCF8516_zpswy7r9zwy.jpg
DSCF8517_zpse2etz8mm.jpg
DSCF8518_zpsgxhnnzgn.jpg


Seful trenului imi spune ca initial gara a fost mai incolo mai spre ....pasaj, acum trenul nu mai opreste acolo.

DSCF8519_zpsbrl8yy42.jpg


DSCF8522_zps7ba2maug.jpg
DSCF8525_zpswbels4vc.jpg
DSCF8526_zpszowkyejc.jpg
DSCF8534_zpsiym6oilt.jpg
DSCF8536_zps4fdxu5mq.jpg
DSCF8539_zps9eq2cpp1.jpg


Pe malul opus a fost linia de Tirgu Mures, ingusta, dar m-am ocupat cu un steag sus pe un deal si nu am pozat prea bine, oricum nu mai e nimic, dar cladirile au ramas

semnalul de intrare al liniei inguste

DSCF8542_zpsofa8ruuv.jpg
DSCF8543_zpsimgim0qm.jpg
DSCF8545_zps6t9md1a1.jpg
DSCF8547_zpslfcrnyxa.jpg
DSCF8548_zpsr9q87awo.jpg
DSCF8550_zpsbipvyhzw.jpg


DSCF8552_zpsgrephzcy.jpg
DSCF8553_zpsmothyukm.jpg
DSCF8557_zps1tboxeef.jpg


vad o scoala la sosea si mai incolo inca una cu scarile de acces direct la sosea si nu se mai oftica nimeni ca aia de la stiri care isi duc copii cu icscinciu si apoi pe copii ii calca masinile
DSCF8559_zpsxbvfhaiq.jpg
DSCF8561_zpsjtlx6uqk.jpg

DSCF8562_zpsjgkkgvc7.jpg
DSCF8564_zpslssvx9cf.jpg
DSCF8567_zps37jlbxgt.jpg
DSCF8571_zps7zggkpms.jpg


pe traseu am vazut multe lucrari de decolmatare a canalelor. Un lucru bun, zic eu, daca nu s-ar face aiurea. Nu sint specialist ,,in ape" ca Iliescu dar am mai facut si eu un sant, ba chiar am un teren unde cindva s-a decolmatat tot asa aiurea.

Daca lasi tot ce scoti din canal pe marginea lui, apa de ploaie va duce tot la loc in canal pe de o parte, pe de alta parte chiar daca va fi nivelat cu buldozerul sau lucrat cumva de tractoristi, va actiona ca un obstacol in fata apelor din cimp care trebuie colectate tocmai in canalul decolmatat.

DSCF8574_zpsnkxzxik9.jpg


DSCF8578_zpsfnaefy2q.jpg
DSCF8584_zpswph8szbt.jpg


Aici la Sarmasel e baza RT pentru linia asta. Ce am remarcat? cit trenul sta la cruce o femeie de serviciu da o raita prin tren, curata buda, pune hirtie, sapun, seful de tren baga apa, idem si la celalalt tren care vine de contra.

DSCF8585_zps2cyrrnrd.jpg
DSCF8594_zpsgwrtqfun.jpg
DSCF8595_zpshook8pzl.jpg
DSCF8596_zps3a2nrjxu.jpg
DSCF8601_zpso6dpmpy9.jpg


umbra mortii pindeste la pasajele rutiere
DSCF8602_zpsetzgwwfa.jpg


dar viata invinge
DSCF8603_zpsborl198w.jpg


la Tagu o chestie interesanta, magazia de marfa care cade prima in restul garilor este acuma birtul garei, licheoruri si bauturi fine nu cred ca are asa ca lumea sta la o bere afara ca se fumeaza.

DSCF8606_zpsbaammbyr.jpg
DSCF8611_zpsvefep8v0.jpg


de la Tagu totul se schimba, linia se indeparteaza de sate si de sosele si incepe sa urce

DSCF8612_zpsuobklqal.jpg
DSCF8613_zpsfvd1rahv.jpg
DSCF8614_zpsqqxfw560.jpg


Sint si lucrari de sprijin, acuma nu stiu cum se numesc, par ceva puturi de drenaj

DSCF8617_zps0gjjdues.jpg



statia Budesti Cluj, virful de panta si primele cladiri distruse, interesant cum nu s-a gasit nici un cioban sa aiba nevoie de locatia asta unde avea curent si acces.

