Locomotive cu Abur in Patrimoniul Cultural National

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Salutare,

Iata lista cu locomotivele cu abur clasate in patrimoniul cultural national pana la 1 Ianuarie 2002

http://www.cimec.ro/Muzee/Bunuriclasate/Clasatintezaur.htm
(de la nr 22 incep locomotivele)


O surpriza placuta sa vad o poza de calitate mai buna a locomotivei tip 40007,1-D-1 de la Depoul Subcetate-Regionala Timi�oara care a circulat
prin "portile de fier" ale Transilvaniei.


Ma bucur ca 150.1028 de la Iasi se afla pe lista.
 
Salut!

Laudabil faptul ca aceste locomtive, fie ele oricat de putine sunt calsate ca tezaur al Romaniei, dar este de toata jena ca o locomtiva tezaur sa fie pastrata in conditiile in care sunt pastrate: dau exemplu 131001 si 40007. Ele sunt "pastrate" la Subcetate in depou, depou care nu mai functioneaza de ani buni de zile, si sunt lasate sa rugineasca sub cerul liber si sa creasca toate plantele pe si in ele, in timpul in care aceasta remiza aflata in depou este goala. DE asemenea in depou la Subcetate se mai afla si un 150 Kriegslok si o macara cu aburi, pastrate in aceleasi conditii ca si 131001 si 40007. :-?
Nu spun ca nu a fost o placere sa ma urc in ele si sa vad cum aratau dar din pacate nu toti cei care unca in acele locomtive au aceleasi intentii ca mine. din pacate daca cineva nu actioneaza sa conserve aceste locomtive si sa le pastreze cum trebuie in cativa ani ne vom uita la tezaur doar in fotografiile pe care le avem cu ele.
 
Buna Gabi,

Poze?

De exemplu:

Lcomotiva 230.098 de la depoul Iasi:
In gara Vatra Dornei
http://www.cimec.ro/Muzee/Bunuriclasate/Imagini_locomotive/imagepages/image31.htm
In depoul Iasi la data de 03.11.2007



Locomotiva 50.469

http://www.cimec.ro/Muzee/Bunuriclasate/Imagini_locomotive/imagepages/image53.htm

In depoul Iasi la data de 03.01.2007



Locomotiva 150.1028
http://www.cimec.ro/Muzee/Bunuriclasate/Imagini_locomotive/imagepages/image12.htm

In depoul Iasi la data de 03.01.2007

 
Vin si pozele:

Sa incepem 131001:
http://www.cimec.ro/Muzee/Bunuriclasate/Imagini_locomotive/imagepages/image4.htm
asa arata inainte

http://feroviare.fotopic.net/p46405713.html

asa arata acum

40007:




http://www.cimec.ro/Muzee/Bunuriclasate/Imagini_locomotive/imagepages/image47.htm

as arata atunci
http://feroviare.fotopic.net/p46405715.html
asa arata acum...

Va mai dau cateva teme de studiu: uitati-va la starea generala a depoului subcetate in acei ani (anii 90)si stare depoului de acum cateva luni.
ganditi-va ca acestea sunt doar 2 locomtive..gam 3 a dat niste exemple mult mai bune ca mine
 
Multumesc Gabi,
Putina istorie despre singura cale ferata cu cremaliera din Romania:
http://www.cfr.ro/jf/romana/2000_6/porti_fier.htm
Si nu strica o bucata de cremaliera la casa omului......


Poza din 06.04.2007 ,in spatele gospodariei unui taran din Bucova,care cu timpul a intrat cu gospodaria peste calea ferata.

Daca mai ai poze ale locomotivelor aflate pe lista din zona ta poate mai pui aici.
Numai sa nu sarim de la un depou la altul.
 
