Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Modulele Clubului Improvizat Bucuresti

Diorama la care lucrez

Moderator: rrzxxx

Scrie răspuns
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Iun 10, 2013 11:02 am

Reproducerea unui triunghi de cale normala ocupa mult loc.
Unul de ingusta nu atat de mult, datorita razelor de curbura care sunt cu totul altele.

Ca sa iti faci un ordin de marime, masoara pe Google Earth triunghiul tramvaiului de la Rasinari (ca sa luam un exemplu real). Il gasesti cautand Rasinari/Sibiu si apoi strada Remizei.
In realiatate, spatiul ocupat este un triunghi echilateral cu latura de 50m.
Reduci la scara, vezi ce spatiu ai disponibil pe modul, vezi cum mai lucrezi din raza curbelor si mai reduci din lungime, etc.....
All aboard !
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Lun Iun 10, 2013 11:36 am

E mare şi pe dioramă’...undeva la 57 de cm... o latură’...
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Iun 10, 2013 11:49 am

Pai voi ati dus discutia spre intoarcerea locomotivelor :)

Am scris de la inceput ca unul din avantajele utilizarii locomotivelor tender (marea majoritate a locomotivelor de ingusta fiind de acest tip) era ca nu le mai intorcea nimeni. Circulau la fel de bine si cu cos inainte si invers. Placile si triunghiurile erau exceptia la caile ferate inguste. Nu spun ca nu existau insa prin creierul muntilor, la caile ferate forestiere, nu cara nimeni placi sa le monteze in padure :)

Eu pe o diorama Hoe nu as pune nici placi, nici triunghiuri ci doar linie simpla, multa vegetatie, exploatari forestiere si poate o mica statie de ingusta si pentru onor public calator.
All aboard !
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Lun Iun 10, 2013 12:15 pm

Exact asta vom face, nu numai ca nu este loc de triunghi sau placa dar este de rezolvat si problema polaritatii sinelor ceea ce duce la munca si bani in plus. Deci vom exclude posibilitatea intoarcerii locomotivelor pentru ca nu este necesara.

In shimb s-ar putea sa trebuiasca sa punem locomotiva in fata trenului ceea ce necesita doua macaze in plus....alti bani alta distractie , inca un macaz ne mai trebuie pentru accesul la cele doua linii din remiza, asta in cazul in care montam remiza la capat de linie , daca nu o sa ne mai trebuiasca inca un macaz cu ajutorul caruia sa scoatem locomotiva de pe traseul normal.... alti bani alte distractii :grin: vorbim despre lucruri care momentan nu fac parte din planurile viitorului apropiat
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1217
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Lun Iun 10, 2013 1:18 pm

Dragos... cat de lunga este o locomotiva de linie ingusta...te-ai gandit la vreun model?

Eu cred ca daca tot am initiat discutia s anu o lasam moarta in fasa...

Dar catalin are totusi dreptate pana la urma... Eu am vazut un film (inainte sa ma apuc sa imi descarc "t'ate iutuburile vazute") in care pe o linie ingusta exista o turnanta exact cat locomotiva (cred ca pe o macheta ar fi vreo 12 cm diametru, max 15)

Si clar ca va fi o masina tender... nu aveau nevoie de carbuni pt distante lungi...
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Lun Iun 10, 2013 1:28 pm

bogdanra scrie:Si clar ca va fi o masina tender... nu aveau nevoie de carbuni pt distante lungi...
Esti sigur ca asta ai vrut sa zici ? :grin:

Despre turnanta...Vedem ce zic si restul , majoritatea decide iar eu pana atunci nu mai vreau turnanta !

Vreau sa fac un panou de comanda caci este necesar in momentul de fata.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1217
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Lun Iun 10, 2013 1:31 pm

Eu sunt sigur ca asta am vrut sa zic, nu sunt sigur ca stiu ce zic:)))
Una peste alta va trebui sa desenam un pic modulele chiar daca nu facem sina ingusta acum (zicem ca au furat-o)
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Lun Iun 10, 2013 2:30 pm

Fiindca Bogdan insista sa discutam... discutam.

Ideea mea referitoare la amplasarea mocanitei pe module ar fi fost cam asta :
[Link Removed for Guests]

Dupa cum se vede, avem la rampa o linie incalecata si doua macaze de linie incalecata, complicat de facut nu este pentru ca linia si macazele se gasesc gata de cumparat la tillig, din nou ... banii sunt problema.

