- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
17 trenuri în 100 de minute la Ploieşti Vest</SIZE><i></i>
2 octombrie 2008 -=- M300: Activitate FeRoviaRă Ploieşti Vest
Ploieşti Vest este o gară importantă de pe Magistrala 300, cea de-a doua ca mărime din Ploieşti (după Ploieşti Sud şi înainte de Ploieşti Nord) şi deserveşte calea ferată către Braşov şi mai departe spre Vestul României. Toate cele 5 linii sunt folosite la capacitate maximă, acestea primind trenuri de marfă şi de călători.
Totodată, la nici un kilometru de staţie se desparte linia secundară 302 care leagă localităţile Târgovişte şi Pietroşiţa de Ploieşti, în timp ce la kilometrul 66 pe M300 se desparte linia 306 care duce spre Slănic. Un reportaj pe linia de 34 de kilometri între Buda ââŹâ Slănic puteţi urmări aici.<i></i>
<SIZE size="125">17:10<i></i>
Aşadar, plecat de la Bucureşti la ora 15:40 şi sosit în Ploieşti Vest la câteva minute peste ora 17, am decis alături de ĂËtefan şi Ionuţ să ââŹÂacaparămââŹÂ capul Y al staţiei şi să aşteptăm de aici trenurile anului 2008ââŹÂŚ
EA1-810 pleacă cu Personalul 3007 către Braşov<i></i>
Din Ploieşti Vest, verde spre Buda, Comarnic, Predeal, Braşov<i></i>
După ce trenul Bucureşti Basarab ââŹâ Braşov pleca din staţia Ploieşti Vest, nu durează mult şi perechea sa, trenul Personal 3006, Braşov ââŹâ Bucureşti Basarab, sosea în gară. Dar înainte de această sosire, trenul de Târgovişte pleca tras de LDH125, 80-0133-1, cu un cuplu etajat şi un vagon clasă în coadă.
Trenul Personal 3335, Ploieşti Sud ââŹâ Târgovişte<i></i>
80-0133-1 la tracţiunea unui cuplu etajat şi a unui vagon clasă<i></i>
Trenul merge mai departe pe linia 302 către Târgovişte<i></i>
Trenul Personal 3006, Braşov ââŹâ Bucureşti Basarab, intra în Gară pe linia 3<i></i>
17:20<i></i>
Semnalul de ieşire din gară indica verde, semn că un tren urma să plece. Era chiar Internaţionalul 346 de Viena, la tracţiune cu prima locomotivă ââŹÂdelfinizatăââŹÂ, 477-773-2.
Un verde strălucitor pentru un Tren de rang Internaţional<i></i>
Prima locomotivă modernizată de Softronic în schemă ââŹÂDelfinââŹÂ, 773, demara din Gara Ploieşti Vest cu Trenul Internaţional 346 Viena<i></i>
Magistrala 300 şi Trenul Internaţional de Viena<i></i>
17:30<i></i>
Am fost plăcut surprinşi când am văzut un mărfar scurt tras de un LDH125 cu vagoane Habis, Gbs şi un Z din staţia Ploieşti Crâng.
Locomotiva diesel-hidraulică 81-0183-4 venind cu un tren de la Ploieşti Crâng<i></i>
Câteva vagoane de marfă manevrate de un LDH pentru Ploieşti Triaj<i></i>
Câteva minute mai târziu avea să treacă un mărfar (în adevăratul sens al cuvântului ââŹÂmărfarââŹÂ) cu 3 locomotive, dintre care una intercalată şi una împingătoare. Aparţinea de CFR Marfă şi avea în componenţa sa vagoane Fals, probabil că se întorcea din Portul Constanţa.
40-0737-1 de la CFR Marfă într-un tren cu Falsuri<i></i>
Mărfarul cu vagoane Fals către Braşov<i></i>
Locomotiva electrică intercalată în trenul mărfar cu Falsuri<i></i>
A treia locomotivă împingea cu spor trenul mărfar<i></i>
17:40<i></i>
A urmat o scurtă pauză de 20 de minute în care ne-am jucat cu câinii de prin zonă şi urmăream atenţi semnalele luminoase, dar şi siluetele maşinilor sau ale locomotivelor care aveau să apară în raza obiectivelor noastre de aparate de fotografiat.