DSCF8618_zps78dmcjqg.jpg
DSCF8619_zpss1anobvv.jpg
DSCF8620_zpse9eypenr.jpg


De aici incepe coborirea la fel de frumoasa
DSCF8626_zpslktwiudj.jpg
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.002
63
Dupa o coborire plina de curbe trenul ajunge iar la locuri mai domoale

DSCF8630_zpsekwhshmf.jpg
DSCF8634_zpss22leyie.jpg
DSCF8635_zpsippvyrsd.jpg
DSCF8639_zpseqnmkbqj.jpg
DSCF8640_zpsfcq3sxue.jpg
DSCF8644_zps5o55meht.jpg
DSCF8647_zpsos6d6xwn.jpg


Halta Vermes e la doi pasi de prevestitorul mecanic al statiei Lechinta.
Trenul opreste si la semnalul statiei Lechinta pentru ca IDM sa urce impreuna cu ordinul de circulatie explicatia: ,,s-a furat cablul si semnalele nu mai merg".Nu am inteles de ce nu se pune X pe ele si sa fie o treaba.

DSCF8651_zpslwg45clv.jpg
DSCF8652_zpseqzp8lj7.jpg
DSCF8653_zpsr9lv8by4.jpg
DSCF8655_zpsbyhlnunu.jpg
DSCF8657_zpsti5f2p8k.jpg
DSCF8658_zpsnl034ejp.jpg



In Lechinta ne intilnim si cu urmele fostei linii inguste care mergea la Tirgu Mures.
Este destul de interesant cum linia ingusta a ajuns la Lechinta de la Tirgu Mures cind Lechinta este de fapt la doi pasi de Bistrita. probabil ca pe vremurile alea interesele gravitau altfel.

Si mai interesant e faptul ca desi lechinta este practic vecina cu Saratelul direct peste dealuri linia ferata nu trece dealul pentru a ajunge la Saratel ci il ocoleste.Practic drumul national in apropiere de Lechinta trece peste deal la Saratel in timp ce linia ferata face un ocol pina la Magherus Sieu de unde se intoarce spre Saratel si apoi Bistrita. S-a ales solutia mai usoara constructiv.

ultima linie normala din Lechinta are sinele desfacute de traverse asa incit pare o linie ingusta, dar mai incolo este supralargita. Cred ca se pregateste demontarea ei din teren.

in locul acela gol pina la Sosea a fost linia ingusta.

DSCF8661_zpsfj8shaa9.jpg
DSCF8662_zps7p6iv05r.jpg

Semnalul de iesire al liniei inguste

DSCF8664_zps9sqwlksb.jpg


o linie industriala ne urmeaza
DSCF8668_zpspj8vczpy.jpg
DSCF8671_zpsxz8ucd9k.jpg
DSCF8672_zpswhe46akj.jpg


linia ingusta trecea podetul si soseaua si pleca spre Saratel dar printr-o curba o lua spre sud

DSCF8674_zpsmihwxnma.jpg
DSCF8676_zpszlwahupd.jpg


linia industriala trecea pe un pod

DSCF8675_zps2zipiiw5.jpg


si se sfirsea pe un rambleu, probabil se si ramifica spre stabilimentul ala

DSCF8679_zpspksobxbk.jpg


DSCF8680_zpsehqs7jto.jpg

DSCF8682_zpstwtdxqxb.jpg
DSCF8683_zpsbhlrutqt.jpg
DSCF8689_zpsqkup1t4r.jpg


Chintelnic e la doi pasi de prevestitorul statiei Magherus Sieu, odata intrat pe magistrala se vede, in primul rind tufisurile si buruienile stapinesc linia dar pe moment si viteza creste

DSCF8692_zpsneccaomc.jpg
DSCF8693_zpshu02cdvl.jpg
DSCF8696_zpsnfdxhz87.jpg
DSCF8700_zpsv7e8l4aq.jpg
DSCF8705_zpskdon82vd.jpg
DSCF8708_zpsxfqfsd8h.jpg
DSCF8709_zpsijdizwdc.jpg


printr-o curba la stinga parasim magistrala si intilnim un semnal de intrare inalt sa se vada peste un pod

