Calin_CBR
In municipiul Hunedoara, pe langa gara CFR, mai exista o gara...GARA MICA. De fapt, ea nu mai functioneaza ca gara din 1990, insa a ramas ruina cladirii ce adapostea odata GARA MICA. Aceasta "Gara mica" chiar a functionat pana in 1990 si avea linii pentru mocanita, care aducea minereul din muntii Poiana Ruscai catre combinatul siderurgic. De asemenea, de doua ori pe zi (o plecare si o sosire) erau atasate si doua vagoane de calatori, vechi de cand lumea, cu geamuri care se deschideau ca si la masina, invartind de o manivela si banchete din lemn, insa frumoase si cu aer nostalgic. Gara este situata in apropierea Castelului Corvinestilor la aproximativ 50-100 de metrii, pe o culme vecina cu cea pe care este ridicat castelul, unite printr-un pot metalic cu imbinari nituite. Astazi, prin bunavointa unui domn pasionat de trenuri si "bolnav" de linie ingusta, care lucreaza inca la depoul de mocanite de 26 de ani, am aflat mai multe detalii. Linia a avut o lungime totala de 16,3 km, un ecartament de 76 cm si o latime a sinei de 40 mm. Acum mai este utilizabila doar o portiune de 400-500 metri de cale ferata ingusta, iar singurele vagoane care mai circula efectuand diverse manevre sunt cele pe care le veti vedea in fotografii.
Iata fosta GARA MICA, de unde in zilele libere urcau voiosi in vagoane oamenii muncii din municipiul Hunedoara, cu destinatia - zona de agrement Govajdia. Aici specific ca Govajdia se afla la 11 km de Hunedoara, pana acolo calea ferata trecand si prin doua tunele. La Govajdia erau detasate cele doua sau trei vagoane de calatori, iar restul garniturii mai parcurgea la deal 5 km, pana la Craciuneasa, unde erau incarcati vagonetii cu minereu.
Cateva imagini cu portiuni din calea ferata care mai exista si cu podul "Nr. 1", care dupa spusele domnului Hazu, administratorul, mecanicul de locomotiva si intretinatorul liniei, vagoanelor si locomotivelor, este primul pod curb din Romania.