Vad ca tyco mi-a luat-o inainte. Sa trecem la depoul Arad, unde se afla cea mai mare locomtiva construita in Romania si anume 142044. Ea se afal bine "ingradita" de DAuri pentru a nu putea fi analizata si usurata de unele piese. O parte din piese chiarau fost date jos de pe ea pantru a evita furtul. multumita unui inginer din depoul Arad locomtiva este cat de cat ingrijita. din pacate SFTul nu mai baga bani in ea, bagand in schimb in ale locomtive mult mai putin impresionante ca 142.
 
Ceea ce ati prezentat voi nu e chiar complet. Pe langa locomotivele din acea lista mai exista inca o serie de exemplare care nu sunt clasate in patrimoniul tehnic. De asemenea, mai exista destule vagoane vechi (mai ales de marfa), construite inainte de 1950, majoritatea unicate, care sunt raspandite prin diverse locatii din tara.
 
Nu cred ca ar fi de vreun folos sa incep sa insir aici numere de locomotive, locatii, etc...

Voi spune doar atat: faptul ca o locomotiva figureaza pe o lista de patrimoniu (din pacate traim in Romania) nu garanteaza deloc ca ea este ingrijita, intr-o stare tehnica acceptabila sau ca nu va ajunge candva la casare. Multi se vor grabi sa ma contrazica, invocandu-mi principii teoretice, articole, legi... realitatea e ca azi nimic nu se mai respecta, iar articolele din legi raman, de cele mai multe ori, doar niste texte pe hartie...

Voi da doar cateva exemple concludente: uitati-va la pozele din depoul Iasi, mai ales la cele cu 150.1028 (care desi apare pe lista de patrimoniu, are o situatie incerta) si cu 50.469 (care apare ca exponat).
Un alt exemplu graitor e situatia locomotivelor de patrimoniu depozitate la Remiza Lugoj.
Poate cel mai trist dintre toate e exemplul locomotivei 150.1020 (poate fi vazuta intr-un camp, la iesirea din gara Suceava Nord (spre Dornesti), care cu toate ca era trecuta pe lista de patrimoniu, a fost taiata in modul cel mai barbar, azi fiind redusa la o gramada de fier vechi, ce nu mai aminteste deloc de o locomotiva seria DR 52.
 
  • Like
Reacții: Vlad9loco
Slaut!

Andrei are dreptate. N-am acuperit nici macar o cincime din toate locomotivele. Eu am considerat ca acestea sunt cele mai relevante pentru a demonstra starea tezaurului patriei. Sirul de asemenea exemple poate continua pana la nesfasrit.
De asemenea si 230.039 a carei mutare pe cuponul de linie din Sinaia, a fost ralizat prin ridicare de cazan, actiune care nu mai permite nici macar repararea cazanului, necesar fiind unul nou pe care nimeni nu-l va face, da dovada de o indiferenta totala fata de niste bunuri ce ar trebui pastrate daca nu in stare de functionare, macar fara piese lipsa.
 
Cu ridicarea lui 230.039 e o alta problema.

Si cei care contesta modul neortodx de ridicare au partea lor de dreptate si noi, care am fost acolo, avem partea noastra de dreptate.

Normal, o locomotiva nu se ridica niciodata de cazan. Nici noua nu ne plac acele urme inestetice ramase pe locul unde au fost cablurile. Insa, aici intervin 2 aspecte: situatia in care s-a facut ridicarea si starea locomotivei.

Pe scurt: Normal, o locomotiva se ridica pe vinciuri si numai in cazul unor accidente sau deraieri complete se ridica folosind macaraua. In cazul unui astfel de eveniment, ridicarea se face in conditii de inchidere totala a traficului feroviar, fara a fi stersat de respectarea unui orar si asa incarcat. In cazul nostru, ridicarea s-a facut intr-o gara importanta, pe cea mai circulata magistrala feroviara a tarii, cu 3 linii temporar blocate, sub presiunea timpului (pauza de trafic se da in intervale bine stabilite), cu permanenta teama de a nu intra cineva in raza de actiune a macaralei, de a nu balansa incarcatura, de-a nu se accidenta cineva.

