Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Trains in Romania [by Tudosa Mihai-Marian]

mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Vin Iun 07, 2013 1:46 pm

Trenuri de toamn㒠colorat㒠la Probota, Suceava, [November, 2012]

Imagine

Era zi liber㒠de la serviciu, vremea era perfectă’, ultima zi de toamn㒠şi am consumat-o filmând trenuri. între ora 11 şi 15, am filmat şi fotografiat 14 trenuri, şi mai lungi, şi mai scurte, şi de marfă’, şi de că’lă’tori, şi private, şi de stat, tractate fie de locomotive electrice sau de locomotive diesel.(-hidraulice, parol!)

Clă’direa haltei [Link Removed for Guests] în primă’vara anului 2013, iar acest eveniment tragic a pus la grea încercare cunoştinţele şi îndemânarea pompierilor, dat fiind c㒠zona este izolat㒠la aproape 1 km de orice drum public. Tot ca fapt divers (şi tragic), în filmare apare Trenul InterRegio Suceava - Braşov, tren care a fost şi el anulat o dat㒠cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor de 2013.

Poate doar peisajul îndeamn㒠la visare şi la relaxare. Locul de filmare a fost sub creasta Podişului Fă’lticenilor, valea din imagini fiind cea a Siretului.

[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Dum Dec 08, 2013 9:47 am

Trenurile din România în 2012

Imagine

Un reportaj-mozaic cu peisaje româneşti şi vehicule feroviare fotografiate şi filmate în anul 2012, fie cu SX20IS-ul, fie cu 60D-ul. O activitate mai slă’buţ㒠decât ce a fost în 2011, dar cu mai mult㒠implicare sufleteasc㒠şi un gram în plus de experienţă’. Bocanci uzi, degete degerate, câini lă’trând, sute de lei sau mii de lei investiţi în nişte pixeli în plus, şi bineînţeles ocă’rile familiale - dar acestea sunt efecte care nu se vă’d în film.

Gara de Nord, Burdujeni Suceava, trenuri de intervenţie, Să’geţi Albastre îngheţate, că’lă’tori zgribuliţi, vagoane modernizate sau încă’rcate pân㒠la refuz de marfă’, în vitez㒠sau lente ca un melc, ză’pad㒠grea sau soare istovitor, parad㒠de pluguri hidraulice sau LDH-uri cam dep㒺ite de vreme, dar ambiţioase din cale-afară’, doamne aburoase sau ”tramvaie” RegioTrans supuse la ger de -20 de grade, dealurile şi munţii Transilvaniei acoperite cu ză’padă’, stră’bă’tute de locomotive electrice sau mai puţin electrice, prietenii legate şi dezlegate de bestiile de fier feroviare, o îngră’mă’deal㒠de secvenţe FeRoviaRe pe care v㒠invit s㒠le urmă’riţi, cu drag!

[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Lun Iun 30, 2014 7:47 pm

A trecut cam mult timp de când n-am mai scris aici, dar... continuă’m seria filmelor realizate în România anului 2013:

Tren de marf㒠pe linia Fă’lticeni - Dolhasca, [Mai, 2013]

Imagine

Pân㒠acum, n-am vă’zut pe nică’ieri o fotografie cu vreun tren mă’rfar pe linia 510, Fă’lticeni - Dolhasca. Astă’zi, fiind zi liberă’, timpul mi-a permis s㒠vizitez gara Fă’lticeni, acolo unde am vă’zut o garnitur㒠gata de plecare. Soarele ardea tare, dar mi-am luat aparatele de fotografiat şi am plecat cu bicicleta într-un loc de unde s㒠pot surprinde Valea Șomuzului şi ”şarpele” cu containere. Și cum întotdeauna dup㒠un Soare fierbinte vine o furtună’, inevitabilul s-a produs. M-am ascuns sub un deal care m-a apă’rat de fulgere şi tunete, dar mi-a umplut capul şi aparatele foto cu nisip şi lut. Asta e, dar mă’car am fotografiat ce voiam de mult: un mă’rfar pe linia pe care o reprezint, dac㒠pot spune aşa, Fă’lticeni - Dolhasca.