Trecere la nivel cu calea ferată<i></i>
Semnale luminoase de ieşire din staţia Ploieşti Vest<i></i>
Un autobuz articulat<i></i>
în aşteptarea trenurilor, apar... câinii. ĂËi cum spune melodia ââŹĹžSă iubim şi câinii vagabonţiââŹÂ, da, dar nu şi pe cei care ne muşcă! <i></i>
17:50<i></i>
Locomotiva electrică 40-1006-2, un vehicul motor care a aparţinut de Căile Ferate din Serbia şi cumpărate de GFR. Aceste locomotive se identifică cu farurile centrale ââŹÂsupraetajateââŹÂ şi postul de conducere ICOL pe partea stângă.
în zare se vedea un mărfar GFR cu cisterne<i></i>
Locomotiva electrică 40-1006-2 la capul mărfarului GFR<i></i>
Cisterne închiriate de la VTG în componenţa trenului GFR<i></i>
Un pasionat feroviar la datorie! <i></i>
Nu trec nici 2 minute că din direcţia Bucureşti sau Ploieşti Sud apare un mărfar Unifertrans cu locomotiva 060-EA-089 ca locomotivă de tracţiune şi LDE 60-0041-8 ca locomotivă împingătoare. Vagoanele din componenţa trenului erau de tip Zas.
Locomotiva electrică 060-EA-089 a Unifertransului cu Zas-uri către Braşov<i></i>
Vagoane Zas<i></i>
Locomotiva LDE 60-0041-8 ca împingătoare la trenul Unifertrans<i></i>
ĂËi s-a dus! <i></i>
18:00<i></i>
După patru trenuri de marfă fotografiate, iată că de pe linia 302 sosea în Ploieşti Vest un Personal format dintr-un cuplu etajat TE tractat de locomotiva diesel-electrică 60-0733-0.
Trenul Personal 3336 Târgovişte ââŹâ Ploieşti Sud<i></i>
60-0733-0 care tracta Personalul de Târgovişte intra în Ploieşti Vest<i></i>
18:10<i></i>
în pofida semnalelor acustice şi luminoase de la trecerile la nivel cu calea ferată, dar şi a claxoanelor mecanicului de locomotivă, aceşti oameni se jucau, la propriu, cu focul. Mărfarul cu pricina era de la CFR Marfă şi transporta vagoane de diverse tipuri. Avea şi locomotivă împingătoare, mai precis 474-006 modernizată la Promat.
Inconştienţă la trecerea la nivel cu calea ferată<i></i>
41-0375-0 cu un mărfar mixt<i></i>
O cisternă portocalie din cadrul mărfarului CFR<i></i>
Locomotiva împingătoare a trenului marfar<i></i>
ĂËi... gata şi filmarea asta!! <i></i>
EA1-402 de la CFR Călători făcea manevre în staţia Ploieşti Vest pentru a se cupla la Trenul Personal către Bucureşti Basarab. în acelaşi timp, Acceleratul Satu Mare ââŹâ Bucureşti Nord intra în viteză cu EA-502 în gară.
41-0402-2 ieşind din Depoul Ploieşti şi îndreptându-se către Trenul Personal de Basarab<i></i>
40-0502-1 arondată Trenului Accelerat 1747/1746, Satu Mare ââŹâ Bucureşti Nord<i></i>
Compunere aproape omogenă a Trenului de Satu Mare<i></i>
EA1-402 se manevrează la tren<i></i>
18:20<i></i>
Trenul Rapid 732/733, Câmpina ââŹâ Galaţi, compus din câteva vagoane etajate avea la tracţiune pe EA1-775. Datorită lucrărilor de modernizare de pe Câmpina ââŹâ Predeal, acest tren, care iniţial circula pe ruta Braşov ââŹâ Galaţi, a fost limitat pentru Câmpina ââŹâ Galaţi.