In alta ordine de idei: Nimeni nu contesta faptul ca o locomotiva are puncte de ancorare, care se folosesc exact in cazul ridicarilor. Dar, e ceva sa ridici o locomotiva activa, care e inspectata periodic, unde punctele de ancorare sunt sigure, unde rezistenta lor e garantata si e cu totul altceva sa ridici o locomotiva care a stat rece timp de peste 17 ani, in ploaie, sub asaltul ruginei, cu punctele de ancorare nesigure, fara a stii daca nu cumva vreunul din ele poate ceda oricand, daca nu sunt fracturi microscopice in metal (care sub sarcina se pot uni instantaneu si da nastere unei rupturi).

Credeti ca isi asuma cineva responsabilitatea unui scenariu de genul filmelor de groaza: locomotiva ancorata de acele puncte ruginite... un punct care se rupe... o cadere a ei... o cadere a macaralei... victime... o magistrala blocata... si cred ca deja e destul pentru a intelege riscurile ce ne puteau pandi. De aceea, toti ne-am pus de acord, ca piesa cu maximum de soliditate e cazanul, ca el e cel mai trainic fixat de fremul locomotivei, ca e cea mai mica probabilitate ca aici sa apara fisuri in metal.

Incercat sa va imaginati putin in locul nostru, priviti problema ca si cum ati fi fost in pielea noastra. Sunt convins ca veti vedea totul cu alti ochi.
 
Buna Romrail,

Ca ai redeschis subiectul am o intrebare deoarece nu cunosc exact configuratia amplasamentului "Batranei Doamne" si a cosrturilo implicate de costurile macaralei si inchiderii temporare a traficului.

Oare, cu aceiais bani, nu se putea monta un schimbator de cale care sa fie scos dupa efectuarea manevrei?
 
Si cu peronul liniei 1 din Sinaia ce faceam?

Cine credeti ca dadea aprobarea schimbarii configuratiei unei statii CFR (mai ales ca e pe cea mai importanta magistrala). Si asa, a fost greu sa obtinem toate aprobarile pentru macara.
 
Mircea, vezi sa nu greseasca pozitia contramanivelei...

(oare la P8 original sunt rotile ca la micile P8 mai mult sau mai putin corecte? glumesc, desigur! ) :D
 
Capetele manetoanelor de pe rotile motoare principale sunt profilate, deci nu se poate gresi - dar asta stiu ca stiai deja :D
Off-topic - mostre de germana a la MPU:
roata motoare principala = treibrad
roata motoare cuplata = kuppelrad
biela motoare = treibrad
biela de cuplare = kuppelrad
cap de cruce = kreuzkopf
glisiera = schleifer
contramanivela = gegenkurbel
surub = schraube
culisa = schwinge
biela culisei = schwingenstange
biela sertarului = schieberschubstange etc. :fluierat:
Ma descurc bine pana acum, Horia? :D
 
Horia, ai sa razi, dar la locomotiva de la Sinaia NU SUNT!!!

Mai precis, locomotiva de la Sinaia este un unicat extrem de valoros, una dintre primele P8 construite vreodata, si are o distributie diferita de cele ale locomotivelor ulterioare!

Iata aici:
axuny9sd5t0j71wnv.jpg

o poza facuta de mine in noiembrie anul trecut, vizibilitatea era ingreunata de ninsoare, biela motoare este demontata (se poate vedea pusa deasupra, pe frem) insa oricum iti poti da seama ca distributia este diferita de modelele de P8 "clasice" facute de Fleischmann!

:D
 
Mircea, ai gresit la copy and paste! :D

biela e Stange, nu Rad... adica Kuppelrad si Kuppelstange...

nu uita ca substantivele in germana sunt cu litera mare!

in rest e ok! :aplauze:

@Dorin: aha, e una din cele vechi, de pana in 1910! :)

p.s.: ai deschis fisierul?