Anunt important: [Local Link Removed for Guests]

MBxd2 Faur

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 552
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

MBxd2 Faur

Mesaj de ICRA » Sâm Feb 03, 2018 8:09 pm

Următoarea poză
Imagine
este luată de [Link Removed for Guests] și prezintă o mașină de linie îngustă construită construită 1984-1986 de Faur București.
Din câte am văzut mașinile au fost cumpărate și folosite in Polonia.
Sunt curios dacă cea de la Criscior o să se întoarcă sau nu în Polonia :?:
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 552
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MBxd2 Faur

Mesaj de ICRA » Mie Feb 28, 2018 8:51 pm

Văd că nu interesează pe nimeni dar de dragul documentației postez următorul desen cu mașinăria:
Imagine
Avatar utilizator
tfa2003
Mesaje: 378
Membru din: Dum Apr 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

MBxd2 Faur

Mesaj de tfa2003 » Mie Feb 28, 2018 8:59 pm



Si 226 intr-o schema neoriginala, Poate fi o renumerotare mai degraba:
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2791
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MBxd2 Faur

Mesaj de catalin » Joi Mar 01, 2018 3:54 pm

cei mai in masura sa-ti raspunda la prima intrebare sunt cei de la [email protected]. Fa-le un mail, sunt convins ca iti vor raspunde.
O mica nuanta: automotorul a fost cumparat pentru ca a fost o comanda a polonezilor, dupa caietul lor de sarcini, dupa sistemul pre 1989 din fostul bloc comunist...

daca ai intrebari despre aceste vehicule, te invit sa le pui "pe hartie" . Acum nu te astepta sa se imbulzeasca lumea sa puna intrebari despre acest automotor care nu a circulat niciodata la noi, sunt chestiuni importante pe ordinea zilei.
All aboard !
cosmin78
Mesaje: 5821
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Re: MBxd2 Faur

Mesaj de cosmin78 » Joi Mar 01, 2018 7:06 pm

Chiar asta voiam sa ii spun si eu lui ICRA....daca intreba de un DA sau un EA era alta treaba.
In alta ordine de idei, intrebare naiva...daca pentru polonezi au produs automotoare din astea , pentru noi nu erau bune astfel de vehicule? Fie de linie ingusta sau normala...
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2791
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MBxd2 Faur

Mesaj de catalin » Joi Mar 01, 2018 7:14 pm

Constructia de automotoare la noi...fie ele de normala sau ingusta.... Am mai vorbit noi de amestecul de lipsa de viziune si risipa de resurse. Elanul acestui mod de gandire il vedem si azi.
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 552
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MBxd2 Faur

Mesaj de ICRA » Joi Mar 01, 2018 11:44 pm

Dear la Wikipedia traducere:

Numbering: MBxd2 210-229
( 750mm )
MBxd2 301-312
( 1000mm )
Number: 12 (1000 mm)
20 (750 mm)
Manufacturer: FAUR ( Bucharest )
Year of construction (e): 1984-1986
Axis formula : B '2'
Gauge : 750/1000 mm
Length over coupling: 15 920 mm
Height: 3300 mm
Width: 2400 mm
Service weight: 24.4 t
maximum speed: 60 km / h (1000 mm)
40 km / h (750 mm)
Installed capacity: 141 kW
Driving wheel: 750 mm
Engine Type: 1 × D2516HMU
Rated speed: 2100 min -1
Power transmission: hydrodynamic
seats: 39
Standing: 60
Classes : Second
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2791
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MBxd2 Faur

Mesaj de catalin » Mar Apr 17, 2018 3:12 pm

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

colectia inginerului Andrei Malaescu
All aboard !
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 552
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MBxd2 Faur

Mesaj de ICRA » Mar Apr 17, 2018 11:37 pm

Ce poze frumoase. Mașinăria este excepțională.
Am tradus și o pagină Wiki: [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2791
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: MBxd2 Faur

Mesaj de catalin » Mie Apr 18, 2018 12:55 pm

Uite, nu am apucat sa profundez si cat de fiabile au fost.
Constructiile din epoca si din uzina respective nu au o reputatie prea buna. Multe motive, nu merita discutate acum.

Daca aprofundezi subiectul poate tragi o conluzie si asupra acestui aspect.
Da, sunt foarte interesante si reusite ca desen, eram curios daca si astea au purtat (ca si alte realizari ale perioadei) denumiri de tipul "blestemul lui Ceasca". etc....se stie la ce ma refer....
All aboard !
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5006
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: MBxd2 Faur

Mesaj de Gam3 » Mar Apr 24, 2018 9:15 pm

[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”