R732,733 intrând în Ploieşti Vest cu EA1-775<i></i>
18:30<i></i>
Ultimele trenuri fotografiate, cam înnegrite de noapte, au fost Acceleratul de Sighetu Marmaţiei, Personalul de Slănic şi două mărfare tractate de o electrică, respectivă un diesel de 2100 cp.
060-EA1-196 cu tren de Sighetu Marmaţiei părăsind Ploieştiul<i></i>
Trenul Personal 3428 Slănic ââŹâ Ploieşti Sud cu LDH 80-0625-6<i></i>
Locomotiva 060-EA de la CFR Marfă tranzitând gara cu o navetă de Eacs-uri<i></i>
Containere tractate de un Diesel de la CFR Marfă venit din direcţia Târgovişte<i></i>
18:50<i></i>
ĂËi, în final, trenul către casă era deja garat pe linia 1, era compus din locomotiva EA1-402 pe care aţi văzut-o mai devreme manevrând prin Ploieşti Vest şi mai multe vagoane albastre de tip clasă.
EA1-402, pregătit să plece către Bucureşti Basarab cu Personalul 3008<i></i>
20:30<i></i>
După o călătorie de o oră şi jumătate în cei 58 de kilometri dintre Ploieşti Vest şi Bucureşti Basarab, trenul sosea fără întârziere la destinaţie. în timpul acestei călătorii, am realizat două clipuri scurte cu magistrala 1000 şi o oprire scurtă la Chitila unde am văzut o întâlnire de două trenuri grăbite.
https://www.youtube.com/watch?v=ABvR5y_fiKQ
Trenul a ajuns regulat în Gara Bucureşti Basarab<i></i>
în loc de încheiere, vreau să-i mulţumesc lui ĂËtefan pentru propunerea de plimbare la Ploieşti Vest şi lui Ionuţ pentru că a acceptat să facem această excursie feroviară. Ne-am simţit cu toţiiââŹÂŚ pasionaţi FeRoviaRi! Iată, mai jos, de la momentul 22m şi 14s, trenurile filmate de ĂËtefan în acea zi de 2 octombrie 2008, trenuri pe care le-aţi urmărit mai sus în fotografii. Toate cele bune!<i></i>
http://youtu.be/fF51Q0Ns6pA?t=22m14s
2 octombrie 2008 -=- M300: Activitate FeRoviaRă Ploieşti Vest
Ploieşti Vest este o gară importantă de pe Magistrala 300, cea de-a doua ca mărime din Ploieşti (după Ploieşti Sud şi înainte de Ploieşti Nord) şi deserveşte calea ferată către Braşov şi mai departe spre Vestul României. Toate cele 5 linii sunt folosite la capacitate maximă, acestea primind trenuri de marfă şi de călători.
Totodată, la nici un kilometru de staţie se desparte linia secundară 302 care leagă localităţile Târgovişte şi Pietroşiţa de Ploieşti, în timp ce la kilometrul 66 pe M300 se desparte linia 306 care duce spre Slănic. Un reportaj pe linia de 34 de kilometri între Buda ââŹâ Slănic puteţi urmări aici.<i></i>
<SIZE size="125">17:10<i></i>
Aşadar, plecat de la Bucureşti la ora 15:40 şi sosit în Ploieşti Vest la câteva minute peste ora 17, am decis alături de ĂËtefan şi Ionuţ să ââŹÂacaparămââŹÂ capul Y al staţiei şi să aşteptăm de aici trenurile anului 2008ââŹÂŚ
EA1-810 pleacă cu Personalul 3007 către Braşov<i></i>
Din Ploieşti Vest, verde spre Buda, Comarnic, Predeal, Braşov<i></i>
După ce trenul Bucureşti Basarab ââŹâ Braşov pleca din staţia Ploieşti Vest, nu durează mult şi perechea sa, trenul Personal 3006, Braşov ââŹâ Bucureşti Basarab, sosea în gară. Dar înainte de această sosire, trenul de Târgovişte pleca tras de LDH125, 80-0133-1, cu un cuplu etajat şi un vagon clasă în coadă.