DSCF8714_zpsisugulrs.jpg
DSCF8715_zpsyrvfyvx8.jpg
DSCF8716_zpssll778xs.jpg
DSCF8719_zpswd6ffzb3.jpg
DSCF8720_zpsiwiungvl.jpg
DSCF8722_zps8x3bau6c.jpg


Urmeaza gara Bistrita Nord care a trecut, vorba unuia,, printr-un amplu proces de modernizare". Modernizare care trebuie inteleasa.
Asadar de la dreapta spre automotor, linia 1 linia 2 linia 3 si linia ...5

DSCF8723_zpsybcsy4ey.jpg


3A vecina cu 5A

DSCF8724_zpsrpwcyibs.jpg


Linia 3A situata departe de cladirea statiei a fost facuta pentru a pleca trenurile Regiotrans spre Ludus.CFR nu suporta concurenta.cam 200-300 de metri de la gara pina la linie.
Totusi motorul nu se opreste ci cotinua, asa incit 3A se sfirseste intr-un opritor fix care arata ca un mormint egiptean demn de o cauza mai buna si o risipa de pavele.

Brusc linia 5A nu mai are peron si apare linia 4

DSCF8726_zpszdzffwxq.jpg


Acum linia 4 se invecineaza cu linia 2

DSCF8729_zpsf3xfbsej.jpg
DSCF8730_zpsxvvr8uyj.jpg


linia 4 se sfirseste doar pentru a face loc ... liniei 3 si pentru a da peron din nou liniei ...5
DSCF8733_zpsu6kbo7tq.jpg


intre trenuri doar 20 de minute deci o raita in gara dupa bilete.gara a fost refacuta si pare bine pastrata, exista paza si probabil mai putini calatori. In fata garii era plin de tigani. in cladire s-a incropit o mica expozitie cu diferse efecte si reproduceri cuprinzind activitatea feroviara.

DSCF8738_zpsjr7qavk9.jpg
DSCF8739_zpscsbb24lb.jpg
DSCF8740_zpsckcpndkc.jpg
DSCF8742_zps24a2onsf.jpg
DSCF8747_zpszqqrz4o1.jpg


Desi Regiotrans si Interregional sint ostracizate pe linii situate la capatul lumii, au casa de bilete comuna, desigur cit mai ferita de ochii lumii, daca s-ar putea in buda, dupa capul CFR. Biletele interregional se dau pe acelasi principi ca la Regiotrans, o tableta si o imprimanta mica astfel ca au gasit o cale de a colabora. Casa lor de bilete

DSCF8751_zps1lvervzy.jpg



DSCF8752_zpswmt6efca.jpg
DSCF8754_zpsnpeispmq.jpg


in drum spre tren, e sediul reviziei de vagoane si acolo vad un automat de uz interen.

DSCF8759_zpsdhldlsc5.jpg


DSCF8760_zps29dzrqzo.jpg


Acum sa revenim la liniile garii,
am ramas aici unde linia 4 reintra in linia 5 dind peron liniei 5 si lasind loc unei linii 3 pe celalalt capat al garii
deci de la dreapta, liniile 1- 2 care continua spre revizia de vagoane, se vede o linie 3 cu motor pe ea, linia 4 intra in 5 si 5 devine vecina cu 3

DSCF8733_zpsu6kbo7tq.jpg


opritor fix aproape monument funerar
DSCF8766_zpsvewin4up.jpg
DSCF8767_zpspcro02jx.jpg


si acum surpriza... pe acest capat linia 3 este 3B cita vreme dincolo a fost 3 A dar linia 5 este 5C. Rezulta ca intre macazurile liniei 4 linia 5 este 5B. Nu stiu cine a reusit sa gindeasca o asemnea impartire dar mai ales cine a reusit sa aprobe o astfel de abordare a problemei.

DSCF8770_zpsth6h80hc.jpg


Plecam spre Bistrita Birgaului, linia e mai prost intretinuta ca cea a RT dar viteza e 50 km/h si nu se mai complica nimeni sa reduca pe la pasaje, ceea ce e bine, desi de la distanta am vazut destui grabiti care s-au bagat sa treaca. linia e insotita de o fosta linie industriala pina la halta Bistrita unde se faceau mai multe ramificatii, azi liniile sint demontate in parte.