în fapt, locomotiva diesel-electric㒠DA 1139 trecea cu un tren lung de containere prin satele de pe Valea Șomuzului: Preuteşti, Arghira, Dolheşti. Orice cale ferat㒠din lume e important㒠în felul ei, are povestea ei, farmecul ei, curbele ei, staţiile ei, oamenii ei...

[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Sâm Iul 05, 2014 1:45 pm

Regio Private Train on Fă’lticeni - Dolhasca secondary line, [May, 2013]

Imagine

în acea zi de 1 mai 2013, atunci când fabricile nu lucrează’, iar angajaţii au o zi liber㒠să’rbă’torind Ziua Muncii, mi-am fă’cut timp pentru a filma trenul Regio Fă’lticeni - Dolhasca. Locul de ”trainspotting” a fost chiar pe coasta dealului din localitatea Arghira, loc de unde se poate observa foarte frumos toat㒠valea râului Șomuz, drumul judeţean Fă’lticeni - Dolhasca, dar şi calea ferat㒠510 Fă’lticeni - Dolhasca. Pe aceast㒠linie circul㒠atât trenuri de că’lă’tori, cât şi trenuri de marfă’. în fapt, scopul ieşirii şi cocoţă’rii pe dealul de la Arghira a fost filmarea [Link Removed for Guests], dar acesta a fost precedat de trecerea automotorului Regiotrans cu că’lă’tori.

Calitatea imaginii a avut puţin de suferit din cauza perdelei de ap㒠dintre mine şi tren; vremea era foarte aspră’, ploua şi fulgera. Totuşi, se pot admira câmpurile înverzite şi geografia aşeză’rii satelor Basarabi, Arghira şi Dolheşti. Acest tip de panorame sunt slă’biciunile mele, mai ales dac㒠trenurile îşi fac şi ele apariţia în peisaj. La sfârşitul filmului regă’siţi o panoram㒠derulat㒠de la stânga (Preuteşti) pân㒠la dreapta (Dolheşti).

Vizionare plă’cută’!

[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Sâm Iul 05, 2014 9:11 pm

Tren cu cisterne pentru Râşnov/Ză’rneşti plecând din Gara Bartolomeu, [Mai, 2013]

Imagine

Salba de semnale luminoase de ieşire din staţia Bartolomeu creeaz㒠o imagine aparte, mai ales în contextul în care un singur semnal din toate cele opt era pe LIBER. Se întâmpla s㒠fiu la cumpă’ră’turi în zona de Vest a Braşovului şi traversam liniile staţiei Bartolomeu. Pe o linie staţiona un mă’rfar de la Constantin Grup care pleca spre Râşnov sau Ză’rneşti cu 16 cisterne de-ale Grupului Feroviar Român. însă’, în acelaşi timp, o goarn㒠de automotor Regiotrans se auzea venind dinspre Râşnov. Momentul întâlnirii celor dou㒠trenuri a fost înregistrat în filmul de mai jos.

Și pentru c㒠tot eram în să’ptă’”luna” de miere, soţia mea a simţit faptul c㒠întârziam de la magazinul de pâine, o s㒠v㒠rog s㒠înţelegeţi scurtul apel telefonic de ”chemare acasă’” a pasionatului feroviar ră’tă’cit printre liniile staţiei Bartolomeu. :))

[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Dum Iul 13, 2014 9:17 am

Trenuri de că’lă’tori în Gara Bartolomeu - Braşov, [Mai, 2013]

Imagine

Că’utam, ală’turi de vă’rul meu, Vasile, trenurile printre acoperişurile din şindril㒠ale cartierului Bartolomeu. Panorama de început de var㒠ne-a încântat privirea şi, în pofida vântului care sufla puternic, am filmat timp de o or㒠cinci trenuri care tranzitau Gara Bartolomeu. Orele serii, anunţate fă’r㒠greş de orologiul Bisericii Bartolomeu, aduceau în Braşov trenuri de la Timişoara, Sibiu, Bucureşti şi Ză’rneşti.

