- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
Primele trenuri în zăpadă în iarna lui 2011-2012<i></i>, [20 decembrie 2011]<i></i>
Una dintre cele mai frumoase zile dintr-un an este aceea când te ridici din pat dimineaţa şi vezi zăpadă peste tot în jurul tău. Aşa s-a întâmplat şi la mine în Fălticeni, judeţul Suceava, pe 20 decembrie 2011, când m-am trezit şi am fugit către Magistrala 500 cu ochii încă somnoroşi.
Aşadar, ora 11 m-a prins în Dolhasca, nod feroviar între Paşcani şi Suceava. Aici zăpada şi gheaţa s-au instalat pe sol, iar trenurile cu ale lor locomotive şi vagoane soseau şi plecau înţurţurate cu viscol şi îngheţ. Aşa a fost şi cazul maşinii de Braşov care ducea în spate 3 vagoane de la Suceava. BoBica nr. 102, venită însă de la Bucureşti cu InterCity 551, nu avea nici urmă de zăpadă, semn că în Sud iarna încă e pe gânduri să se instaleze sau nu.
Am luat primul tren către o locaţie mai exotică de fel, în mijlocul naturii, la susurul molcom al Siretului îngheţat şi la adierea vântului din codrii Probotei. Aici fauna este diversificată, poţi vedea vulpi, ulii, iepuri, căprioare şi cine ştie ce alte animale mai fioroase, dar nu încă prezente din cauza gălăgiei provocate de contactul roată-şină.
Instalându-mă provizoriu, am înregistrat către nemurire trecerea Rapidului 382 TransEuropean cu vagoane de TransSiberian, rulând cu 95 km/h, conectând zilnic 5 capitale: Sofia, Bucureşti, Kiev, Minsk şi Moscova. De asemenea, trenurile Regio Iaşi ââŹâ Suceava Nord, Bacău ââŹâ Suceava Nord sau Suceava Nord ââŹâ Paşcani transportau călătorii în condiţii optime pe rutele unde maşinile încă dădeau de furcă cu nămeţi şi polei.
Spre seară am lăsat întinderile văii Siretului în primirea nopţii, iar eu am întins-o la tata în Suceava, unde Gara Burdujeni m-a întâmpinat cu o privelişte de neuitat şi care, într-o mică sau mare măsură, îmi aducea aminte de o carte numităââŹÂŚ ââŹÂSărut pe o roată de trenââŹÂ.
Vizionare plăcută!
http://www.youtube.com/watch?v=jtzO3aLSwBc
Una dintre cele mai frumoase zile dintr-un an este aceea când te ridici din pat dimineaţa şi vezi zăpadă peste tot în jurul tău. Aşa s-a întâmplat şi la mine în Fălticeni, judeţul Suceava, pe 20 decembrie 2011, când m-am trezit şi am fugit către Magistrala 500 cu ochii încă somnoroşi.
Aşadar, ora 11 m-a prins în Dolhasca, nod feroviar între Paşcani şi Suceava. Aici zăpada şi gheaţa s-au instalat pe sol, iar trenurile cu ale lor locomotive şi vagoane soseau şi plecau înţurţurate cu viscol şi îngheţ. Aşa a fost şi cazul maşinii de Braşov care ducea în spate 3 vagoane de la Suceava. BoBica nr. 102, venită însă de la Bucureşti cu InterCity 551, nu avea nici urmă de zăpadă, semn că în Sud iarna încă e pe gânduri să se instaleze sau nu.
Am luat primul tren către o locaţie mai exotică de fel, în mijlocul naturii, la susurul molcom al Siretului îngheţat şi la adierea vântului din codrii Probotei. Aici fauna este diversificată, poţi vedea vulpi, ulii, iepuri, căprioare şi cine ştie ce alte animale mai fioroase, dar nu încă prezente din cauza gălăgiei provocate de contactul roată-şină.
Instalându-mă provizoriu, am înregistrat către nemurire trecerea Rapidului 382 TransEuropean cu vagoane de TransSiberian, rulând cu 95 km/h, conectând zilnic 5 capitale: Sofia, Bucureşti, Kiev, Minsk şi Moscova. De asemenea, trenurile Regio Iaşi ââŹâ Suceava Nord, Bacău ââŹâ Suceava Nord sau Suceava Nord ââŹâ Paşcani transportau călătorii în condiţii optime pe rutele unde maşinile încă dădeau de furcă cu nămeţi şi polei.
Spre seară am lăsat întinderile văii Siretului în primirea nopţii, iar eu am întins-o la tata în Suceava, unde Gara Burdujeni m-a întâmpinat cu o privelişte de neuitat şi care, într-o mică sau mare măsură, îmi aducea aminte de o carte numităââŹÂŚ ââŹÂSărut pe o roată de trenââŹÂ.
Vizionare plăcută!
http://www.youtube.com/watch?v=jtzO3aLSwBc