DSCF8777_zpscfurdrbc.jpg
DSCF8779_zpsvmukgbam.jpg
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.002
63
Lasam orasul in urma si ne continuam drumul

DSCF8782_zps8nhxy2qf.jpg
DSCF8783_zpsol5fj71n.jpg
DSCF8787_zps6eeyhr9f.jpg
DSCF8792_zpsbpernfbk.jpg
DSCF8794_zps8hszokzf.jpg
DSCF8800_zpspkx9xgp4.jpg


interesanta gara, intii am crezut ca e casa cuiva. Numele garii e scris pe o tabla de ruta a trenurilor, model folosit si mai incolo pe sectie

DSCF8804_zpsxt5sewzp.jpg

DSCF8811_zpsbtsotyxl.jpg
DSCF8813_zpssg7bxurd.jpg


un vagon care a prins vremuri mai bune

DSCF8819_zpsccuk5zxw.jpg


DSCF8822_zps1qqitvix.jpg
DSCF8824_zpse4tkmtqs.jpg


treeei la zece leeeiiiii ! cautati la mine oricare la doooi leeeeeei.Oale cratiti aveeeeem ooooale

DSCF8826_zpsadtjs2eu.jpg

DSCF8828_zpsnpd76rcq.jpg


oare aici sa fi fost traseul vechii linii benzino electrice pe care Austria si-a evacuat materialu de razboi?

DSCF8830_zpsxzcifgni.jpg


oprim intr-un loc amenajat dar fara nume.

DSCF8832_zpsv7jx4hgi.jpg
DSCF8834_zpstewmvgub.jpg
DSCF8836_zpsezr0tg4y.jpg
DSCF8837_zps7bcvzenf.jpg


statia are refugiu de policarbonat ca cel de mai devreme dar pe partea opusa
DSCF8838_zpsnz6tmkjb.jpg


DSCF8840_zpsbxjpo1cb.jpg
DSCF8843_zpsc2dsycro.jpg


capat de linie km 90
DSCF8844_zpsgihdxs9f.jpg
DSCF8849_zpsacxhl9yo.jpg
DSCF8851_zpsq8ayrmek.jpg


Inapoi nu prea am pozat, am vorbit cu un cetatean, dar nu stia de linia benzinoelectrica.

In Bistrita Nord ma ocup de citeva poze prin gara apoi plec pina la un magazin Billa.In piata sau probabil o parcare de autobuze din fata garii era plin de tigani asa ca am fost precaut.

DSCF8868_zpszwnpbhpl.jpg
DSCF8869_zpsoes7hkmf.jpg
DSCF8870_zpsupqrvkp4.jpg
DSCF8872_zpsehnfnsjb.jpg
DSCF8877_zpsglwdyzuz.jpg


Pe gara gasesc o placa la fel ca aceea de pe gara Oradea. Trist , mai ales ca putini se opresc sa o citeasca.

DSCF8874_zpsec8rbmi9.jpg


trenul cu care vom pleca iar in drum spre tren o banca deja distrusa

DSCF8879_zpsh6vk4pcc.jpg
DSCF8880_zpssnekgugr.jpg


trenul compus din etajate prezinta totusi o distanta mare intre peron si vagon.
DSCF8881_zpsgwunono9.jpg


Acesta a fost un turneu facut cu tren personal de la Teius la Bistrita Birgaului via Lechinta, dar expeditia a continuat spre Salva.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.002
63
Mersi catalin, in masura timpului o sa pun si continuarea.

Cine stie poate cindva o sa descopar si urmele fostei linii benzino electrice , dar pentru asta e nevoie de transport auto ca in vremurile fostului ,,corp expeditionar de documentare" si de operatiunea ,,convoiul"
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
88
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Daca te duci in zona incearca sa iei legatura cu autorul cartii :

drumul+de+fier.jpg


te va ajuta cu siguranta in a identifica ce a mai ramas, daca a mai ramas ceva la aproape 80 de ani de la disparitia liniei...
 

AlexD

Well-Known Member
Trenulist
3 Martie 2012
254
79
Brasov
LOCATION
Brasov
dantm a spus:
Poze de odinioara, se vad niste troleibuze vechi deci de unde o fi poza? Brasov?, cealalta e de la mare probabil hotelurile Bran, Brad si Bega din Eforie Nord. Concurs cine stie cistiga...
Prima poza este din Brasov (hotel Carpati, azi Aro Palace), iar cea de-a doua din Mangalia (faleza).