Fie c㒠erau Să’geţi Albastre, automotoare Regiotrans Caravelle sau vagoane moderne de că’lă’tori tractate de locomotive puternice diesel-electrice EGM, trenurile se vedeau excelent de pe stâncile pe care ne cocoţasem cu aparatele noastre de fotografiat.

Vizionare plă’cută’!

Regio Private Train 14720, Ză’rneşti - Braşov
Saint Bartolomeu Church built in 1260
InterRegio Train 1622, Timişoara Nord - Bucureşti Nord
Regio Private Train 14723, Braşov - Ză’rneşti
Regio Train 2104, Sibiu - Braşov
InterRegio Train 1527, Bucureşti Nord - Sibiu

[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Joi Iul 17, 2014 9:16 pm

Tren militar în Braşov la Gara Bartolomeu, [Mai, 2013]

Imagine

Un tren militar scurt tractat de o locomotiv㒠diesel-electric㒠intra în Gara Bartolomeu în ceas de seară’. Acest convoi a fost tractat de DA-836 aparţinând CFR Marfă’. Vagoanele platform㒠erau încă’rcate cu 9 autocamioane DAC 665 T. Aceste camioane sunt 6x6, au un motor diesel în 6 cilindri de 10 litri şi dezvolt㒠o putere de 215 cai putere.

Vizionare plă’cută’!

[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Sâm Iul 19, 2014 12:33 pm

Automotorul Caravelle modernizat de Marub Braşov - ARHIVA, [Mai, 2013]

Imagine

Regiotrans, cel mai mare operator privat de transport că’lă’tori din România, transport㒠anual peste 2 milioane de pasageri. La un asemenea trafic de că’lă’tori, se cuvine ca o cot㒠parte a cifrei de afaceri s㒠fie îndreptat㒠spre modernizarea parcului de material rulant. Unul dintre automotoarele Caravelle X4500, cu numă’rul de înmatriculare 4511, a fost modernizat şi poate fi admirat în imaginile videoclipului de mai jos.

Automotorul a primit o nou㒠schem㒠de vopsire, capetele cu posturile de conducere fiind modificate complet, primind blocuri optice noi, parbrize noi cu display de informare pentru că’lă’tori, plug de animale şi nu în ultimul rând un pupitru de comand㒠nou-nouţ, oferind mecanicului în acest fel confort sporit. De asemenea, nici spaţiul pentru că’lă’tori nu a fost neglijat, primind scaune noi, sistem de iluminat nou, ferestre termopan lipite, podea nou㒠şi pereţi interiori noi.

Vizionare plă’cută’!

[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Sâm Iul 19, 2014 6:40 pm

Trenuri la Tunelul de la Lucă’ceşti, jud. Suceava, [Mai, 2013]

Imagine

Linia Suceava - Suceava Vest - Lucă’ceşti - Gura Humorului a apă’rut ca o variant㒠de înlocuire a liniei Suceava - Dă’rmă’neşti - Cacica - Gura Humorului, deoarece aceasta din urm㒠era descris㒠de un traseu cu o declivitate mare şi limită’ri dese de vitez㒠la curbele cu raz㒠mică’. Pe de alt㒠parte, traseul liniei inaugurate la 1964 are mai multe viaducte şi un tunel, lucră’ri de art㒠feroviar㒠care au necesitat mai mult de 15 ani de construcţie.