A doua linie de mocanita este proiectata pentru a putea muta locomotiva in fata trenului fara a o pune cu cosul inainte (am scapat de triunghi , turnante etc ).

Remiza este amplasata in capatul liniei pentru a evita un macaz in plus.

Ideea expusa de mine ar insuma costurile undeva pe la 500 de lei (linie incalecata, macaze incalecate , macaze normale de mocanita si linie normala de mocanita), daca va place si vreti sa o punem in aplicare astept sa stabilim acest lucru la urmatoarea intalnire, eu oricum ar fi stabilit tot la panou vreau sa lucrez :-D

Asadar astept pareri daca este ok aceasta varianta din punct de vedere funtional dar si financiar
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Lun Iun 10, 2013 2:36 pm

Acuma ar mai fi o problema pe care nu o cunosc , accesul de la rampa la vagoane.
Cum nu cunosc inaltimea vagoanelor nu pot spune ca ele pot fi puse de aceiasi parte a rampei si mai ales nu stiu daca sunt posibil de amplasat lateral deoarece mocanita este mai ingusta si nu cred ca marginea vagonului ajunge pana in marginea rampei , adica s-ar putea sa cada marfurile pe sine .
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1217
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Lun Iun 10, 2013 2:41 pm

"ei , nu trebuia... daca chiar nu vroiai si nu vine din suflet...mai bine nu discutam "
G L U M A!

revenind la lucruri serioase....

Trebuie studiata, dar pare foarte ok... macazele incalecate sunt pentru linie normala si linie ingusta?
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Iun 10, 2013 6:38 pm

Eu de cf incalecata la rampa de marfa nu am auzit. Nu spun ca nu a existat, spun doar ca eu nu am vazut/auzit sa fie.
Mi se pare oarecum logic datorita diferentelor de gabarit...

Ce am intalnit insa sunt rampele situate intre doua linii de ecartament diferit, rampa servind la transbordarea calatorilor si a marfurilor din trenurile de ingusta in cele normale.

...motiv pentru care desenul lui Dragos nu mi se pare verosimil si complica lucrurile inutil la schimbatoarele de cale. Ideea de ansamblu e buna, doar ca nu as merge pe amestecul inutil al liniei de normala in zona de ingusta....

Dar, eu merg pe ideea "keep it short and simple". Asta ma face sa evit complicatii uneori inutile si sa am sanse mai mari sa si termin ceva cand ma apuc de un proiect. Nu trebuie neaparat sa faceti ca mine.
Pana la urma sunt si alti membrii ai clubului in afara de voi doi si sunt convins ca au idei multe si valoroase care asteapta doar un "brainstorming" sa iasa la suprafata.
All aboard !
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1217
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Lun Iun 10, 2013 6:44 pm

Dar sina incalecata poate fi folosita pentru manevre ;-) si frumusete:)
Am mai vazut ceva de curand: betonarea cailor ferate (de exemplu in curti sau zone cu si cu trafic auto)
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Iun 10, 2013 7:02 pm

"keep it short and simple" domnilor...inspirati-va din simplitatea realitatii si construiti simplu si functional...

altfel tot provizoriu o sa ramana si clubul si modulele. Si cu 40 de pagini de comentarii pe 2 forumuri nu o sa va puteti duce la nicio expozitie...
All aboard !
Avatar utilizator
brcosminp
Mesaje: 541
Membru din: Vin Sep 04, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de brcosminp » Lun Iun 10, 2013 8:12 pm

Salutare, cat se poate de corecta observatia lui Catalin, personal apreciez o schema simpla a traseului si un accent mai mare pe detalii legate de scenariu/decor. Ramane sa discutam la club si apoi sa prezentam rezultatul celorlalti pentru a stabili varianta finala. Ideea amplasarii rampei intre linia normala si cea ingusta (nu neaparat incalecata) din schema lui Dragos imi pare foarte practica, realista si de efect, la fel cum imi surade si ideea betonarii pentru accesul camioanelor pentru incarcat busteni.
cosmin78
Mesaje: 5824
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Iun 10, 2013 8:25 pm

Pe vremuri nu se mai betona nimic, nivelul solului in zona de incarcare/descarcare ajungea la acelasi nivel cu sina, iar camioanele si tractoarele cu remorci le traversau in voie...
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”