Posibil sa fi fost si vagoane nationalizate. Vagoanele WL 1809, 1811 1814, WR 2476 si furgoanele tip "FP" (Fourgon Postes) 1181, 1182, 1186 (4 osii, lemn teak) apar intr-o lista din 1957 cu situatia vagoanelor cumparate de la fosta CIWL, cu mentiunea "Nu apar in contractul de vanzare cumparare".
Vagonul WL 1809 a devenit VD 0010 apoi vagon serviciu 75094
Vagonul WL 1811 a devenit VD 0011apoi vagon WPC 116
Vagonul WL 1814 a devenit VD 0012 apoi vagon serviciu 79032.
Toate cele 7 vagoane nu se mai regasesc in inventarul CFR din 1960.
Ca fapt divers.
In 1961, la targul de la Leipzig s-a incheiat un contract pentru cumpararea a 10 vagoane de dormit. In iulie 1961, la expozitia de vagoane in gara Baneasa, s-a dat indicatie de catre conducerea superioara de Partid si de Stat, sa se renunte la comanda in masura in care era posibil acest lucru. MTTc analizand cele recomandate, a comunicat in decembrie 1961 Ministrului Comertului ca datorita faptului ca RDG nu poate satisface conditiile tehnice cerute si ca atare s-a cerut anularea constractului incheiat la Leipzig.
Tot la expozitia de la Baneasa, conducerea de Partid si de Stat, a dat indicatii de a se inchiria vagoane moderne de dormit si restaurante pe un timp limitat. S-a apelat la RFG, Austria, Belgia, Italia, Olanda, Elvetia, RDG. Aceste administratii au raspuns ca din lipsa de vagoane nu pot satisface cererea.
Deasemenea s-a mai intervenit la CIWL pentru inchirierea acestor vagoane pentru o periaoda de 30 zile.
CIWL a comunicat ca sunt de acord cu inchirierea vagoanelor pentru 30 zile, chiria fiind echivalenta cu 52.800 franci Francezi.
Deoarece delegatia MTTc a vazut aceste vagoane in ianuarie-februarie 1962 la Paris, cu ocazia comisiei a-V-a UIC, a constatat ca vagoanele oferite sunt fabricate inainte de 1944 si nu sunt la nivelul tehnic actual. Pentru aceste considerente nu s-a acceptat oferta CIWL.