Trenul Personal 3335, Ploieşti Sud ââŹâ Târgovişte<i></i>
80-0133-1 la tracţiunea unui cuplu etajat şi a unui vagon clasă<i></i>
Trenul merge mai departe pe linia 302 către Târgovişte<i></i>
Trenul Personal 3006, Braşov ââŹâ Bucureşti Basarab, intra în Gară pe linia 3<i></i>
17:20<i></i>
Semnalul de ieşire din gară indica verde, semn că un tren urma să plece. Era chiar Internaţionalul 346 de Viena, la tracţiune cu prima locomotivă ââŹÂdelfinizatăââŹÂ, 477-773-2.
Un verde strălucitor pentru un Tren de rang Internaţional<i></i>
Prima locomotivă modernizată de Softronic în schemă ââŹÂDelfinââŹÂ, 773, demara din Gara Ploieşti Vest cu Trenul Internaţional 346 Viena<i></i>
Magistrala 300 şi Trenul Internaţional de Viena<i></i>
17:30<i></i>
Am fost plăcut surprinşi când am văzut un mărfar scurt tras de un LDH125 cu vagoane Habis, Gbs şi un Z din staţia Ploieşti Crâng.
Locomotiva diesel-hidraulică 81-0183-4 venind cu un tren de la Ploieşti Crâng<i></i>
Câteva vagoane de marfă manevrate de un LDH pentru Ploieşti Triaj<i></i>
Câteva minute mai târziu avea să treacă un mărfar (în adevăratul sens al cuvântului ââŹÂmărfarââŹÂ) cu 3 locomotive, dintre care una intercalată şi una împingătoare. Aparţinea de CFR Marfă şi avea în componenţa sa vagoane Fals, probabil că se întorcea din Portul Constanţa.
40-0737-1 de la CFR Marfă într-un tren cu Falsuri<i></i>
Mărfarul cu vagoane Fals către Braşov<i></i>
Locomotiva electrică intercalată în trenul mărfar cu Falsuri<i></i>
A treia locomotivă împingea cu spor trenul mărfar<i></i>
17:40<i></i>
A urmat o scurtă pauză de 20 de minute în care ne-am jucat cu câinii de prin zonă şi urmăream atenţi semnalele luminoase, dar şi siluetele maşinilor sau ale locomotivelor care aveau să apară în raza obiectivelor noastre de aparate de fotografiat.
Trecere la nivel cu calea ferată<i></i>
Semnale luminoase de ieşire din staţia Ploieşti Vest<i></i>
Un autobuz articulat<i></i>
în aşteptarea trenurilor, apar... câinii. ĂËi cum spune melodia ââŹĹžSă iubim şi câinii vagabonţiââŹÂ, da, dar nu şi pe cei care ne muşcă! <i></i>
17:50<i></i>
Locomotiva electrică 40-1006-2, un vehicul motor care a aparţinut de Căile Ferate din Serbia şi cumpărate de GFR. Aceste locomotive se identifică cu farurile centrale ââŹÂsupraetajateââŹÂ şi postul de conducere ICOL pe partea stângă.
în zare se vedea un mărfar GFR cu cisterne<i></i>
Locomotiva electrică 40-1006-2 la capul mărfarului GFR<i></i>
Cisterne închiriate de la VTG în componenţa trenului GFR<i></i>
Un pasionat feroviar la datorie! <i></i>
Nu trec nici 2 minute că din direcţia Bucureşti sau Ploieşti Sud apare un mărfar Unifertrans cu locomotiva 060-EA-089 ca locomotivă de tracţiune şi LDE 60-0041-8 ca locomotivă împingătoare. Vagoanele din componenţa trenului erau de tip Zas.
Locomotiva electrică 060-EA-089 a Unifertransului cu Zas-uri către Braşov<i></i>
Vagoane Zas<i></i>
Locomotiva LDE 60-0041-8 ca împingătoare la trenul Unifertrans<i></i>
ĂËi s-a dus! <i></i>
18:00<i></i>
După patru trenuri de marfă fotografiate, iată că de pe linia 302 sosea în Ploieşti Vest un Personal format dintr-un cuplu etajat TE tractat de locomotiva diesel-electrică 60-0733-0.