Și cum aceast㒠linie a preluat traficul de pe Dă’rmă’neşti - Cacica - Gura Humorului, am plecat într-o duminic㒠la gura tunelului de la Lucă’ceşti de pe linia 502, de unde am admirat trenurile Regio Suceava - Ilva Mică’, Câmpulung-Moldovenesc - Suceava, Ilva Mic㒠- Suceava şi InterRegio Cluj-Napoca - Iaşi. Vântul şi norii au viciat într-o oarecare mă’sur㒠filmă’rile pe care le realizam, dar culorile vii de var㒠ale ierbii, ale câmpurilor şi ale livezilor mi-au atras atenţia în mod deosebit şi v㒠invit şi pe dumneavoastr㒠s㒠urmă’riţi 3 minute feroviare cu trenuri moldoveneşti!

Vizionare plă’cută’!

0:45 - Regio Train 5703, Suceava - Ilva Mică’
1:20 - Regio Train 5722, Câmpulung-Moldovenesc - Suceava
1:50 - InterRegio Train 1832, Cluj-Napoca - Iaşi
3:30 - Regio Train 5704, Ilva Mic㒠- Suceava

[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Dum Iul 20, 2014 9:53 am

Trenuri în Lunca Siretului, [Iulie, 2013]

Imagine

întâlnirea cu vă’rul meu de la Braşov s-a transformat într-o ieşire pe calea ferat㒠de excepţie! Pă’ră’sind serviciul de la ora 15:30, am pornit spre Dolhasca per pedes cu aparatele de fotografiat şi cu mult chef s㒠filmă’m trenuri. Pe magistrala 500, între Paşcani (km 387) şi Lunca Siretului (km 392), ne-am intersectat cu trenuri Regio, InterRegio, internaţionale şi mă’rfare.

Mecanicii locomotivelor nu au fost deloc reţinuţi în a ne saluta în drumul lor spre Iaşi, Bucureşti sau Suceava. Cadrul natural din... Lunca Siretului se observ㒠şi în decorul videoclipului de mai jos. Viteza de circulaţie a trenurilor pe aceast㒠porţiune este de 80-100 km/h, aşadar infrastructura se prezint㒠foarte bine la banii puţini care se dau pentru reviziile la calea de rulare.

0:00 - Intro
1:00 - Regio Regiotrans Private Train 14886, Târgu Neamţ - Paşcani
1:20 - Regio Train 5602, Suceava Nord - Iaşi
1:52 - Regio Train 5505, Paşcani - Suceava Nord
2:18 - Regio Regiotrans Private Train 14867, Paşcani - Târgu Neamţ
2:54 - InterRegio Train 12765, Iaşi - Timişoara Nord
3:20 - InterRegio Train 1753, Bucureşti Nord - Suceava
3:34 - InterRegio Train 1832, Cluj-Napoca - Iaşi
3:54 - InterCity Train 554, Suceava - Bucureşti Nord
4:40 - InterRegio 383 ”Bulgaria Express”, Moscow - Bucharest - Sofia
5:15 - Freight Train hauled by CFR Marf㒠locomotive
5:59 - Regio Train 5608, Suceava Nord - Iaşi
6:21 - Freight Train hauled by CFR Marf㒠from Fă’lticeni to Dolhasca
6:50 - Arrival of InterRegio from Bucharest
7:10 - Dolhasca Railway Activity


[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
TGV-DAT
Mesaje: 140
Membru din: Joi Ian 31, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti! (intre trenuri si zgarie-nori)
Contact:

Mesaj de TGV-DAT » Mar Iul 22, 2014 12:06 pm

Mishule, esti adevarat "Poet Feroviar"!!! Felicitari! Mi-au uns sufletul aceste randuri. Filmuletele le voi urmari curand, cand netul "va prinde viteza".
�Trenar, trenuletist innrait, fara vreo sansa de scapare...<br> Crescator si imblanzitor de "pui de Sarpe feroviar".<br>
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Vin Aug 22, 2014 9:27 pm

Trenul Regio Fă’lticeni - Dolhasca trecând prin Arghira, [Noiembrie, 2013]

Imagine

Naveta de zi cu zi dintre Paşcani şi Fă’lticeni cu mijloacele de transport în comun - tren şi microbuz - mi-a conferit o imagine în detaliu a liniei ferate secundare 510, Dolhasca - Fă’lticeni. Aşa c㒠nu mi-a ră’mas decât să’-mi pun în practic㒠ideile fotografice survenite în timpul deplasă’rii cu microbuzul.

