Cu ridicarea lui 230.039 e o alta problema.
Si cei care contesta modul neortodx de ridicare au partea lor de dreptate si noi, care am fost acolo, avem partea noastra de dreptate.
Normal, o locomotiva nu se ridica niciodata de cazan. Nici noua nu ne plac acele urme inestetice ramase pe locul unde au fost cablurile. Insa, aici intervin 2 aspecte: situatia in care s-a facut ridicarea si starea locomotivei.
Pe scurt: Normal, o locomotiva se ridica pe vinciuri si numai in cazul unor accidente sau deraieri complete se ridica folosind macaraua. In cazul unui astfel de eveniment, ridicarea se face in conditii de inchidere totala a traficului feroviar, fara a fi stersat de respectarea unui orar si asa incarcat. In cazul nostru, ridicarea s-a facut intr-o gara importanta, pe cea mai circulata magistrala feroviara a tarii, cu 3 linii temporar blocate, sub presiunea timpului (pauza de trafic se da in intervale bine stabilite), cu permanenta teama de a nu intra cineva in raza de actiune a macaralei, de a nu balansa incarcatura, de-a nu se accidenta cineva.
In alta ordine de idei: Nimeni nu contesta faptul ca o locomotiva are puncte de ancorare, care se folosesc exact in cazul ridicarilor. Dar, e ceva sa ridici o locomotiva activa, care e inspectata periodic, unde punctele de ancorare sunt sigure, unde rezistenta lor e garantata si e cu totul altceva sa ridici o locomotiva care a stat rece timp de peste 17 ani, in ploaie, sub asaltul ruginei, cu punctele de ancorare nesigure, fara a stii daca nu cumva vreunul din ele poate ceda oricand, daca nu sunt fracturi microscopice in metal (care sub sarcina se pot uni instantaneu si da nastere unei rupturi).
Credeti ca isi asuma cineva responsabilitatea unui scenariu de genul filmelor de groaza: locomotiva ancorata de acele puncte ruginite... un punct care se rupe... o cadere a ei... o cadere a macaralei... victime... o magistrala blocata... si cred ca deja e destul pentru a intelege riscurile ce ne puteau pandi. De aceea, toti ne-am pus de acord, ca piesa cu maximum de soliditate e cazanul, ca el e cel mai trainic fixat de fremul locomotivei, ca e cea mai mica probabilitate ca aici sa apara fisuri in metal.
Incercat sa va imaginati putin in locul nostru, priviti problema ca si cum ati fi fost in pielea noastra. Sunt convins ca veti vedea totul cu alti ochi.