Trenul Personal 3336 Târgovişte ââŹâ Ploieşti Sud<i></i>
60-0733-0 care tracta Personalul de Târgovişte intra în Ploieşti Vest<i></i>
18:10<i></i>
în pofida semnalelor acustice şi luminoase de la trecerile la nivel cu calea ferată, dar şi a claxoanelor mecanicului de locomotivă, aceşti oameni se jucau, la propriu, cu focul. Mărfarul cu pricina era de la CFR Marfă şi transporta vagoane de diverse tipuri. Avea şi locomotivă împingătoare, mai precis 474-006 modernizată la Promat.
Inconştienţă la trecerea la nivel cu calea ferată<i></i>
41-0375-0 cu un mărfar mixt<i></i>
O cisternă portocalie din cadrul mărfarului CFR<i></i>
Locomotiva împingătoare a trenului marfar<i></i>
ĂËi... gata şi filmarea asta!! <i></i>
EA1-402 de la CFR Călători făcea manevre în staţia Ploieşti Vest pentru a se cupla la Trenul Personal către Bucureşti Basarab. în acelaşi timp, Acceleratul Satu Mare ââŹâ Bucureşti Nord intra în viteză cu EA-502 în gară.
41-0402-2 ieşind din Depoul Ploieşti şi îndreptându-se către Trenul Personal de Basarab<i></i>
40-0502-1 arondată Trenului Accelerat 1747/1746, Satu Mare ââŹâ Bucureşti Nord<i></i>
Compunere aproape omogenă a Trenului de Satu Mare<i></i>
EA1-402 se manevrează la tren<i></i>
18:20<i></i>
Trenul Rapid 732/733, Câmpina ââŹâ Galaţi, compus din câteva vagoane etajate avea la tracţiune pe EA1-775. Datorită lucrărilor de modernizare de pe Câmpina ââŹâ Predeal, acest tren, care iniţial circula pe ruta Braşov ââŹâ Galaţi, a fost limitat pentru Câmpina ââŹâ Galaţi.
R732,733 intrând în Ploieşti Vest cu EA1-775<i></i>
18:30<i></i>
Ultimele trenuri fotografiate, cam înnegrite de noapte, au fost Acceleratul de Sighetu Marmaţiei, Personalul de Slănic şi două mărfare tractate de o electrică, respectivă un diesel de 2100 cp.
060-EA1-196 cu tren de Sighetu Marmaţiei părăsind Ploieştiul<i></i>
Trenul Personal 3428 Slănic ââŹâ Ploieşti Sud cu LDH 80-0625-6<i></i>
Locomotiva 060-EA de la CFR Marfă tranzitând gara cu o navetă de Eacs-uri<i></i>
Containere tractate de un Diesel de la CFR Marfă venit din direcţia Târgovişte<i></i>
18:50<i></i>
ĂËi, în final, trenul către casă era deja garat pe linia 1, era compus din locomotiva EA1-402 pe care aţi văzut-o mai devreme manevrând prin Ploieşti Vest şi mai multe vagoane albastre de tip clasă.
EA1-402, pregătit să plece către Bucureşti Basarab cu Personalul 3008<i></i>
20:30<i></i>
După o călătorie de o oră şi jumătate în cei 58 de kilometri dintre Ploieşti Vest şi Bucureşti Basarab, trenul sosea fără întârziere la destinaţie. în timpul acestei călătorii, am realizat două clipuri scurte cu magistrala 1000 şi o oprire scurtă la Chitila unde am văzut o întâlnire de două trenuri grăbite.
https://www.youtube.com/watch?v=ABvR5y_fiKQ
Trenul a ajuns regulat în Gara Bucureşti Basarab<i></i>
în loc de încheiere, vreau să-i mulţumesc lui ĂËtefan pentru propunerea de plimbare la Ploieşti Vest şi lui Ionuţ pentru că a acceptat să facem această excursie feroviară. Ne-am simţit cu toţiiââŹÂŚ pasionaţi FeRoviaRi! Iată, mai jos, de la momentul 22m şi 14s, trenurile filmate de ĂËtefan în acea zi de 2 octombrie 2008, trenuri pe care le-aţi urmărit mai sus în fotografii. Toate cele bune!<i></i>
http://youtu.be/fF51Q0Ns6pA?t=22m14s