Curba care se poate vedea în imaginile de mai jos este semnalizat㒠cu limitare de vitez㒠la 45 km/h întrucât raza minim㒠de curbur㒠este mică’. Decorul tomnatic care se abă’tuse asupra satelor de pe Valea Șomuzului a creat o palet㒠interesant㒠de culori pe care Trenul Regio Fă’lticeni - Dolhasca le-a tulburat prin trecerea lui prin Arghira.

[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Sâm Aug 23, 2014 9:34 am

Trenuri în amurg la Dolhasca, [Decembrie, 2013]

Imagine

Jumă’tatea de debleu natural care se gă’seşte în zona Liteni - Dolhasca ofer㒠câteva locuri interesante de fotografiere / filmare a trenurilor. Fiind decembrie, deci ziua foarte scurtă’, intervalul orar 16:00 - 18:00 a lă’sat în obiectivul camerei foto o lumin㒠difuză’, rece, de iarnă’. Chiar şi aşa, culorile locomotivelor s-au distins într-un mod plă’cut, iar trenurile s-au unduit interesant în contracurba de dinainte de staţia Dolhasca.

0:00 - Intro
0:18 - InterRegio Train 1832, Cluj-Napoca - Iaşi
1:06 - InterRegio/International Train 383, Moscow - Bucureşti - Sofia
1:49 - Regio Train 5602, Suceava Nord - Iaşi
2:59 - InterRegio Train 12765, Iaşi - Timişoara Nord
3:26 - InterCity 554, Sucaeva - Bucureşti Nord

[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Dum Aug 24, 2014 10:42 am

Trenuri la trecerile de nivel în Vatra Dornei, [Decembrie, 2013]

Imagine

Unele dintre cele mai frumoase că’lă’torii sunt cele din Ajunul Cră’ciunului: luminiţe prin oraşe, ză’pad㒠pe case, peisaj de poveste. La sfârşitul lui 2013 treceam prin Vatra Dornei şi de fiecare dat㒠când tranzitam oraşul, prindeam bariera, prilej cu care am filmat trenurile gră’bite. Dimineaţa am prins prins Trenul Regio 5702, Ilva Mic㒠- Suceava, iar spre sear㒠am asistat la trecerea trenului suplimentat cu vagoane, InterRegio 1831, Iaşi - Cluj-Napoca.



[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Lun Aug 25, 2014 7:49 pm

Că’lă’torie cu Mocă’niţa 762.209 la Moldoviţa, [Decembrie, 2013]

Imagine

Teatrul turistic care se întâmpl㒠la Moldoviţa, de câţiva ani încoace, are ca personaje sute de turişti cu Nikoane şi Canoane la gât, cu zeci de copii fă’când valuri cu mâinile că’tre localnicii curioşi ieşiţi pe la porţile învecinate cu calea ferat㒠îngustă’. Spun teatru pentru c㒠organizatorul acestei piese desf㒺urat㒠în câte 2-3 acte pe zi reuşeşte s㒠zâmbeasc㒠şi s㒠arate c㒠”se poate, bre!” dac㒠se vrea!

Costernat de deciziile Ministerului de Transporturi, de Consiliului Judeţean Suceava sau de cine ştie care celule birocratice cu rol decizional (din pă’cate) de a închide linia Vama – Moldoviţa, de a nu permite pasionatului de locomotive, Georg Hocevar, s㒠pun㒠(pe banii societă’ţii Calea Ferat㒠îngust㒠S.R.L.) o linie în plus între Mă’nă’stirea Moldoviţa, monument UNESCO şi localitatea Moldoviţa ca s㒠aduc㒠turiştii de la Mă’nă’stirea Moldoviţa spre Argel şi poate mai departe în Obcina Curmă’turii spre izvoarele râului Moldova.

[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Colectii video personale”